همراه ما باشید تا از اقدامات لازم قبل از دکوراسیون داخلی آگاهی پیدا کنید.خانه شما محلی است که در آن بیشترین راحتی را دارید. تشخیص اینکه چه رنگی در اتاق‌های مختلف  روشنایی بهتر اعمال می‌کند تا محل قرار دادن مبلمان و … موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. اینجاست که کمک و تخصص یک طراح داخلی بسیار ارزشمند می­شود فرقی نمی‌کند کل خانه را بازسازی کنید، آشپزخانه را زیباتر کنید یا برای دلنشین تر کردن اتاق نشیمن، رنگی به آن اضافه کنید.

ما عادت کرده‌ایم عکس‌های «قبل و بعد» از بازسازی خانه را در مجلات یا اینستاگرام ببینیم، اگرچه ممکن است آسان به نظر برسد، اما فکر و مراحل زیادی برای کارآمد کردن فضا بازسازی شده انجام می­شود. در اینجا چند مرحله وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا دکوراسیون داخلی خانه خود را با سهولت و راحتی برنامه‌ریزی کنید.

 

اقدامات لازم قبل از دکوراسیون داخلی-وب سایت دکورامسین

مهم ترین اقدامات پیش از دکوراسیون داخلی

نقل مکان به یک خانه جدید می‌تواند هیجان انگیز باشد، اما وقتی  به دکوراسیون آن از ابتدا فکر می‌کنید، می‌تواند بسیار طاقت فرسا باشد. کدام رنگ را انتخاب کنم؟ مبل سلطنتی بگیرم یا راحتی؟ چه سایز فرشی نیاز دارم؟ با رویکرد مدیریت پروژه در دکوراسیون داخلی، متوجه خواهید شد که تصمیم گیری‌ها بسیار آسان‌تر خواهد شد.

در فرآیند طراحی داخلی «برنامه ریزی فضا در اولویت است». برنامه ریزی فضا شامل مسدود کردن مناطق فضای داخلی، تعریف الگوهای گردش و توسعه طرح‌هایی برای چیدمان مبلمان و قرار دادن تجهیزات است. در همین راستا اقدامات مختلفی صورت می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

۱ درک فضا و نیاز

اولین مرحله از فرآیند طراحی داخلی، درک فضا و الزامات هر اتاق است. چند سوال وجود دارد که باید بتوانید پاسخی برای آن‌ها بیابید.  اول اینکه چند نفر در خانه زندگی م‌­کنند؟ هدف از طراحی چیست؟ فرآیند فکری پشت آن چیست؟ داشتن فهرستی از نیازهای شما مهم است تا بتوانید با دیدی روشن و منطقی برنامه ریزی خوبی برای دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید. برای این منظور می‌توانید از یک طراح دکوراسیون داخلی کمک بگیرید و ایده‌های خود را با او در میان بگذارید.

۲ چشم انداز ایجاد کنید

هنگامی که طراحان ایده ای از نحوه عملکرد فضا دارند، آن الزامات را با زیبایی شناسی و فضای مورد نظر مشتری در هم می آمیزند تا مفهومی برای فضا ایجاد کنند. با آزمایش و نگاه کردن به موارد طراحی داخلی از منظرهای مختلف، به آنچه برای شما مفید است توجه کنید. وب همچنین منبع بسیار خوبی از منابع بصری است که عکاسان حرفه‌ای و طراحان داخلی عکس‌های خود را به اشتراک گذاشتند: نگاهی به اطراف بیندازید و الهام بگیرید.

برای یک طراح، انتقال مفهوم شبیه داستان‌سرایی است. نسن می‌گوید: “شما باید بتوانید داستانی در مورد چگونگی ترکیب فضای داخلی با تمام عناصر و قطعات مختلف بگویید” . همیشه ایده خوبی است که انتخاب کنید چه اشیا، مبلمان یا حتی پوشش‌های کف را برای طراحی داخلی خود نیاز دارید. آیتم‌هایی که انتخاب می­کنید باید به سبک الهام بخش و مناسب دکوراسیون شما باشد.

