سئو سایت
چهار در کالج Magdalen، آکسفورد، انگلستان
getty بیستمین نسخه از بهترین دانشگاه‌های جهان توسط Times Higher Education (THE) رتبه‌بندی منتشر شد که دانشگاه آکسفورد بریتانیا برای هشتمین سال متوالی بی‌سابقه در رتبه اول و دانشگاه استنفورد در رتبه دوم قرار گرفت و آن را برترین دانشگاه ایالات متحده تبدیل کرد.
موسسه فناوری ماساچوست (MIT) سوم است.
بزرگترین نسخه رتبه بندی دانشگاه های جهانی در سال 2024 شامل 1904 دانشگاه – نسبت به 1799 دانشگاه در سال گذشته – از 108 کشور و منطقه است که دانشگاه های پژوهش فشرده را در 18 شاخص عملکرد ارزیابی می کند که ماموریت های اصلی آموزش، تحقیق، انتقال دانش و بین المللی سازی را پوشش می دهد.
اطلاعات بیشتر از FORBES آیا می خواهید در اروپا تحصیل کنید؟ بهترین دانشگاه‌های اروپایی در سال 2024 بر اساس رتبه‌بندی جهانی QS توسط سیسیلیا رودریگز، 10 مؤسسه اول در این فهرست که هنوز تحت سلطه دانشگاه‌های ایالات متحده است، عبارتند از: دانشگاه آکسفورد، دانشگاه استنفورد، مؤسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه هاروارد، دانشگاه کمبریج (بریتانیا) ، دانشگاه پرینستون، موسسه فناوری کالیفرنیا، امپریال کالج لندن، دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و دانشگاه ییل.
دانشجویان پردیس دانشگاه استنفورد در راه رفتن به کلاس ها. دانشگاه … [+] که در ابتدا در سال 1891 تأسیس شد، در سال 2024 در ایالات متحده در رتبه اول قرار دارد.
gettyMORE FROMFORBES ADVISORبهترین حساب‌های پس‌انداز پربازده سپتامبر 2023 توسط کوین پین مشارکت‌کننده بهترین حساب‌های پس‌انداز سود 5 درصدی سپتامبر 2023 توسط ByCassidy HortonContributorU.S. و رتبه‌بندی‌های برتر بریتانیا، اما جایگاه‌های رو به زوال، ایالات متحده دارای ۱۳ دانشگاه در بین ۲۰ دانشگاه برتر و ۵۶ دانشگاه در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر است که ۱۶۹ دانشگاه در این رتبه‌بندی حضور دارند—بیش از هر کشور دیگری. قاره آسیا از سال 2021 تاکنون بیشترین نمایندگی را دارد (با سبقت گرفتن از اروپا)، در حالی که آفریقا و آمریکای جنوبی هر کدام بیش از 100 دانشگاه دارند.
بریتانیا دارای سه دانشگاه در بین 10 دانشگاه برتر با آکسفورد در رتبه اول، دانشگاه کمبریج در رتبه پنجم و امپریال کالج لندن در رتبه هشتم است. به طور کلی، این کشور دارای 104 دانشگاه است که سومین دانشگاه برتر با 11 دانشگاه در 100 دانشگاه برتر و 25 دانشگاه در بین 200 دانشگاه برتر هستند.
اطلاعات بیشتر از 10 دانشگاه برتر جهان FORBES در سال 2024 بر اساس رتبه بندی QS: پنج در اروپا، MIT در رتبه برتر سیسیلیا رودریگز اگرچه دانشگاه های ایالات متحده و بریتانیا در رتبه بندی پیشرو هستند، “موقعیت و قدرت آنها با کاهش تعداد موسسات برتر ایالات متحده در 20 دانشگاه در حال کاهش است. به ترتیب توسط چهار و سه موسسه از سال 2021،” THE توضیح می دهد.
Plaza d’Antonio Lopez با اداره پست مرکزی در سمت چپ و ساختمان … [+] اداره پذیرش در دانشگاه
gettyEurope’s HighestOutside the U.K.، موسسه ETH زوریخ سوئیس بالاترین رتبه را در رتبه یازدهم دارد.
آلمان 49 دانشگاه را در رتبه بندی قرار داده است که دانشگاه فنی مونیخ بالاترین رتبه را دارد و در جایگاه 30 قرار دارد. این کشور دارای هشت دانشگاه در 100 دانشگاه برتر و 21 دانشگاه در بین 200 دانشگاه برتر است.
بالاترین رتبه اسپانیا دانشگاه بارسلونا است که امسال بهبود یافته و 30 پله از رتبه 182 به 152 صعود کرده است.
امسال چهار کشور اروپایی جدید به نمایندگی از کوزوو، بوسنی و هرزگوین، مقدونیه شمالی و ارمنستان حضور دارند.
دانشگاه های کوچ، دانشگاه فنی خاورمیانه و دانشگاه سابانجی، بالاترین رتبه های ترکیه را در بین دانشگاه های 351 تا 400 دارند.
اروپا با 664 قاره، پس از آسیا، دومین قاره است.
SurgeGate چین در دانشگاه Tsinghua در چین
gettyChina دارای دو دانشگاه در بین 20 دانشگاه برتر، هفت دانشگاه در 100 دانشگاه برتر و 13 دانشگاه در بین 200 دانشگاه برتر است که برخلاف نسخه 2018، شش سال پیش، که در آن دو 100 دانشگاه برتر داشت.
