در عصر جدید زیبایی و مدرن بودن در کیفیت زندگی بشر بسیار موثر و تاثیر گذار می‌باشد، گاهی اوقات  افراد تمایل به بازسازی و تعمیر باغ، منازل مسکونی ،  ملک اداری و یا تجاری  خود را دارند.  بازسازی در واقع ساختن دو باره ملک  به سبک به روز و نو می‌باشد. بازسازی یک پروژه ساختمانی نیازمند گذراندن پروسه زمانی و فاکتور های خاصی  می‌باشد، ممکن بازسازی  برای ملک تجاری یا اداری باشد یا تغییر دکوراسیون منازل شخصی یا ویلا باشد، در آن صورت مدت زمان برای بازسازی باهم متغیر بوده است، به طور کلی مدت زمان لازم برای بازسازی پروژه ساختمان بستگی به ملک مورد نظر و میزان تغییرات که مدنظر می‌باشد؛ دارد.

لازم به ذکر است بیان کنیم؛ مدت زمان باسازی از زمانی که تمایل به بازسازی داریم و تا پایان باسازی ملک مورد نظر می‌باشد.  ناگفته نماند؛ میزان هزینه و بودجه که شخص در نظر گرفته در مدت زمان باسازی ساختمان بسیار تاثیر گذار می‌باشد.

باسازی کردن یک پروژه ساختمانی با تعمیرات ساختمان  بسیار متفاوتی بوده است، زیرا در باسازی  پروژه ساختمانی، ساختمان مورد نظر را به سبک جدید و به روز طراحی و دکوراسیون کرده، به عنوان مثال  خانه‌ای در نظر بگیرید که نقشه و نمای اولیه آن قدیمی و فرسوده می‌باشد، مالک تمایل دارد، قسمت‌های فرسود و کهنه ملک را به شیوه و سبک جدید باسازی کند، اما قصد تغییر تمام ملک را ندارد. یا شخص قصد دارد خانه قدیمی را به سبک قدیمی یا روستیک اما با المان‌ ‌های به روز و متریال با کیفیت و مرغوب طراحی کند. در خصوص مدت زمان باسازی مطالب مفیدی قابل ذکر است؛ باهم همراه باشید.

مدت زمان لازم برای بازسازی پروژه ساختمان-decoramsin.com

فاکتور‌‌ و آیتم باسازی پروژه ساختمانی:

 متراژ

قدم اول در باسازی ساختمان متراژ ساختمان یا ملک  می‌باشد، که تعیین کننده مدت زمان باسازی است، ممکن متراژ یک ملک بسیار  بزرگ بوده در این صورت مدت زمان باسازی نیز بیشتر می‌باشد،  زیرا آیتم‌ها‌ی باسازی در این نوع ملک بسیار متعدد و زمان بر می‌باشد، بنابراین متراژ یک ملک نقش بسزایی درمدت زمان باسازی دارد. ناگفته نماند؛ ساختمانی که متراژ کمتری دارند، در مدت زمان کوتاهی قابل باسازی می‌باشند.

تخریب

یکی از آیتم‌های‌ اصلی باسازی تخریب می‌باشد، که می‌تواند تخریب بخشی از ساختمان یا تمامی ساختمان باشد، در این صورت مدت زمان باسازی متفاوت و متغیر بوده است.

تخریب مهم ترین بخش باسازی به حساب می‌آید، چرا که علاوه برحساسیت ایمنی آلودگی صوتی نیز به همراه دارد، بنابراین باید نقشه تخریب قبل از هرچی توسط کارشناس بررسی شود.

تاسیسات

یکی از بخش باسازی ساختمان کهنه و فرسوده باسازی تاسیسات می‌باشد که شامل تعویض لوله‌ها، کلید پریز، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیم کشی ساختمان، نورپردازی و غیره می‌باشد.

