نوع دکوراسیون پذیرایی و نشیمن منزل ذوق هنری، سلیقه، علایق و سبک زندگی ما را نشان می‌دهد و این دکوراسیون جلوه‌ای از وضعیت اقتصادی و فرهنگی ما را در خود جای می‌دهد. فضای نشیمن خانه مکانی برای رفع خستگی و آرامش یافتن اعضای خانواده است و معمولا افراد خانواده بیشترین زمان باهم بودن را در این فضا سپری می‌کنند. همچنین سالن پذیرایی محلی برای دورهمی‌ها و پذیرایی از مهمان‌ها بوده به همین دلیل باید به طراحی دکوراسیون آن توجه ویژه کرد.

 

طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن

به دلیل اینکه نشیمن و پذیرایی معمولا محل ارتباط اتاق‌ها، سایر فضاهای منزل و محیط بیرون است و تلویزیون، وسایل سرمایشی و گرایشی در این مکان وجود دارند اعضای خانواده ترجیح می‌دهند بیشتر وقت خود را در آنجا سپری کنند. در دکوراسیون داخلی نشیمن معمولا بیشتر از سبک‌های مدرن و بروز استفاده می‌شود و مبل راحتی نیز از جمله وسایلی است که فضای پذیرایی را به محل دنج برای استراحت تبدیل کرده است. همچنین در صورتی که فضای نشیمن و پذیرایی منزل یکی است استفاده از مبل کلاسیک و سلطنتی این مکان آماده استقبال از هر نوع مهمانی می‌کند.

دکوراسیون-پذیرایی-خانه-شیک-و-باکلاس-نئوکلاسیک دکوراسیون پذیرایی
دکوراسیون پذیرایی خانه شیک و باکلاس نئوکلاسیک
پذیرایی-کوچک-سبک-روستیک دکوراسیون پذیرایی
پذیرایی کوچک سبک روستیک

انواع دکوراسیون پذیرایی

 

دکوراسیون داخلی پذیرایی را می‌توان در سبک‌های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک انتخاب کرد که در ادامه در مورد هر یک صحبت خواهیم کرد.

دکوراسیون-پذیرایی-کلاسیک دکوراسیون پذیرایی
دکوراسیون پذیرایی سبک کلاسیک
دکوراسیون-پذیرایی-سبک-نئوکلاسیک دکوراسیون پذیرایی
دکوراسیون پذیرایی سبک نئوکلاسیک
دکوراسیون-پذیرایی-سبک-مدرن دکوراسیون پذیرایی
دکوراسیون پذیرایی سبک مدرن

سبک کلاسیک پذیرایی و نشیمن

در سبک کلاسیک پذیرایی و نشیمن نظم، تقارن و تعادل وجود دارد و مهم‌ترین مشخصه آن تجمل گرایی و سلطنتی بودنش است. متریال طبیعی و رنگ گرم در دکوراسیون کلاسیک پذیرایی بیشتر به چشم می‌خورد و استفاده از مجسمه، تابلوهای فرش، وسایل دکوری آنتیک و عتیقه نیز مد نظر قرار می‌گیرد. در سبک کلاسیک مرکز اتاق به عنوان نقطه کانونی درنظر گرفته می‌شود. رنگ‌های الهام گرفته از طبیعت و رنگ‌های خاکستری، بژ، طلایی، زیتونی، هلویی، کرم، قرمز، نقره ای، سبز، آبی، زرد و صورتی مات نیز استفاده زیادی در سبک کلاسیک دارند. استفاده از متریال و مصالح باکیفیت، طبیعی و لوکس مانند چوب بلوط، راش، گردو، ماهون، سنگ‌های مرمریت، مرمر و پنبه مصری، پارچه ابریشمی می‌توان در پذیرایی کلاسیک مرسوم است. سقف پذیرایی با سبک کلاسیک دارای گچ بری بوده و در کف این فضا می‌توان از لمینت، پارکت و چوب استفاده کرد و مبلمان یک پذیرایی به سبک کلاسیک معمولا دارای طرح‌های کلاسیک و منبت کاری شده یا حکاکی شده هستند و با پارچه‌های کرباس، مخمل و کتان ساخته می‌شوند.