هنگامی که تمام الهامات خود را جمع آوری کردید، موضوعات مشترک را پیدا کنید. آیا تمایلی به سنگ مرمر، طرح‌های مینیمال یا رنگ آبی دارید؟ مشخص کنید که چه مواردی توجه شما را جلب می‌کند و از این عناصر به عنوان پایه و اساس طرح طراحی خود استفاده کنید.

اقدامات لازم قبل از دکوراسیون داخلی-وب سایت دکورامسین

۳. در مورد مصالح و ساخت و ساز فکر کنید

متریال با کیفیت خوب “صدا و احساسی متفاوت نسبت به متریال بی‌کیفیت دارند.” متریال طبیعی برتر هستند. طراحان داخلی اغلب از پارچه‌هایی مانند پشم، ابریشم و کتانی استفاده می­کنند و از مبلمانی با ساختار چوب و یا عتیقه‌های خوش ساخت استفاده می­کنند. به صرف پرداخت پول زیاد برای یک چیز لزوماً به این معنی نیست که شما یک قطعه با کیفیت را خریداری می­کنید.

همچنین ترکیب بندی نقش مهمی در درک بصری ما از فضا دارد. احتمالاً به همین دلیل است که عکاسان و هنرمندان در مورد ترکیب بندی و اهمیت آن زیاد صحبت می­کنند. حتی قوانینی برای ایجاد ترکیب مناسب وجود دارد، اما به خاطر سادگی، می‌توانیم قانون تعادل را برجسته کنیم. یک فضای داخلی کاربردی تعادل بین تمام قطعات مبلمان و عناصر دکور را حفظ خواهد کرد.

۴. اقدام کنید

اکنون بخش سرگرم کننده فرا می­رسد: خرید قطعاتی که دوست دارید. همانطور که هر قطعه را محدود می‌کنید، قیمت آن را به صفحه گسترده بودجه خود اضافه کنید. اگر به این سمت رفتید، سعی کنید آن را با بودجه‌ای که با آن راحت هستید، جایگزین کنید. اکثر اقلام و سبک‌ها با قیمت‌های مختلف در دسترس هستند، بنابراین از دیدن خرده‌فروشان مختلف نترسید تا ببینید آیا می‌توانید کالای مشابه را با قیمت بهتر پیدا کنید.

یک لیست خرید دقیق از هر قطعه که باید بخرید مشخص کنید. فراموش نکنید که قبل از تأیید سفارش، همه چیز را دو بار برسی کنید.

اقدامات لازم قبل از دکوراسیون داخلی-وب سایت دکورامسین

تزیین خانه می‌تواند یک فرآیند فوق العاده سرگرم کننده باشد اما در حین حال می‌تواند یک روند دلهره آور نیز باشد. به هر حال، تصمیمات زیادی وجود دارد. خوشبختانه، شما برای ایجاد یک فضای خیره کننده تنها نیستید. هزاران طراح داخلی هستند که کاری را که شما می‌خواهید انجام دهید انجام داده‌اند و بسیاری از آن‌ها از مشاوره دادن به شما خوشحال می­شوند. بنابراین، چه در حال تغییر سریع خانه خود باشید یا یک بازسازی کامل، مطمئناً الهاماتی را که برای شروع، برداشتن گام بعدی یا به پایان رساندن پروژه خود نیاز دارید، می‌توانید بیابید.

سخن پایانی

همانطور که می‌گویند شروع خوب یک پایان خوب را رقم می‌زند. بنابراین دکوراسیون داخلی خانه خود را به درستی برنامه ریزی کنید. آیا برای بازسازی فضای داخلی خانه خود برنامه ریزی کرده­اید؟ پیشنهاد می­شود همین امروز یک تماس مشاوره­ای با کارشناسان طراحی رامسین داشته باشید.

امیدواریم این مطلب از اقدامات لازم قبل از دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار گرفته باشد.

source

توسط chidanet