 

نازک‌کاری ساختمان

نازک‌کاری از ارکان اصلی و نهایی باسازی‌می‌باسد، بنابراین بیشترین وقت را به خود اختصاص داده است، توجه به جزییات طرح و دکوراسیون دراین بخش بسیار حایز اهمیت بوده است، در غیر این صورت ما را از طرح نهایی و مورد نظر دور کرده. نازک کاری شامل نقاشی دیوار‌ها، طراحی فضای داخلی ساختمان، گچ‌کاری، کنف‌کاری، کف‌سازی، نورپردازی، نصب کابینت و غیره می‌باشد.

 

هزینه

برآورده هزینه و بودجه یکی از ملاک اصلی درباسازی می‌باشد. تا بودجه‌ای موجود نباشد باسازی امکان پذیر نیست، در باسازی ساختمان سبک‌ها جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند،  بنابراین هر سبک و طرحی که شخص برای بازسازی  ساختمان در نظر گرفته باشد، مقدار هزینه و بودجه بسیار متغیر بوده‌است. لازم به ذکر است، بیان نماییم باسازی کوچکترین بخش ساختمان براساس برآورده هزینه امکان پذیراست.

هزینه-decoramsin.com

آب و هوا

یکی از آیتم مهم در باسازی  ساختمان شرایط آب و هوا می‌باشد،  در فصول‌های سرد سال شرایط باسازی ساختمان پیچیده ترمی‌باشد  و مدت زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد. به عنوان مثال نیرو کار آمد برای این نوع خدمات در فصول سرد سال بسیار محدود است،  در این صورت پورسه  بازسازی به تعویق می‌افتد. ناگفته نماند؛ در فصول گرم سال روند عملکرد باسازی  به سرعت پیش می‌رود و مدت زمان کمتری به خود اختصاص می‌دهد،گفتنیست،بهترین فصل برای بازسازی می‌باشد.

 

مصالح مورد نیاز

از دیگر فاکتور باسازی رساندن به موقع مصالح مورد نیاز ساختمان برای بازسازی و طراحی  می‌باشد، در غیر این صورت باسازی ساختمان مدت زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

 

اهمیت باسازی پروژه ساختمانی:

 باتوجه به این پروژه ساختن  یک ساختمان ازجمله مسکونی، اداری ویا تجاری امروزه بسیار هزینه آور و زمان‌بر می‌باشد، باسازی ساختمان بهترین روش جایگزینی می‌توانند باشد، زیرا هزینه آن کمتر از نو‌ساختن می‌باشد و لذا باعث طول عمر ساختمان می‌گردد. همانطور که انسان به غذا و مراقبت احتیاج دارد نیز ساختمان فرسوده نیاز به باسازی دارد. با باسازی ساختمان قدیمی و فرسوده به سبک جدید و می‌توان از استاندار به روز و نو بهره گرفت و مانع از فرسودگی و تخریب کامل آن شد.

 

هدف از باسازی پروژه ساختمانی:

در این خصوص باید بیان نمود هدف اصلی ما از باسازی ساختمان چیست؟  آیا هدف از باسازی، باسازی تمام ساختمان است، و یا  بخش متعدد ساختمان از جمله فضای بیرونی، نما، سرویس‌ها، اتاق‌ها، آشپزخانه، تاسیسات و غیره می‌باشد. در وهله اول باید مشخص شود، هدف اصلی از باسازی ساختمان مربوط به کدام بخش می‌باشد و سپس بنا بر تغییرات مورد نظر و هزینه موجود،  مدت زمان اتمام باسازی مورد بررسی قرار داد.  در این صورت مدت زمان باسازی یک پروژه ساختمانی متغیر بوده‌است. لذا باسازی بخشی از ساختمان محدود به زمان کمتری نسبت به باسازی تمام ساختمان می‌باشد.

 

سخن پایانی

 باسازی پروژه ساختمانی فرسوده  ملزم به داشتن مهارت و اطلاعات کافی در این خصوص می‌باشد، چنانچه تمایل به باسازی مکان مسکونی، اداری و یا تجاری دارید، بهتر است با گروه متخصص و مجرب تصمیم خود را در میان بگذارید، پیشنهاد ما به شما گروه رامسین که مجرب و کاربلد هستند؛ می‌باشد.

 

source

توسط chidanet