تعداد مؤسسات چینی در 400 مؤسسه برتر رتبه بندی دانشگاه های جهان از 15 مؤسسه در سال 2021 به 30 مؤسسه در سال جاری دو برابر شده است. دانشگاه Tsinghua بهترین مؤسسه چینی است که در رتبه دوازدهم قرار دارد، در حالی که این کشور دارای 86 دانشگاه است که در رتبه پنجم قرار دارند.
آسیا بیشترین نمایندگی قاره آسیا با 737 دانشگاه رتبه بندی شده بیشترین نمایندگی را دارد.
دانشگاه ملی سنگاپور در رتبه 19 قرار دارد، در حالی که دیگر دانشگاه رتبه‌بندی شده این کشور، دانشگاه فناوری نانیانگ (NTU) در رتبه 32 قرار دارد.
ژاپن با 119 رتبه دوم را دارد. دانشگاه توکیو همچنان بالاترین رتبه دانشگاه این کشور است و در جایگاه 29 قرار دارد.
هند با 91 دانشگاه در این رتبه بندی رکورددار است. موسسه علوم هند بالاترین رتبه این کشور است که در گروه 201–250 قرار دارد. همسایه شمالی آن، پاکستان، دارای 39 دانشگاه رتبه‌بندی شده است که دانشگاه Quaid-i-Azam بالاترین رتبه را دارد که در باند 401–500 قرار دارد.
خاورمیانه، شمال آفریقا و آفریقا کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا توسط عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اسرائیل رهبری می‌شوند و هر سه کشور دانشگاه‌هایی را در بین 250 دانشگاه برتر مشاهده می‌کنند. که در سال گذشته رتبه بندی نشده بود، به عنوان بالاترین رتبه دانشگاه کشور در باند 601–800 قرار گرفت.
آفریقا شاهد رشد مشارکت 16 درصدی نسبت به سال گذشته بوده است و رتبه بندی آنها از 97 به 113 مؤسسه افزایش یافته است که بزرگترین افزایش در بین هر قاره است. بالاترین رتبه در آفریقا دانشگاه کیپ تاون با رتبه 167 است.
آمریکای لاتین و کارائیب منطقه آمریکای لاتین و کارائیب دارای رتبه‌بندی 144 دانشگاه از 12 کشور است.
دانشگاه سائوپائولو برزیل همچنان بالاترین رتبه را در منطقه در گروه 201–250 دارد. سه منطقه برتر منطقه توسط دانشگاه کامپیناس برزیل، 351–400، و Pontificia Universidad Católica de Chile، در باند 401–500 تکمیل می‌شوند.
کلمبیا و شیلی تعداد زیادی از ورودی های جدید دارند، با شش دانشگاه جدید رتبه بندی شده برای کلمبیا، پنج دانشگاه برای شیلی و دو دانشگاه برای برزیل. دانشگاه لا کوستا کلمبیا بالاترین موقعیت را در آمریکای لاتین دارد که در گروه 801–1000 رتبه بندی شده است.
دو دانشگاه برتر مکزیک، مؤسسه فناوری مونتری و دانشگاه ملی خودمختار مکزیک، هر دو به ترتیب به 601–800 و 801–1000 صعود کردند.
برای اولین بار 165 دانشگاه برای اولین بار رتبه بندی شده اند: 89 از آسیا، 38 از اروپا، 19 از آفریقا، 14 از آمریکای جنوبی و پنج از آمریکای شمالی.
در سطح کشور، 20 دانشگاه دارای رتبه جدید از هند، 14 دانشگاه از ترکیه، 11 دانشگاه از پاکستان و 9 دانشگاه از الجزایر و ایران وجود دارد. در بین این 165 دانشگاه، موسسه علوم و فناوری Daegu Gyeongbuk (DGIST) در کره جنوبی بهترین عملکرد را دارد و در باند 351–400 قرار دارد.
رتبه بندی دانشگاه جهانی THE با 200 دانشگاه آغاز شد و اکنون حدود 2000 دانشگاه را شامل می شود که آن را به جهانی ترین و فراگیرترین رتبه بندی جهان تبدیل می کند.
روش شناسی به روز شده برای ویرایش بیستم رتبه بندی دانشگاه های جهانی برای بازتاب طیف متنوعی از دانشگاه های پژوهش فشرده در سراسر جهان در اینجا قابل مشاهده است.
12 موسسه برتر در این رتبه بندی به شرح زیر است:
1- دانشگاه آکسفورد، انگلستان
2- دانشگاه استنفورد، ایالات متحده
3- موسسه فناوری ماساچوست، ایالات متحده
4- دانشگاه هاروارد، ایالات متحده
5- دانشگاه کمبریج، انگلستان
6- دانشگاه پرینستون، ایالات متحده
7- موسسه فناوری کالیفرنیا، U.S.
8- امپریال کالج لندن، انگلستان.
9- دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، ایالات متحده
10- دانشگاه ییل، ایالات متحده
11- ETH زوریخ، سوئیس
12- دانشگاه Tsinghua چین
مشاهده نتایج کامل رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال 2024.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. برخی از کارهای دیگر من را اینجا ببینید. سیسیلیا رودریگز من یک روزنامه نگار مستقل دوگانه کلمبیایی-لوگزامبورگ، مسافر و نویسنده متعهد هستم که در تنها دوک نشین بزرگ جهان مستقر است. من برای صفحه سرمقاله El Tiempo، روزنامه اصلی کلمبیا، ستونی در مورد امور اروپا می نویسم. من یک ستون نویس برای نیوزویک بوده ام و از جمله برای لس آنجلس تایمز، وال استریت ژورنال، شیکاگو تریبون و تورنتو گلوب اند میل نوشته ام.”

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط chidanet