امروزه هر کسب و کاری برای اینکه در کار خود موفق شود، مجبور است که علاوه بر داشتن یک فروشگاه فیزیکی، یک سایت حرفه ای نیز برای فروش محصولات یا خدمات خود داشته باشد. در واقع، اهمیت فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه های فیزیکی دو چندان شده است؛ زیرا مردم تمایل بیشتری به خرید اینترنتی دارند. برای اینکه سایت خوبی داشته باشید، لازم است که سایت ساز حرفه ای را استخدام کنید تا برای شما سایت خوبی طراحی کند یا می توانید از سایت ساز های مختلف استفاده کنید. در این مقاله درمورد سایت ساز و نکات مرتبط با آن توضیح خواهیم داد.

وب سایت ساز چیست؟

سایت ساز حرفه ای

سایت ساز در واقع یک ابزار آنلاین است که برای کمک به افراد و مشاغل مختلف طراحی شده است تا بدون داشتن دانش کد نویسی بتوانند سایت خود را طراحی کنند. سایت ساز در واقع یک ابزار همه کاره است که می تواند به کسب و کار ها در ساخت یک وب سایت ساده، کارآمد و مقرون به صرفه کمک کند.

سایت ساز ها چگونه کار می کنند؟

نحوه کار سایت ساز

درمورد اینکه یک سایت ساز حرفه ای چیست و چگونه کار می کند باید گفت که سایت ساز ها با قالب های از پیش ساخته می توانند به ساخت سایت شما کمک کنند. سایت ساز ها با رابط کاربری کشیدن و رها کردن یا به اصطلاح درگ اند دراپ کار می کنند که باعث می شود فرآیند ساخت سایت حتی برای مبتدی ترین افراد نیز ساده شود. این سایت ساز ها همچنین ابزار هایی را برای سفارشی کردن ظاهر سایت ارائه می دهند. برای مثال شما می توانید طرح های رنگی و تایپوگرافی های مختلفی را برای سایت خود انتخاب کنید.

وجود سایت ساز حرفه ای نیاز شما به داشتن مهارت فنی و توسعه وب سایت را تا حدودی از بین می برد و ساخت سایت را برای هر کسی امکان پذیر می کند. علاوه بر این، اکثر سایت ساز ها ویژگی های مختلفی از جمله ابزار های بهینه سازی موتور جستجو (سئو) و قابلیت یکپارچه سازی شخص ثالث را دارند.

با این ویژگی ها افراد می توانند در صفحه نتایج جستجو رتبه های بهتری به دست بیاورند، تجربه کاربری از سایت خود را بهبود ببخشند و به طور موثر با مخاطبان خود ارتباط داشته باشند.

همچنین یکی از ویژگی های مهم یک سایت ساز حرفه ای تاکید داشتن سایت ساز بر طراحی واکنش گرا است. همان طور که می دانید امروزه اکثر مردم از تلفن همراه استفاده می کنند و با توجه به صفحه کوچک تلفن های همراه بسیار مهم است که از طراحی واکنش گرا استفاده شود تا سایت روی تلفن های همراه نیز بهینه سازی خوبی داشته باشد. تجربه ای که از سایت روی تلفن های همراه به کاربران ارائه می دهید، روی رتبه شما تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت.

مدل های مختلف سایت ساز

مدل های مختلف سایت ساز

یک سایت ساز حرفه ای می تواند در مدل های مختلفی وجود داشته باشد. هر مدل سایت ساز ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود را دارد. وب سایت های مبتنی بر الگو، درگ اند دراپ و مبتنی بر CMS سه نوع رایج سایت ساز هستند که در ادامه درمورد آن ها توضیح خواهیم داد.

  • سایت ساز مبتنی بر الگو

سایت ساز های مبتنی بر الگو برای کسانی که می خواهند یک وب سایت حرفه ای را از ابتدا تا انتها طراحی کنند، انتخاب مناسبی است. سایت ساز های مبتنی بر الگو طیف بسیار وسیعی از قالب های از پیش طراحی شده را به کاربران خود ارائه می دهند.

هر کدام از قالب های ارائه شده برای پاسخگویی به نیاز های مختلف از جمله وبلاگ ها، نمونه کار ها، فروشگاه های تجارت الکترونیک و موارد دیگر مناسب هستند. شما می توانید به سادگی قالبی که دوست دارید را در محیط سایت ساز حرفه ای انتخاب کنید. عناصر مختلفی مانند فونت ها و رنگ ها را در سایت ساز تغییر دهید؛ اما ساختار کلی قالب ثابت باقی خواهد ماند.

  • سایت ساز مبتنی بر درگ اند دراپ

سایت ساز های درگ اند دراپ را می توان ساده ترین نوع سایت ساز دانست که طراحی سایت حتی برای مبتدی ترین افراد را امکان پذیر می کند. یک سایت ساز حرفه ای مبتنی بر کشیدن و رها کردن انعطاف پذیری بالا تری نسبت به همتایان خود دارد. این دست از سایت ساز ها رابط کاربری ساده تری دارند که در آن ها می توانید طیف وسیعی از عناصر از پیش ساخته شده مانند باکس متن، تصاویر و فرم های تماس را انتخاب کنید.

کاربران می توانند برای ساختن سایت خود این عناصر را انتخاب کنند و تنها با کشیدن و رها کردن آن ها سایت خود را بسازند و سفارشی سازی های بیشتری مانند تغییر اندازه و تغییر مکان هر کدام از ویژگی ها را انجام دهند. به طور کلی باید گفت که شما آزادی عمل بیشتری در حین ساخت سایت نسبت به سایت ساز های مبتنی بر الگو خواهید داشت و می توانید شخصی سازی های بیشتری را انجام دهید.

یک سایت ساز حرفه ای به شما کمک می کند تا دقیقا سایتی که دوست دارید داشته باشید را بدون دانش کد نویسی بسازید.

  • سایت ساز مبتنی بر سیستم مدیریت محتوا (CMS)

سایت ساز های مبتنی بر سیستم مدیریت محتوا یا CMS بالا ترین سطح انعطاف پذیری و مقایس پذیری را ارائه می دهند. این دست از سایت ساز ها پلتفرم های مختلفی دارند که به صورت نرم افزار ارائه می شود. در حال حاضر معروف ترین سایت ساز مبتنی بر CMS وردپرس است که بسیاری از سایت هایی که در سطح اینترنت می بینید با آن ساخته شده اند. علاوه بر طراحی و شخصی سازی های فراوان در صورت داشتن کد نویسی حتی می توانید کد های سایت را بنا به سلیقه خود ویرایش کنید.

جمع بندی

برای ساختن سایت حتما به دانش کد نویسی نیاز ندارید. امروزه برای اینکه بتوانید سایتی برای کسب و کار خود داشته باشید، می توانید از سایت ساز های حرفه ای استفاده کنید. به کمک سایت ساز های حرفه ای می توانید حتی بدون نوشتن یک خط کد، سایت دلخواه خود را داشته باشید که شخصی سازی های مختلف شما روی آن اعمال شده است. برای آشنایی بیشتر، در این مقاله درمورد اینکه سایت ساز حرفه ای چیست و چه مدل هایی دارد، توضیح دادیم.

source

توسط