ToplineU.S. گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات هشدار داده‌اند که مسکو می‌تواند یک سلاح هسته‌ای ضد ماهواره‌ای را در سال جاری به مدار زمین پرتاب کند، یک قابلیت بالقوه ویرانگر که موجی از شوک را در سراسر کشور ایجاد کرد، اگرچه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هرگونه قصد کرملین برای قرار دادن چنین سلاحی در فضا را رد کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حتی پس از … [+] مقامات کاخ سفید در مورد توانایی های روسیه هشدار دادند.
POOL/AFP از طریق Getty Images حقایق کلیدی، نیویورک تایمز روز شنبه گزارش داد که مقامات اطلاعاتی ایالات متحده در اوایل سال 2022 شروع به بررسی فهرستی از پرتاب ماهواره های مخفی روسیه کردند و بعداً متوجه شدند که روسیه در حال ساخت سلاحی است که می تواند هزاران ماهواره را در جو زمین نابود کند. .
مقامات آمریکایی هشدار داده اند که این سلاح – با قابلیت های هسته ای ویرانگر بالقوه – می تواند هزاران ماهواره دولتی و تجاری را که برای اهداف مختلف از نقشه برداری گرفته تا اتصال به اینترنت و تلفن همراه استفاده می شود، نابود کند.
این احتمال در هفته گذشته پس از آنکه رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، مایک ترنر (از اوهایو) رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به طور ناگهانی نسبت به یک تهدید «جدی» امنیت ملی هشدار داد و دولت بایدن تأیید کرد که روسیه یک طرح ضد امنیت ملی ایجاد کرده است، این احتمال به جنون وارد شد. -قابلیت ماهواره
بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس آگاه گزارش داد که مقامات ایالات متحده به متحدان خود گفته اند که روسیه می تواند این سلاح یا کلاهک ساختگی را در سال جاری به مدار زمین پرتاب کند.
مقامات آمریکایی همچنین حدس می‌زنند که روسیه می‌تواند این سلاح را بدون منفجر کردن آن پرتاب کند و به عنوان تهدیدی برای کشورهای غربی به کار گرفته شود تا در تلافی افزایش تحریم‌ها علیه مسکو یا کمک به اوکراین در بحبوحه جنگ روسیه در شرق اروپا مورد استفاده قرار گیرد.
تحلیلگران به رویترز گفتند که می‌توان از آن برای کور کردن، گیر کردن یا سرخ کردن لوازم الکترونیکی داخلی ماهواره‌ها استفاده کرد، به‌جای ساقط کردن آنها.
فوربس برای اظهار نظر با دولت بایدن تماس گرفته است.
مماس: سلاح هسته‌ای پرتاب شده به فضا ناقض معاهده فضای ماورای جو در سال 1967 است، قطعنامه‌ای که روسیه امضا کرده است که کشورها را از قرار دادن سلاح‌های هسته‌ای یا «سلاح‌های کشتار جمعی» مشابه در مدار، در ماه یا هر جرم آسمانی دیگر منع می‌کند. بیزینس اینسایدر گزارش داد که نقض این معاهده می تواند منجر به تحریم سایر کشورها شود که احتمالاً به مجموعه تحریم هایی می افزاید که مسکو از زمان حمله به اوکراین دو سال پیش با آن مواجه شده است. استیون آندریسن، تحلیلگر هسته‌ای در دانشکده روابط عمومی همفری دانشگاه مدیپول مینه‌سوتا، به نیویورک تایمز گفت که این معاهده یکی از چندین معاهده احتمالی روسیه است، از جمله معاهده استارت جدید که سلاح‌های هسته‌ای را محدود می‌کند، که در فوریه 2026 منقضی می‌شود. با خروج از معاهده فضای ماورای جو و اجازه دادن به انقضای پیمان استارت جدید، روسیه «می‌تواند دریچه‌هایی را برای کشورهای دیگر بگشاید تا سلاح‌های هسته‌ای را در فضا قرار دهند» و اضافه کرد که با پرتاب سلاح‌های هسته‌ای به فضا، «می‌توانید از آن‌ها برای چیزی بیشتر از خارج کردن استفاده کنید». ماهواره ها.”
کنتراپوتین در دیدار با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در روز سه‌شنبه، بر اساس ترجمه‌های چند رسانه‌ای، این ایده که روسیه قصد استقرار سلاح هسته‌ای در فضا را دارد را رد کرد و تأییدیه دولت بایدن را هفته گذشته محکوم کرد که روسیه به آنچه که آن را به دست آورده است محکوم کرد. قابلیت ضد ماهواره “مشکل”. مقامات روسیه تاکید کرده اند که این کشور در یک طرح مخفیانه برای پرتاب سلاح های هسته ای به فضا دخالت ندارد. خبرگزاری دولتی روسیه تاس گزارش داد، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هفته گذشته اظهار داشت که گزارش‌های مربوط به چنین سلاحی به منزله «ترفند» کاخ سفید است که قصد دارد قانون‌گذاران را تشویق کند تا کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین را تأیید کنند. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز این گزارش ها را رد کرد و آنها را “ساختگی مخرب” خواند.
