دو شرکت مطرح چری و هواوی در ساخت لوکسید S7 همکاری کردند و حالا این خودرو که در چین پیش‌فروش می‌شود، قرار است با قیمتی کمتر از 33100 یورو به بازار بیاید. احتمالا این خودرو می‌تواند با محصولاتی همچون BYD Han EV و Neta S رقابت کند!

کمپانی هواوی در ساخت فناوری‌های هوشمند و تراشه آن نقش داشته است. نمای ظاهری خودرو در اصل همان E0X چری است که در اکسید اکسلانتیکس ES و اکسلانتیکس ET نیز به کار رفته بود. این خودرو به پلتفرم شارژ 800 ولتی و سیستم خودران پیشرفته مجهز شده است.

ابعاد مدل لوکسید S7 شامل 4971 میلی‌متر طول، 1963 میلی‌متر عرض و 1474 میلی‌متر ارتفاع است و فاصله بین دو محور آن نیز چیزی حدود 2950 میلی‌متر برآورد می‌شود. به این ترتیب با سدان لوکسی طرف هستیم که از نظر طول در بین مرسدس EQE و بی‌ام‌و i5 جدید قرار می‌گیرد.

این خودرو از نظر سبک مشابه Aito M9 SUV است ولی چراغ‌های جلوی نازک و نوار LED ظاهر متفاوتی به آن می‌بخشند. از نمای جانبی می‌توان دستگیره‌های درب جمع شونده و خط سقف شیب‌دار را مشاهده کرد. در بخش عقب آن چراغ و لوگوی Luxeed به چشم می‌خورد.

در کابین، یک فرمان کوچک بیضی‌شکل وجود دارد که روی آن از آرم لوکسید استفاده شده و شیفتر دنده در پشت آن قرار می‌گیرد. کلاستر ابزار LCD 12.3 اینچی و یک صفحه نمایش لمسی بزرگ در کابین قرار دارند که از سیستم عامل HarmonyOS 4 هواوی پشتیبانی می‌کنند. دو پد شارژ بی‌سیم 50 واتی، یک محفظه مخفی و سقف پانورامای گسترده از جمله امکانات این خودرو به حساب می‌آیند.

این نوع از سقف می‌تواند از ورود 99.9 درصد از اشعه فرابنفش جلوگیری کند. یک صندلی به عنوان صندلی ملکه برای سرنشین جلو طراحی شده که می‌تواند به صورت الکتریکی در 18 جهت تنظیم شود. این صندلی به سیستم گرمایش، تهویه، جعبه آرایشی و سیستم ماساژ ده نقطه‌ای مجهز شده است.

در بخش عقب کابین می‌توان نوارهای لمسی را روی کارت‌های درب مشاهده کرد. این نوارها به سرنشینان امکان می‌دهد تا آب و هوای درون کابین را تنظیم کرده و به نمایشگر لمسی دسترسی داشته باشند. این خودرو دارای 25 فضای ذخیره‌سازی و صندوق عقب 420 لیتری است.

در بخش فنی مدل پایه به یک موتور الکتریکی با قدرت 292 اسب بخار می‌رسیم، در حالی که نوع AWD به دو موتور با خروجی ترکیبی 496 اسب بخار مجهز می‌شود. با این ترکیب خودرو می‌تواند تنها در 3.3 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

چری جزئیات زیادی درباره باتری آن منتشر نکرده ولی مدل پایه با باتری LFP و مدل دوربرد با باتری M3P از CATL به بازار می‌آیند. لوکسید S7 در چهار سطح تریم پرو، مکس، مکس+ (مجهز به برد 800 کیلومتری و قیمت 41900 یورو) و مکس RS در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

source

توسط