چری تیگو 2 یا 3X که نخستین‌بار در سال 2016 در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد و به عنوان ارزان‌ترین عضو از خانواده تیگو شناخته می‌­شود. این کراس‌اور چینی که در ایران با نام ام وی ام X22 و X22 پرو در بازار عرضه می‌شود، در جایگاهی پایین‌تر از تیگو 3 (ام وی ام X33) قرار گرفته تا نظر مشتریان جوان‌تر را جلب کند.

در سال 2020، ظاهر چری تیگو 3X مورد بروزرسانی قرار گرفت و لقب پلاس (پرو) هم به انتهای نام آن اضافه شد. تغییرات جزئی همچون چراغ‌های باریک جلو و تغییر طراحی رینگ‌ها، تاثیر مهمی بر چهره تیگو 3X گذاشت، هرچند که شباهت به محصولات جدید هیوندای هم قابل انکار نیست. 

فروش چری تیگو 3X پرو در بازار چین در بین سال‌های 2021 تا 2023، 38,931 دستگاه اعلام شده است. اکنون به نظر می‌­رسد که تیگو 3X برای دومین بار در طول عمر طولانی خود، مورد تغییر چهره قرار گرفته است.

ام وی ام ایکس 33 کراس

ام وی ام ایکس 33 کراس بر پایه ایکس 22 پرو توسعه یافته ولی با اعمال زبان طراحی برند اومودا، مواردی شامل جلوپنجره با اجزای کرومی، چراغ‌های دیلایت با طرح مشابه اجزای جلوپنجره، رینگ‌های 5 پره و اجزای نارنجی در نقاط مختلف را شاهد هستیم. البته در ایران، جزئیات نارنجی به مشکی براق تغییر خواهد کرد. در برخی نقاط همچون آینه­‌های جانبی، تریم طرحدار با اجزای مثلثی نارنجی رنگ با عنوان Dragon Skin یا پوست اژدها استفاده شده تا پایبندی چینی‌ها به اساطیر را به نمایش بگذارد.

با طراحی مجدد در صندوق عقب و تغییر در فرم شیشه و اضافه شدن نوار بین چراغ‌ها، تفاوت این مدل با ایکس 22 پرو، بیشتر مشخص شده است. ابعاد ام وی ام ایکس 33 کراس در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4.2، 1.76 و 1.57 متر اعلام شده است.

source

توسط