در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سید محسن پورمحسنی شکیب کارگردان و فیلمنامه نویس کشورمان با انیمیشن دنیای خاکستری در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شرکت کرده است.

پورمحسنی درباره حضور خود در چهلمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: امسال با انیمیشن دنیای خاکستری در جشنواره فیلم کوتاه حضور دارم. داستان این فیلم زندگی یک مرد رنگی را روایت می‌کند که درون یک دنیای کاملا خاکستری قرار دارد؛ اما طی اتفاقی، هویت رنگی مرد بر ملا شده و مردم شهر را به وحشت می‌اندازد.

این کارگردان ادامه داد: دنیای خاکستری تنها انیمیشن معرفی شده ایرانی در بخش انیمیشن کوتاه نود و ششمین دوره از مراسم آکادمی اسکار ۲۰۲۴ است.

وی افزود: ایده اصلی این کار  تصویری، از تجربه زیست خودم از کودکی تا به امروز در محیطی بوده است که قادر به پذیرش هیچگونه تفاوتی نبوده‌ام. محیطی که برای هضم تفاوت‌ها، در ابتدا افراد را کوچک می‌کند تا از آن قطعات ریز شده، تکه‌هایی که مورد تایید خود او هست را بر دارد. 

پورمحسنی شکیب بیان کرد: البته دنیای خاکستری از نظر داستانی، بسیار لطیف و امید بخش است؛ در نتیجه تماشای آن برای تمامی گروه‌های سنی مناسب است. با توجه به تیم کوچکی که داشتم، از پیش تولید تا آخرین مرحله پس تولید که طراحی صدا و موسیقی است؛ حدود ۳ سال درگیر کار بودیم.

این کارگردان از هدف ساخت فیلم گفت: هدفم از فیلمسازی، به تصویر درآوردن بخش‌های زندگی نکرده خودم است؛ برای مثال اگر فیلمی با محوریت امید می‌سازم، دقیقا به این خاطر هست که امید کمی در آن لحظه زندگی‌ام وجود داشته و نیاز دارم برای قابل تحمل کردن آن برهه از زندگی ام به تصاویر فانتزی موجود در داستان هام پناه ببرم.

پور محسنی شکیب در باره جشنواره چهلم فیلم کوتاه تهران بیان کرد: جشنواره چهلم تغییراتی نسبت به سال گذشته در انتخاب آثار داشته است که فکر می‌کنم این تغییرات می‌تواند روند مثبتی در برگزاری جشنواره داشته باشد.

وی در پایان گفت: آخرین و مهم‌ترین حرفی که دارم اهمیت دنبال کردن علوم انسانی از قبیل روانشناسی و جامعه شناسی است که این ضعف بزرگ در آثار بسیار زیادی از فیلمساز‌های کوتاه دیده می‌شود.

source

توسط