دکوراسیون-سالن-پذیرایی-کلاسیک دکوراسیون پذیرایی
دکوراسیون سالن پذیرایی کلاسیک
دکوراسیون-پذیرایی-سبک-کلاسیک دکوراسیون پذیرایی
دکوراسیون پذیرایی سبک کلاسیک
سالن-پذیرایی-کلاسیک-با-سقف-گچبری دکوراسیون پذیرایی
سالن پذیرایی کلاسیک با سقف گچبری
دکوراسیون-پذیرایی-سبک-کلاسیک-1 دکوراسیون پذیرایی
دکوراسیون پذیرایی سبک کلاسیک
دکوراسیون-و-پرده-کلاسیک-پذیرایی دکوراسیون پذیرایی
دکوراسیون و پرده کلاسیک پذیرایی
دکوراسیون-سبک-کلاسیک-نشیمن-و-پذیرایی دکوراسیون پذیرایی
دکوراسیون سبک کلاسیک نشیمن و پذیرایی

سبک نئوکلاسیک پذیرایی و نشیمن

در سبک نئوکلاسیک پذیرایی و نشیمن، به دلیل استفاده از لوسترهای شیشه‌ای و فلزی، آباژورها و چراغ‌های رومیزی، محیط بسیار پرنور و روشن است. پرده‌های ظریف و نازک، کفپوش پارکت، سرامیک و لمینت در این سبک به کار می‌روند و دیوارها با کاغذ دیواری با ترکیب انواع طرح‌ها پوشیده می‌شوند. مبلمان سبک نئوکلاسیک متقارن و ساده هستند که با بدنه‌ای با نقوش ظریف با تزئینات زینتی با پارچه‌ای از جنس پنبه و کتان ساخته شده‌اند و لوسترهای ساخته شده با متریال شیشه و سنگ در سبک نئوکلاسیک بسیار به چشم می‌خورند.

دکوراسیون-پذیرایی-سبک-نئوکلاسیک-با-رنگ-طلایی-1 دکوراسیون پذیرایی
دکوراسیون پذیرایی سبک نئوکلاسیک با رنگ طلایی
نمایی-از-پذیرایی-و-فضای-نهارخوری-نئوکلاسیک دکوراسیون پذیرایی
نمایی از پذیرایی و فضای نهارخوری نئوکلاسیک
دکوراسیون-پذیرایی-۲۴-متری-نئوکلاسیک دکوراسیون پذیرایی
دکوراسیون پذیرایی ۲۴ متری نئوکلاسیک
دکوراسیون-پذیرایی-۵۰-متری-نئوکلاسیک دکوراسیون پذیرایی
دکوراسیون پذیرایی ۵۰ متری نئوکلاسیک
سالن-پذیرایی-نئوکلاسیک دکوراسیون پذیرایی
سالن پذیرایی نئوکلاسیک
طراحی-پذیرایی-نئوکلاسیک دکوراسیون پذیرایی
طراحی پذیرایی نئوکلاسیک

