به گزارش خبرگزاری تسنیم، صابر شیخ رضایی هنرمند گرافیست در گفتگو با برنامه «ساعت به وقت قدس» در خصوص فعالیت‌های خود در حوزه مقاومت توضیح داد: از سال 80 در فضای هنری تنفس می کنم و در این دو دهه با سرفصل مقاومت چه ملت مظلوم فلسطین چه دیگر ملت‌هایی که تحت ظلم و استثمار هستند، آثار زیادی خلق کردم؛ فکر می‌کنم در حوزه فلسطین 50 اثر داشته باشم.

وی افزود: اساسا هنر شیوه متفاوتی از فکر کردن است و هنرمندان دریچه‌هایی را به روی مردم دنیا برای جور دیگر دیدن و جهان را فهم کردن باز می‌کنند. هنر مقاومت به کمک انسان‌های آسیب دیده می‌آید و افق‌های امیدبخشی را به آنها نشان می‌دهد و برای مردم دنیا نیز فتح قله‌های بیشتر را نوید می‌دهد.

شیخ رضایی فلسطین را نمادی از برگرداندن ورق به سمت مظلومین دانست و تاکید کرد: با اینکه اشغال این سرزمین سابقه 80 ساله دارد به مرور ثابت شد سیاست‌ها می‌توانند شکست بخورند و زبان هنر و رسانه کارگشا باشد و این رنج تاریخی و بحث هویتی در حوزه جهان اسلام را نمایش بدهد.

این هنرمند با اشاره به بایکوت محصولات و فرآورده‌های تجاری اسرائیل در کشورهای عربی در خصوص یکی از آثار خود توضیح داد: در این اثر در کنار پرتقال‌هایی که بخشی از محصولات اسرائیلی‌ها است، یک نارنجک می‌بینیم که جنگ افروزی و خون‌ریزی آن‌ها را نشان می‌دهد، گویی محصول اصلی آنها جنایت و مرگ است.

وی با اشاره به کاراکتر حنظله که بسیاری از هنرمندان با آن خلق اثر کرده اند، اظهار کرد: من هم در اثری روی سر حنظله نمادی از ستاره داوود را گذاشتم که به شکل خار است و به او آسیب می رساند. در اثر دیگری هم تک تک نمادهای ناجی العلی خالق این کاراکتر را استخراج و نمادپردازی کرده‌ام.

شیخ رضایی همچنین اثر دیگرش را که حاج قاسم در آن حضور داشت مرور کرد و در پایان گفت: آینده جهان مقاومت به واسطه کار مجاهدان روشن است. بزرگترین کار را شهدا و مجاهدان انجام می‌دهند و هنرمندان در سایه هستند و شاید در جهان رسانه بتوانند خط مقدمی را فتح کنند اما هر قدم موفقی که برمی‌دارند جا پای یک شهید می‌گذارند و مسیر را طی می‌کنند.

انتهای پیام/

source

توسط