همه افرادی که به دنبال طراحی دکوراسیون منازل خود هستند ابتدا در جست‌وجوی سبکی از دکوراسیون هستند که مطابق معماری منزل آنها باشد و همچنین توانایی پرداخت هزینه‌های آن را داشته باشند. در این میان شاید نام سبک کلاسیک و مدرن که رایج هستند برای شما آشنا باشد؛ در سبک کلاسیک همه چیز مجلل و باشکوه است و به‌طورکلی دارای شلوغی و پیچیدگی مخصوص به خود است و در دکوراسیون مدرن برعکس سبک کلاسیک وسایل ساده و به‌دور از تجمل هستند؛ اگر شما جویای سبکی از دکور هستید که هرگز از مد نمی‌افتد و برای اغلب منازل مناسب است، سبکی که به یک اندازه و به‌صورت متوازنی سادگی سبک مدرن و شکوه سبک کلاسیک را در خود دارد پیشنهاد ما در مجموعه رامسین، سبک نئوکلاسیک است.

نورپردازی در دکوراسیون سبک نئوکلاسیک

نورپردازی مناسب نکته مهمی است که در سبک‌های مختلف دکوراسیون باید موردتوجه قرار گیرد. نورپردازی لایه‌های جدیدی را در دکوراسیون شما به چشم‌ها نمایش می‌دهد تا زمینه‌های زیبایی و کارآمدی بیشتری را در دکوراسیون نئوکلاسیک شما ایجاد کند. در این سبک از جمله ابزار مفید برای نورپردازی می‌توان به لوسترهای متناسب و زیبا، دیوارکوب‌های مدرن با الهام از شمع‌ها و لامپ‌های طبقه‌ای، و لامپ‌های ال‌ای‌دی شاخه‌ای که باعث ایجاد تغییرات اساسی در زرق‌وبرق خانه شما می‌شوند، اشاره کرد.

لوستر باهدف تأمین نور اصلی منزل در نقاط حساس و اساسی نصب می‌شوند و ال‌ای‌دی های شاخه‌ای برای زیباتر ساختن و کاربردی‌تر کردن فضا مورداستفاده قرار می‌گیرند. در حقیقت این ال‌ای‌دی ها برای برجسته‌کردن نماهای ویژه‌ای از دکوراسیون داخلی منزل به کار می‌روند تا نقاط خاص مدنظرتان را در دید بهتری قرار دهید.

نورپردازی در دکوراسیون سبک نئوکلاسیک

نقش مبلمان و پرده‌ها در دکوراسیون نئوکلاسیک

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم هر سبکی از چیدمان، ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی دارد. در دکوراسیون نئوکلاسیک هم مبلمان و هم پرده‌ها از شاکله‌های اصلی هستند و در چیدمان بسیار اثرگذار هستند. در سبک نئوکلاسیک مبلمان به طور معمول استیل هستند و از رنگ‌های فانتزی یا طبیعی بهره می‌برند. در طراحی دکوراسیون نئوکلاسیک منزل مبلمان به‌صورت ساده چیده می‌شوند و پارچه مبلمان هم اگر از جنس مخمل و ابریشم ساده یا تک گل باشند گزینه‌های مناسبی برای حفظ سادگی و لوکس بودن به‌صورت هم زمان در مبلمان هستند.

در انتخاب پرده برای سبک نئوکلاسیک حتماً دقت کنید که از دولایه پرده استفاده شود؛ در نظر داشته باشید که یکی از لایه‌ها ساده و لایه دیگر منقوش، طرح‌دار و شلوغ باشد بدین صورت سادگی و تجمل همراه یکدیگر به نمایش گذاشته می‌شوند که از شاخصه‌های سبک نئوکلاسیک است. سعی کنید پرده زیرین از جنس حریر تک‌رنگ و والان رویی از جنس مخمل طرح‌دار انتخاب شود.

بیشتر بخوانید : طراحی ویلا

تأثیر درب‌های داخلی در دکوراسیون نئوکلاسیک

درب‌های داخلی منزل هم در جلوه‌دادن به دکوراسیون مؤثر هستند؛ انتخاب مناسب رنگ و طرح درب‌ها در تکمیل چیدمان و نمای دکوراسیون اهمیت دارد. درب‌های نئوکلاسیک هم تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن هستند؛ درب‌هایی با خطوط و گل‌های نسبتاً برجسته یا درب‌های شیشه‌ای می‌تواند برای دکوراسیون نئوکلاسیک مناسب باشد؛ زیرا می‌توانند نمایی ساده و جذاب یا شلوغ و باشکوه به چیدمان بدهند.

به‌طورکلی انتخاب طرح اکسسوری‌ها، مبلمان، پرده‌ها و لوازم تزئینی، از لوازم طرح داری که در طرح آن‌ها از گل‌های ریزودرشت مختلف استفاده شده می‌تواند به تکمیل دکوراسیون نئوکلاسیک موردنظر شما کمک کند.

تأثیر درب‌های داخلی در دکوراسیون نئوکلاسیک

آشپزخانه در دکوراسیون نئوکلاسیک

به انتخاب لوازم موردنیاز در آشپزخانه توجه ویژه‌ای داشته باشید، زیرا آشپزخانه محلی است که همیشه رطوبت، دما، چربی و بوی مواد غذایی را به خود می‌گیرد. طبخ غذا، ملاقات با مهمانان یا صرف شام‌های خانوادگی در آشپزخانه‌ای به سبک نئوکلاسیک عالی به نظر می‌رسد. در آشپزخانه نئوکلاسیک از وسایل ساده و متقارن در قالب اشکال هندسی استفاده می‌شود که باید آن‌ها را به‌صورت متوازن چیدمان کرد. در آشپزخانه هم باید ویژگی سادگی و حد توازن رعایت شود. بهتر است از وسایلی در آشپزخانه استفاده کنید که از متریال چوب و سنگ ساخته شده باشد. در آشپزخانه‌هایی با این سبک معمولاً از قفسه‌ها و شلف‌های بدون در یا کابینت‌هایی با درهای شیشه‌ای استفاده می‌شود. در این سبک باید میز ناهارخوری که تجهیز می‌کنید، در مرکز آشپزخانه نئوکلاسیک شما جای بگیرد.

 

پالت رنگ‌های طبیعی و ملایم در دکوراسیون نئوکلاسیک

یک محیط به سبک نئوکلاسیک ازآنجاکه در آن از رنگ‌های طبیعی مانند خاکستری، بژ و کرم، سفید، طلایی و نقره‌ای، چوبی، آبی، شکلاتی استفاده می‌شود، تا حدودی گران‌قیمت و کامل به نظر می‌رسد. این رنگ‌ها در هر نسبت به‌خوبی با یکدیگر ترکیب می‌شوند جلوه دلخواه را بدون خطا برای ما ایجاد می‌کنند.

سخن پایانی

سبک نئوکلاسیک که تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک در فضای داخلی منازل است، به مدت قرن‌ها است که در اروپا و آمریکا مورداستفاده قرار می‌گیرد و حتی بسیاری از ساختمان‌های مهم در دنیا هم بر اساس این سبک ساخته شده‌اند. سبک نئوکلاسیک در معماری داخلی با سبک کلاسیک تفاوت دارد و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد که توصیه می‌کنیم به این موارد بادقت نگاه کنید همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از متخصصین مجموعه رامسین با شماره‌هایی که در صفحه وب موجود است تماس بگیرید.

پالت رنگ‌های طبیعی و ملایم در دکوراسیون نئوکلاسیک

source

توسط chidanet