سبک مدرن پذیرایی و نشیمن

در سبک مدرن پذیرایی و نشیمن از رنگ‌های خنثی مانند رنگ مشکی، خاکستری و سفید جهت حذف سادگی و به عنوان رنگ ثانویه و غالب استفاده می‌شود. این رنگ‌ها اکثرا به صورت طیف رنگی به کار می‌روند. در این سبک از مصالحی همچون چوب، استیل، بتن، شیشه و پلاستیک استفاده می‌شود و کفپوش‌های از جنس وینیل، سنگ، پارکت و سرامیک یا فرش‌های تک رنگ و ساده نیز به کار می‌روند. استفاده از نورپردازی پراکنده یا به شکل اسپات لایت، لامپ‌های هالوژنی و آباژور جهت متمرکز نگه داشتن نور، نیز در پذیرایی مدرن دیده می‌شود. چیدمان وسایل در این سبک به صورت دایره، ال شکل، نیم دایره، مربع و مستطیل است و نیاز به وجود تقارن در پذیرایی مدرن نیست. وجود مبل‌هایی با پایه‌هایی با طول بلند، ارتفاع کم و ساده و پرده‌هایی ساده با رنگ ملایم و یک رنگ از دیگر نشانه‌های این سبک هستند.

دکوراسیون-پذیرایی-مدرن دکوراسیون پذیرایی
دکوراسیون پذیرایی مدرن
دکوراسیون-نشیمن-و-پذیرایی-سبک-مدرن دکوراسیون پذیرایی
دکوراسیون نشیمن و پذیرایی سبک مدرن
پذیرایی-سبک-مدرن-با-مبلمان-آبی-رنگ دکوراسیون پذیرایی
نشیمن و پذیرایی سبک مدرن با مبلمان آبی رنگ
نمایی-از-فضای-پذیرایی-مدرن دکوراسیون پذیرایی
نمایی از فضای پذیرایی مدرن

مبلمان پذیرایی و نشیمن

در دکوراسیون داخلی پذیرایی و نشیمن اهمیت انتخاب مبلمان به عنوان یک عنصر اصلی بسیار زیاد است. مبلمان ظاهر این فضا و استایل آن را زیبا کرده و در صورت انتخاب چند مبلمان، باید همگی از لحاظ سبک، متریال و مقیاس با هم یکسان باشند. مثلا، در صورت استفاده از مبلمان ساده و تیره در پذیرایی بهتر است در نشیمن از نوع روشن‌تر آن را استفاده کنید تا میان دو محیط تعادل و هماهنگی ایجاد شود. توجه کنید مبلمانی که قرار است انتخاب شوند، دارای راحتی و کیفیت بالایی باشند تا راحتی برای اعضای خانواده فراهم شود.
سبک چیدمان مبلمان پذیرایی و نشیمن باید متناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزل شما باشد. مثلا در صورت چیده شدن مبلمان به شکل قرینه، سبک دکوراسیون به سبک کلاسیک نزدیک خواهد شد. اگر از وسایل چوبی تیره در پذیرایی استفاده کردید، سعی کنید رنگ مبلمان را روشن انتخاب کنید. در صورتی که رنگ مبلمان روشن باشد، محیط سالن نیز روشن‌‌تر و بزرگتر دیده خواهد شد.

مبلمان-پذیرایی-نئوکلاسیک دکوراسیون پذیرایی
مبلمان پذیرایی نئوکلاسیک
چیدمان-مبلمان-پذیرایی-به-سبک-نئوکلاسیک-با-رنگ-طلایی-1 دکوراسیون پذیرایی
چیدمان مبلمان پذیرایی به سبک نئوکلاسیک با رنگ طلایی
دکوراسیون-نشیمن-با-مبلمان-و-پرده-تیره-رنگ دکوراسیون پذیرایی
دکوراسیون نشیمن با مبلمان و پرده تیره رنگ
مبلمان-پذیرایی-سبک-روستیک دکوراسیون پذیرایی
مبلمان پذیرایی سبک روستیک