پس زمینه اصلی حماسه اسرارآمیز در مورد سلاح هسته ای بالقوه روسیه به فضا در حالی رخ می دهد که تنش ها بین مسکو و واشنگتن به پایان رسیده است، زیرا جنگ روسیه در اوکراین در آستانه ورود به سومین سال خود است و قانونگذاران آمریکایی درباره ارسال کمک های بیشتر به اوکراین بحث می کنند. پس از آنکه ترنر در مورد یک «تهدید جدی امنیت ملی» هشدار داد و از جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن خواست تا اطلاعات اطلاعاتی درباره این تهدید بالقوه را از حالت طبقه بندی خارج کند، نگرانی ها در مورد یک سلاح هسته ای به فضا تبدیل شد. در حالی که مقامات در ابتدا در مورد این موضوع صحبت می کردند، چندین رسانه به زودی گزارش دادند که این تهدید به روسیه مربوط می شود و احتمالاً مربوط به یک سلاح هسته ای روسیه است که می تواند ماهواره ها را در مدار هدف قرار دهد. برخی از قانونگذاران هشدار ترنر را کم اهمیت جلوه دادند، از جمله نماینده جیم هیمز (D-Conn.) که به NBC News گفت که نگرانی فوری ایمنی وجود ندارد، بلکه وضعیتی است که باید در “میان مدت تا بلندمدت” به آن پرداخت. چندین قانونگذار جمهوری خواه نیز از ترنر ابراز ناامیدی کردند، از جمله اندی اوگلز، نماینده جمهوری خواه اوهایو، که خواستار تحقیق درباره جمهوری خواه اوهایو شد و هشدار او را اقدامی “بی توجهی بی پروا” خواند. یک روز بعد، دولت بایدن هشدار ترنر را تایید کرد و گفت که روسیه به یک سلاح ضد ماهواره ای دست یافته است که جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید آن را “مشکل کننده” خواند، اگرچه او گفت که این سلاح هنوز عملیاتی نشده است.
واقعیت شگفت‌انگیز در حالی که تحلیلگران هشدار می‌دهند که یک سلاح هسته‌ای در فضا می‌تواند پیامدهای ویرانگری داشته باشد، این اولین باری نیست که یک سلاح هسته‌ای به فضا ارسال می‌شود. در ژوئیه 1962، نیروهای ایالات متحده یک بمب همجوشی را در جو تقریباً 250 مایلی بالاتر از اقیانوس آرام منفجر کردند، عملیاتی به نام Starfish Prime. نشنال جئوگرافیک گزارش داد که انفجار بمب 1.4 مگاتونی 500 برابر قویتر از بمب اتمی بود که نیروهای ایالات متحده در جنگ جهانی دوم بر روی هیروشیما پرتاب کردند و در سراسر اقیانوس قابل مشاهده بود. یک سال بعد، ایالات متحده، بریتانیا و اتحاد جماهیر شوروی معاهده منع آزمایش‌های هسته‌ای محدود را امضا کردند که سلاح‌های هسته‌ای را در فضا، جو و زیر آب ممنوع کرد.
بیشتر رئیس ReadingHouse اینتل در مورد “تهدید جدی امنیت ملی” مرموز هشدار داد (فوربس)
روسیه ترس ایالات متحده در مورد سلاح های هسته ای روسیه در فضا را به عنوان “ساخت مخرب” رد کرد (فوربس)
کاخ سفید تایید کرد که روسیه توانایی ضد ماهواره‌ای «مشکل‌کننده» دارد (فوربس)
یک نکته ایمن برای من بفرست برایان بوشارد دنبال کردن برایان بوشارد یک خبرنگار اخبار فوری مستقر در بوستون در تیم خبری فوربس است که پول ورزشی، سیاست ایالات متحده، سیاست خارجی و پرونده های حقوقی جاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را پوشش می دهد. او قبل از پیوستن به فوربس، محیط‌زیست، حکومت محلی و هنر را برای Nantucket Inquirer و Mirror و Nantucket Today پوشش می‌داد و قبلاً در «رادیو بوستون» و «Only a Game» WBUR به پوشش ورزش و سیاست پرداخت. برایان فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه مدیپول ماساچوست، آمهرست است. به او ایمیل بزنید [email protected]”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط chidanet