مایکروسافت قیمت بازی‌های Halo و اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) را در چندین منطقه در پلتفرم توزیع دیجیتال Steam، بدون هشدار قبلی افزایش داده است.

دلیل این افزایش ناگهانی قیمت نامشخص است، اما به نظر می‌رسد تصمیم برای افزایش قیمت بازی‌های اکتیویژن پس از اتمام خرید این ناشر توسط مایکروسافت گرفته شده است. در منطقه ترکیه، Halo: The Master Chief Collection قبلاً با قیمت ۲۴,۴۰ لیر فروخته می‌شد. با این حال، پس از افزایش قیمت، این بازی ۱۱۹۹,۰۰ لیر قیمت دارد. در همین حال، در آرژانتین، این بازی قبلاً با قیمت ۷۹۹۶۰ پزو فروخته می‌شد. با این حال، پس از افزایش‌ها، قیمت آن به ۱۵۹۹۹۰۰ پزو تغییر پیدا کرده است.

این امر برای کاربران Steam از چنین مناطقی با درآمد متوسط ​​نسبتا پایین، بسیار ناامیدکننده خواهد بود. به تازگی، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ، فیل اسپنسر (Phil Spencer)، در پادکست رسمی Xbox اعلام کرد که می‌خواهد جامعه Call of Duty در تمام پلتفرم‌ها، از جمله PC، حمایت شود. اما افزایش قیمت بازی‌های اکتیویژن در چندین منطقه چندان راه مناسبی برای دستیابی به این هدف نیست.

افزایش قیمت احتمالاً راهی برای جذاب‌تر کردن در دسترس بودن آثار این ناشر در Game Pass است. در مورد نگرانی‌ها پیرامون برابری، اسپنسر گفت که می‌خواهد بازیکنان Call of Duty در پلی استیشن و کنسول‌های نینتندو، ۱۰۰% احساس بخشی از جامعه بودن را داشته باشند. او گفت که نمی‌خواهد بازیکنان هیچ پلتفرمی احساس کنند که محتوایی را از دست می‌دهند، از جمله محتوایی مانند اسکین شخصیت‌ها. او مجدداً تأکید کرد که این هدف مایکروسافت پس از ادغام نیست. بلکه هدف، قطعا برابری در تمام پلتفرم‌ها است.

با این حال، او توضیح داد که وقتی می‌گوید برابری، منظورش محتوا و زمان عرضه است. او گفت که برخی از پلتفرم‌ها دارای تفاوت در وضوح و نرخ فریم هستند که باید در آینده این مشکل برطرف شود.

source

توسط chidanet.ir