کف‌پوش پذیرایی و نشیمن

کفپوش پذیرایی و نشیمن در زیبایی دکوراسیون این فضاها نقش موثری داشته و توجه به رنگ این قسمت از فضا اهمیت زیادی دارد. توجه کنید که استفاده از رنگ تیره در کف‌پوش در کوچک نشان دادن فضا و رنگ روشن در بزرگ نشان دادن فضا نقش موثری دارد. کفپوش چوبی با رنگ تیره باعث گرم شدن فضا شده و بهتراست در محیط‌های پرنور استفاده شود. طرح کفپوش باید متناسب با دکوراسیون داخلی نشیمن باشد، مثلا اگر طراحی مبلمان نشیمن شما منحصر به فرد است و می‌خواهید بیشتر جلب توجه کند، باید رنگ کفپوش خنثی را انتخاب کنید. سبک این کفپوش، در دو گروه رسمی و غیر رسمی دسته‌بندی می‌شود که در سبک‌های غیر رسمی طرح‌های منحنی و نامتقارن دیده می‌شوند؛ این سبک هماهنگی بالایی با سبک روستیک و بوهو دارد. در سبک رسمی شکل‌های متقارن و هندسی دیده می‌شوند که متناسب با سبک مدرن و کلاسیک هستند.

کف-پوش-پارکت-چوبی-کف-پذیرایی دکوراسیون پذیرایی
کف پوش پارکت چوبی کف پذیرایی
کفپوش-سرامیک-برای-کف-پذیرایی دکوراسیون پذیرایی
کفپوش سرامیک برای کف پذیرایی
سرامیک-طرح-پارکت-برای-پوشش-کف-پذیرایی دکوراسیون پذیرایی
سرامیک طرح پارکت برای پوشش کف پذیرایی
کف-پوش-لمینیت-برای-کف-پذیرایی دکوراسیون پذیرایی
کف پوش لمینیت برای کف پذیرایی
کفپوش-pvc-نشیمن دکوراسیون پذیرایی
کفپوش pvc نشیمن
استفاده-از-فرش-برای-پوشش-کف-پذیرایی دکوراسیون پذیرایی
استفاده از فرش برای پوشش کف پذیرایی
استفاده-از-موکت-برای-پوشش-کف-پذیرایی دکوراسیون پذیرایی
استفاده از موکت برای پوشش کف پذیرایی
استفاده-از-سنگ-اسلب-برای-پوشش-کف-پذیرایی دکوراسیون پذیرایی
استفاده از سنگ اسلب برای پوشش کف پذیرایی

کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی و نشیمن

نقش رنگ کاغذ دیواری سالن پذیرایی در دکوراسیون دیوار پذیرایی غیر قابل انکار است و باید در انتخاب آن دقت کنید. توجه کنید که طرح کاغذ دیواری برای پذیرایی را در سبک و رنگ هماهنگ با دکوراسیون داخلی خانه انتخاب کنید. مثلا اگر فضای سالن پذیرایی بزرگ است، رنگ و طرح کاغذ دیواری پذیرایی را با طرح‌های بزرگ و شلوغ استفاده کنید. اگر سالن کوچکی در اختیار دارید، طرح‌های ریز و ساده مناسب هستند، زیرا از شلوغ شدن فضا جلوگیری می‌کنند. از دکور کاغذ دیواری پذیرایی، بهتر است در دیوارهای خاص بهره ببرید، مثلا از آن در پشت تلویزیون استفاده کنید. در نقطه کانونی نیز می‌توان اجرای کاغذ دیواری پذیرایی را انجام داد، این نقطه کانونی را خودتان می‌توانید تعیین کنید. کاغذ دیواری پذیرایی سفید نیز مناسب سالن‌های کم نور و کوچک است، زیرا فضا را بزرگ و پرنور نشان می‌دهد.

