برای کسانی که به وقار در دکوراسیون بیش از هر چیز اهمیت می‌دهند، بهترین پیشنهاد طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک است. استفاده از وسایل دکوری و آنتیک مثل مبلمان چرم یا حتی منبت‌کاری‌شده، لوسترهای شگفت‌انگیز، اکسسوری‌های چشمگیر، دکوری‌های حکاکی شده و پرده‌های فاخر با رنگ‌های سنگین همه اینها از شاخصه‌های کلیدی در این سبک از دکوراسیون هستند که گران‌قیمت بودن دکوراسیون کلاسیک با وجود این اقلام کاملاً روشن است.

با این که این سبک ریشه باستانی دارد، همچنان به‌خاطر جلوه لوکس و منحصر به فردش، از مد نیفتاده است و طرف‌داران فراوان و خاص خود را دارد. اگر شما هم به این دکوراسیون بسیار زیبا علاقه دارید در این مطلب می‌توانید پیشنهادهای ویژه ما در مجموعه تخصصی رامسین را بخوانید و از آن برای تکمیل یک دکوراسیون کلاسیک شکیل و دلپذیر بهره ببرید.

چیدمان منظم و متقارن در دکوراسیون کلاسیک

در چیدمان سبک کلاسیک به‌هیچ‌وجه نباید نشانه‌ای از بی‌نظمی و آشفتگی دیده شود؛ چون این سبک چندان انعطاف‌پذیر نیست و از شاخصه‌های اساسی آن نظم ویژه است که باعث می‌شود  تقارن در فضا حکم‌فرما باشد و اجزا همه به شکل مرتب چیده شوند. می‌توان گفت چیدمان به سبک کلاسیک مشابه قواعد و اصول یک مدیر سخت‌گیر است.

در این سبک، مبلمان، لوازم و اکسسوارها همه به‌صورت متقارن و جفت به کار می‌روند و معمولاً روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. همین تقارن باعث ایجاد نظم قاعده‌مند در این سبک می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، تعادل از جمله شرایط قطعی این سبک است.

تجمل‌گرایی در دکوراسیون کلاسیک

در سبک کلاسیک تجمل‌گرایی و مهم‌تر از همه زیبایی چیدمان یک مسئله فوق‌العاده مهم شمرده می‌شود که نباید آن را نادیده گرفت و حتی به‌خاطر همین اصل کلی هر وسیله‌ای را باید به‌گونه‌ای قرارداد که بتواند شیک‌ترین حالت آن را به نمایش بگذارد.

در این سبک از دکوراسیون می‌بایست ایده‌پردازی و خلاقیت‌های حتی کوچک بسیار به کار گیرید به این دلیل که این‌گونه می‌توانید به بهترین شکل ممکن انواع وسایل مانند کنسول تلویزیون، جاکفشی و حتی دکوری‌ها را با یک نظم خاص و در یک نقطه مرکزی به یکدیگر ربط دهید. علاوه بر اینکه فضای شما نظم و ترتیب خاصی را در خود راه داده است، این سبک در صورتی به مرحله عالی از خود می‌رسد که شما جذابیت را به‌گونه‌ای در نظر بگیرید که به‌راحتی به چشم بیاید.

تجمل‌گرایی در دکوراسیون کلاسیک

تزیینات پرده در دکوراسیون سبک کلاسیک

اصولاً در دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک از تأثیر پرده به‌هیچ‌عنوان نباید غفلت کرد. این بخش از دکوراسیون کلاسیک بسیار به خلاقیت و ذوق هنری شما یا طراح تخصصی که استخدام کرده‌اید، بستگی دارد. در این چیدمان پرده‌ها باید بلند و نفیس باشد و حتماً سعی کنید با نورپردازی مناسب جزئیات و ظرافت آنها را برجسته کنید؛ استفاده از رنگ‌های گرمی مثل قهوه‌ای و شیری در پرده‌های سبک کلاسیک بسیار رایج است.

تأثیر مبلمان در چیدمان کلاسیک

اصولا دکوراسیون کلاسیک، با مبلمان‌های منبت‌کاری شده و شلوغ شناخته می‌شود. بهترین نوع مبلمان‌ها که می‌توان برای این نوع دکوراسیون به کاربرد، مبلمان‌های سلطنتی و استیل به رنگ چوب هستند که شکوه دلخواه این سبک را به فضا منتقل می‌کنند؛ مبلمان‌های بدون تزیینات حتی با طراحی خاص هم نمی‌توانند یک دکوراسیون کلاسیک را در ذهن‌ها تداعی کنند.

نقش ابعاد فضا در دکوراسیون کلاسیک

اگر تمایل به چیدمان کلاسیک در یک‌خانه یا سالن پذیرایی کوچک دارید، لازم است که از یک دکوراتور متخصص کمک بگیرید در این راستا کارشناسان ما در مجموعه رامسین آماده ارائه خدمات به شما هستند.

کمک‌گرفتن از یک دکوراتور حرفه‌ای  را به این دلیل توصیه می‌کنیم که دکوراسیون و چیدمان به سبک کلاسیک برای خانه‌های کوچک غالباً گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود و موجب شلوغ و کوچک جلوه داده شدن فضا می‌شود؛ حتی اگر دوست دارید از چیدمان به این سبک در یک اتاق‌خواب معمولی (منظور یک اتاق‌خواب مستر ۵۰ متری نیست!) استفاده نمایید، شاید لازم باشد که در تصمیمتان تجدیدنظر کنید یا حداقل از یک طراح مشورت بگیرید؛ اما به‌هرحال اگر بر تصمیم خود اصرار دارید استفاده از یک تخت چوبی با پشتی حکاکی شده بسیار مجلل می‌تواند انتخاب خوبی باشد. همچنین استفاده از آباژورهایی چوبی که دارای طرح‌هایی فاخر هستند هم از موارد مهم سبک کلاسیک برای اتاق‌خواب است.

نقش ابعاد فضا در دکوراسیون کلاسیک

انواع دکوری‌ها در دکوراسیون کلاسیک

بوفه‌های شیک و قدیمی پر از نقش‌ونگار از نمونه چیدمان‌های اصلی دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک به‌حساب می‌آید البته حتماً در نظر داشته باشید که نباید در استفاده از اکسسوری‌ها و تزیینات بی‌برنامه عملکرد و یک نمای غیر جذاب و آشفته به نمایش گذاشت؛ سعی کنید سبک کلاسیک را بسیار خاص، کاملاً هنرمندانه و همراه با یک تبحر ویژه از نوآوری با استفاده از تزئینات خاص، آنتیک با یک هماهنگی خاص در دکوراسیون کلاسیک پیاده‌سازی کنید. هرچقدر  وسیله موردنظر شما نقش‌ونگار قدیمی، جذاب و تجملاتی بیشتری داشته باشد محیط شما کلاسیک بودن خود را بیشتر به نمایش می‌گذارد.

سخن پایانی

در این سبک متفاوت باید به انتخاب مبلمان، رنگ‌های غالب، تأثیر ابعاد و مساحت، انواع دکوری‌های آنتیک، پرده و… توجه ویژه داشته باشید؛ چرا که تمام این موارد در کنار هم می‌توانند تا برای شما یک دکوراسیون داخلی شیک کلاسیک را به نمایش بگذارید.

 

source

توسط chidanet