مدل-کاغذ-دیواری-پذیرایی-طرح-آجر دکوراسیون پذیرایی
مدل کاغذ دیواری پذیرایی طرح آجر
پوشش-دیوار-پذیرایی-با-کاغذ-دیواری-و-آینه دکوراسیون پذیرایی
پوشش دیوار پذیرایی با کاغذ دیواری و آینه
استفاده-از-پوستر-در-دیوار-پذیرایی دکوراسیون پذیرایی
استفاده از پوستر در دیوار پذیرایی
کاغذ-دیواری-پذیرایی-راه-راه دکوراسیون پذیرایی
کاغذ دیواری پذیرایی راه راه
کاغذ-دیواری-پذیرایی-سفید-طلایی دکوراسیون پذیرایی
کاغذ دیواری پذیرایی سفید طلایی
پوستر-طرح-سنگ-نشیمن دکوراسیون پذیرایی
پوستر طرح سنگ نشیمن

رنگ دیوار پذیرایی و نشیمن

رنگ دیوار پذیرایی در دکوراسیون دیوار سالن نقش موثری دارد و این رنگ باید متناسب با رنگ دیگر وسایل مانند پرده، فرش، مبلمان، ابعاد فضا انتخاب شود. برای بزرگ نشان دادن فضا و پرنور شدن آن می‌توانید از رنگ روشن مانند سفید، مرمری، عاجی، فیلی، صدفی و استخوانی بهره ببرید. رنگ خنثی مانند رنگ‌های نقره‌ای و طوسی در سبک دکوراسیون مدرن بیشتر کاربرد دارند. در صورتی که از سبک دکوراسیون سنتی پیروی می‌کنید، رنگ‌های پذیرایی آبی، کرم، خاکستری با مخلوط طلایی، برنز و نقره‌ای مناسب این سبک هستند. در سبک دکوراسیون نئوکلاسیک نیز می‌توان از این رنگ‌ها استفاده کرد. نقاشی طرح کاغذ دیواری برای پذیرایی نیز انتخاب ایده آلی است و در این روش با رنگ، دیوار را به صورت طرح دار رنگ‌آمیزی می‌کنند. در صورتی که بخواهید رنگ طرح کاغذ دیواری پذیرایی، را اجرا کنید انواع طرح و رنگ را می‌توانید با نقاشی بر روی دیوار پیاده‌سازی کنید.

زیباترین-دکوراسیون-پذیرایی-با-دیوار-پتینه-شده دکوراسیون پذیرایی
زیباترین دکوراسیون پذیرایی با دیوار پتینه شده
نقاشی-دیوار-و-سقف-سالن-پذیرایی دکوراسیون پذیرایی
نقاشی دیوار و سقف سالن پذیرایی

مدل‌های تی وی وال

تی وی وال یکی از اجزای دکور دیوار پذیرایی است که سبک طراحی و مدل آن در دیزاین سالن پذیرایی تاثیر زیادی دارد. در محدوده‌ای که تی وی وال اجرا می‌شود باید خلوت باشد و با اجرای شلف پشت تلویزیون می‌توانید دکوراسیون این فضا را زیبا کنید. در این شلف‌ها نیز می توانید از لوازم دکوری استفاده کنید. با تابلوهای هنری نیز امکان تزیین کردن این بخش را دارید و اگر از چند مدل تابلو بهره می‌برید، باید بین آن‌ها هماهنگی وجود داشته باشد. امکان کناف، کاغذ دیواری یا دیوارپوش و پی وی سی دیوار پشت تلویزیون نیز وجود دارد و کاغذ دیواری آن باید از طرح‌های ساده و ظریف انتخاب شود. نورپردازی با پانل‌های نوری، باعث زیبا شدن نمای پشت تلویزیون می‌شود و نوارهای ال ‌ای دی و دیوارکوب‌ها نیز می‌توانند این بخش را متمایز و شیک کنند. ام دی اف از جمله متریال‌هایی است که در دیوار پشت تلویزیون استفاده می‌شود و بیشتر در سبک‌های مدرن کاربرد دارد. اگر می‌خواهید در سبک سنتی از ‌ام دی اف استفاده کنید، آن را با چوب و سنگ تلفیق کنید.

مدل-جدید-تی-وی-وال دکوراسیون پذیرایی
مدل جدید تی وی وال
تی-وی-وال-مدرن دکوراسیون پذیرایی
تی وی وال مدرن
تی-وی-وال-نئوکلاسیک دکوراسیون پذیرایی
تی وی وال نئوکلاسیک
تی-وی-وال-لاکچری دکوراسیون پذیرایی
تی وی وال لاکچری
تی-وی-وال-لوکس دکوراسیون پذیرایی
تی وی وال لوکس
تی-وی-وال-مدرن-با-چوب-ترموود دکوراسیون پذیرایی
تی وی وال مدرن با چوب ترموود
تی-وی-وال-سفید-و-ساده دکوراسیون پذیرایی
تی وی وال سفید و ساده
تی-وی-وال-با-چوب-ترمووود دکوراسیون پذیرایی
تی وی وال با چوب ترمووود
تی-وی-وال-جذاب-و-لاکچری-1 دکوراسیون پذیرایی
تی وی وال جذاب و لاکچری (۱)

استفاده از پارتیشن

پارتیشن به عنوان جداکننده در دیزاین سالن پذیرایی نقش بسزایی دارد. این سازه در انواع مدل‌های متحرک و ثابت و در جنس‌های متنوعی موجود است. اگر سبک دکوراسیون خانه شما مدرن است، پارتیشن شیشه‌ای بهترین انتخاب برای شما خواهد بود و در انواع مدل‌های شفاف و نیمه شفاف عرضه می‌شود. اگر می‌خواهید پارتیشن با سبک چیدمان سالن تناسب داشته باشد، نوع چوبی را انتخاب کنید. مدل چوبی دارای طرح و رنگ‌های متنوع بوده و بهتر است برای سالن کوچک و کم نور، رنگ روشن آن را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید وسایل دکوری شما در پذیرایی زیاد به چشم بخورد، از پارتیشن فلزی استفاده کنید.

پارتیشن-پذیرایی-فلزی دکوراسیون پذیرایی
پارتیشن پذیرایی فلزی
پارتیشن-در-پذیرایی-سبک-نئوکلاسیک دکوراسیون پذیرایی
پارتیشن در پذیرایی سبک نئوکلاسیک
استفاده-از-پارتیشن-در-پذیرایی-کوچک دکوراسیون پذیرایی
استفاده از پارتیشن در پذیرایی کوچک
استفاده-از-پارتیشن-شیشه-ای-در-پذیرایی-مدرن دکوراسیون پذیرایی
استفاده از پارتیشن شیشه ای در پذیرایی مدرن
پارتیشن-ورودی-منزل دکوراسیون پذیرایی
پارتیشن ورودی منزل
پارتیشن-ورودی-منزل-1 دکوراسیون پذیرایی
پارتیشن ورودی منزل

نورپردازی پذیرایی و نشیمن

نورپردازی پذیرایی در زیبایی آن تاثیر زیادی دارد و در حین اجرای آن باید دقت کرد، زیرا اجرای نامناسب آن باعث ناهماهنگی در دکوراسیون می‌شود. جهت نورپردازی باید منابع نوری زیادی وجود داشته باشند تا نمای نورپردازی زیبا شود. نورپردازی باید در حد متعادلی باشد و کانون تمرکز آن نیز در یک نقطه خاصی باشد. نورپردازی با استفاده از لوسترهای آویزان رواج بیشتری دارد و با اجرای دیوارکوب نیز می‌توان جلوه خاصی به آن داد. نورهای ظریف هالوژنی و آباژورها نیز اخیرا مورد توجه زیادی قرار گرفته اند. در نورپردازی نشیمن و پذیرایی بهتراست از رنگ‌های زرد و سفید استفاده می‌شود زیرا این دو رنگ به تنهایی با چشم سازگاری ندارند.

نورپردازی-سقف-پذیرایی دکوراسیون پذیرایی
نورپردازی سقف پذیرایی
نورپردازی-پذیرایی-روستیک دکوراسیون پذیرایی
نورپردازی پذیرایی روستیک
نورپردازی-سقف-پذیرایی-با-چراغ-هالوژن دکوراسیون پذیرایی
نورپردازی سقف پذیرایی با چراغ هالوژن
نورپردازی-خطی-سقف-پذیرایی دکوراسیون پذیرایی
نورپردازی خطی سقف پذیرایی
نورپردازی-کناف-سقف-پذیرایی دکوراسیون پذیرایی
نورپردازی کناف سقف پذیرایی
نورپردازی-پذیرایی-با-نور-خطی دکوراسیون پذیرایی
نورپردازی پذیرایی با نور خطی
نورپردازی-سقف-پذیرایی-1 دکوراسیون پذیرایی
نورپردازی سقف پذیرایی

مدل پرده پذیرایی و نشیمن

مدل پرده پذیرایی در دیزاین سالن پذیرایی نقش بسزایی دارد و می‌تواند در مدل‌های پلیسه دار، زبرا، دابل شید، ورتیلان، سان اسکرین، پانچ و غیره انتخاب شود. ولی باید پرده را متناسب با دکوراسیون سالن و خواسته خود انتخاب کنید. در خصوص پرده سالن به نکات زیر توجه کنید:
اگر اولویت شما حفظ حریم خصوص است، پرده معمولی پارچه‌ای و شید مناسب شما هستند.
پرده شید از مدل‌های جدید است که با یک لایه پرده صاف متناسب با اندازه پنجره دوخته شده و با غلطک‌های مخصوص جمع می‌شود. این پرده با پرده شفاف توری تلفیق می‌شود.
در دکوراسیون کلاسیک و مجلل نیز اکثرا از پرده‌های سنگین استفاده می‌شود و آن را می‌توان با رنگ‌های خنثی و متناسب با رنگ دیگر وسایل و از نوع طرح دار یا از رنگ‌های تند انتخاب کرد.
پرده حریر پذیرایی نیز متعادل کننده نور خورشید بوده و می‌توان آن را با مخمل به کار برد.
برای دکوراسیون مدرن، پرده سان اسکرین انتخاب خوبی است.
پرده کوتاه را نباید برای پذیرایی انتخاب کنید، اگر امکان نصب پرده بلند را ندارید، از نمونه‌های مدرن مانند شید، زبرا، سان اسکرین، ورتیلاین و دابل شید بهره ببرید.

پرده-سالن-پذیرایی دکوراسیون پذیرایی
پرده سالن پذیرایی
دکوراسیون-پذیرایی-ایرانی-جدید-مدرن دکوراسیون پذیرایی
مدل پرده برای دکوراسیون پذیرایی
دکوراسیون-پذیرایی-۲۴-متری-ایرانی دکوراسیون پذیرایی
پرده دکوراسیون پذیرایی ۲۴ متری ایرانی
استفاده-از-پرده-در-فضای-پذیرایی دکوراسیون پذیرایی
استفاده از پرده در فضای پذیرایی

طراحی سقف پذیرایی و نشیمن

طراحی سقف پذیرایی در دکوراسیون داخلی پذیرایی تاثیر زیادی دارد و با اجرای دیتیل‌ها و متریال‌های شیک می‌توان سقف را طرح دار کرد. در کنار گچبری‌های سقف، نورهای مخفی اجرا می‌شوند و علاوه بر گچ بری می‌توان از کناف کاری نیز در این قسمت استفاده کرد. با کناف کاری امکان ایجاد طرح، نقشه و نورپردازی در سقف وجود دارد.
با انواع نور نیز امکان تزیین سقف پذیرایی وجود دارد و از نورهای مخفی بدین منظور می‌توان استفاده کرد. طراحی با لوستر و نورپردازی در خانه‌های لوکس، جلوه جذابی ایجاد می‌کند. در صورتی می‌توان از نورپردازی در سقف پذیرایی استفاده کرد که کناف اجرا شده باشد.

طراحی-سقف-پذیرایی-با-پتینه-کاری دکوراسیون پذیرایی
طراحی سقف پذیرایی با پتینه کاری
طراحی-سقف-پذیرایی-نئوکلاسیک دکوراسیون پذیرایی
طراحی سقف پذیرایی نئوکلاسیک
طراحی-سقف-پذیرایی-زیبا دکوراسیون پذیرایی
طراحی سقف پذیرایی زیبا
سقف-پذیرایی-رنگ-آمیزی-شده دکوراسیون پذیرایی
سقف پذیرایی رنگ آمیزی شده

دکور دیوار پذیرایی و نشیمن

تزیین دیوار پذیرایی با متریال‌ها و المان‌های مختلفی انجام می‌شود که کاغذ دیواری یکی از این متریال‌ها است. انواع طرح جدید کاغذ دیواری برای پذیرایی، وجود دارد که در آن‌ها نقوش متنوع و زیبا دیده می‌شود. می‌توانید کل سالن را کاغذ دیواری کنید یا تنها در قسمتی از آن، از این متریال استفاده کنید. همچنین کاغذ دیواری سالن پذیرایی را نیز می‌توان در چندین مدل اجرا کرد. با رنگ نیز دیوار پذیرایی و نشیمن را می‌توان زیبا کرد و انواع رنگ‌های روشن و تیره در این قسمت استفاده می‌شوند. پنل‌های فلزی و چوبی سه بعدی نیز در سبک‌های مختلف در پذیرایی اجرا می‌شوند و در کنار آن امکان استفاده از نورپردازی نیز وجود دارد. همچنین گچ بری در بسیاری از سالن‌های لوکس انجام می‌شود که طرح‌ها و نقوش مختلفی را در بر می‌گیرد.

دکوردیوار-پذیرایی-با-چوب دکوراسیون پذیرایی
دکوردیوار پذیرایی با چوب
دکور-دیوار-پذیرایی-با-تابلو-و-نقاشی دکوراسیون پذیرایی
دکور دیوار پذیرایی با تابلو و نقاشی
دکوردیوار-پذیرایی-با-آینه-و-پتینه دکوراسیون پذیرایی
دکوردیوار پذیرایی با آینه و پتینه
دکور-دیوار-پذیرایی-با-گیاهان-آپارتمانی دکوراسیون پذیرایی
دکور دیوار پذیرایی با گیاهان آپارتمانی

جمع بندی
در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی و نشیمن از المان‌ها و متریال‌های مختلفی می‌توان بهره برد. ولی باید توجه کرد طراحی‌های انجام شده متناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزل شما باشند و بدین وسیله باید یک هارونی مناسب ایجاد کنید. نورپردازی در این طراحی از اهمیت زیادی برخوردار است و هر چه طراحی‌ها خلوت‌تر باشند نمای سالن پذیرایی زیباتر خواهد بود. المان‌های لوکس، دیوارکوب و تابلوها در دکوراسیون پذیرایی و نشیمن خانه تاثیر زیادی دارند. پرده پذیرایی باید متناسب با رنگ وسایل انتخاب شود و به طور کلی وسایل و دکوراسیون داخلی منزل باید هماهنگ با هم باشند. دکوراسیون دیوارها را با رنگ، کاغذ دیواری برای پذیرایی و دیوارپوش می‌توان منحصر به فرد کرد و رنگ کاغذ دیواری برای پذیرایی و رنگ دیوار را باید بر اساس میزان روشنایی و فضای سالن انتخاب کنید. طراحی سقف پذیرایی نیز با کناف، گچبری و نورپردازی قابل انجام است. کف سالن پذیرایی و نشیمن نیز با اجرای انواع کفپوش، سرامیک و غیره طراحی می‌شود.

source

توسط chidanet