Frennie Shivambu/Gallo Images/Getty Images، AP Photo/Mark Lenniha، Ethan Pines برای Forbes برخی از اعضای The Forbes 400 راه طولانی را پیموده اند. برخی دیگر عملاً در جایگاهی در فهرست متولد شدند. هفت سال پیش، فوربس یک معیار دیگر را به رتبه بندی ما از ثروتمندترین افراد کشور اضافه کرد: یک امتیاز خودساخته برای نشان دادن اینکه هر یک از این میلیاردرها تا چه حد صعود کرده اند تا به بالاترین سطح برسند.
این امتیاز از 1 تا 10 متغیر است، که 1 تا 5 نشان دهنده کسی است که بخشی یا تمام دارایی خود را به ارث برده است. در حالی که 6 تا 10 برای کسانی است که شرکت خود را ساخته اند یا ثروتی را به تنهایی ایجاد کرده اند.
ما با دقت به تربیت این میلیاردرها نگاه کردیم و توجه ویژه ای به والدین و وضعیت اجتماعی-اقتصادی آنها داشتیم. برای کسب امتیاز 10، یکی از اعضای فوربس 400 باید در فقر یا طبقه متوسط ​​پایین به دنیا آمده باشد و با ناملایماتی مانند سوء استفاده، یتیم ماندن یا مجبور به کار کردن در مشاغل کم‌درآمد مواجه شده باشد. این‌ها داستان‌های واقعی هستند. نمونه بارز آنچه که 10 نشان می دهد، اپرا وینفری است که در فقر در روستایی می سی سی پی به دنیا آمد، در یک پانسیون در شهر میلواکی بزرگ شد و مورد آزار جنسی قرار گرفت. این مرد 66 ساله یکی از 33 میلیاردر در فوربس 400 امسال است که امتیاز 10 را کسب کرده است.
از سوی دیگر، امتیاز 1 نشان دهنده عضوی از فوربس 400 است که ثروتی را به ارث برده است و فعالانه برای افزایش آن تلاش نکرده است. این شامل کریستی والتون 71 ساله می شود که وقتی شوهرش جان تی والتون، پسر سام والتون، بنیانگذار والمارت، در ژوئن 2005 در یک سانحه هوایی جان باخت، سهام والمارت را به ارث برد. وارثان فوق ثروتمند دیگری مانند برادران به او پیوستند. جیمز و آستن کارگیل، نوه‌های ویلیام والاس کارگیل، که تولیدکننده و توزیع‌کننده جهانی مواد غذایی مانند شکر، شکلات و بوقلمون را تأسیس کردند.
تنها 27 نفر از اعضای لیست امسال امتیاز 1 و فقط 122 نفر امتیاز 5 یا کمتر را کسب کردند. به عبارت دیگر، این فهرست به طور عمده خودساخته است – و به نظر می رسد که با گذشت زمان بیشتر می شود. زمانی که ما برای اولین بار امتیاز خودساخته را ایجاد کردیم، به عقب برگشتیم و امتیازاتی را برای اعضای لیست 1984 تعیین کردیم. کمتر از نیمی از آنها خودساخته بودند. تا سال 2014، 69 درصد از این فهرست، خودساخته تلقی می شد. سریع به لیست حاضر بروید و این رقم تا 69.5 درصد افزایش یافته است. همه به جز یکی از 18 تازه وارد امسال خودساخته هستند. این شامل بری استرنلیخت، سرمایه دار سرمایه خصوصی، پسر یک مدیر کارخانه لهستانی است که از هولوکاست جان سالم به در برد، و اریک یوان، بنیانگذار Zoom Video Communications، که پس از هشت تلاش ناموفق برای دریافت ویزا از چین مهاجرت کرد. تنها تاد وانک، مدیرعامل غول مبلمان خانگی اشلی مبلمان، که پدرش در دهه 1970 تأسیس کرد، خودساخته نیست.
اریک یوان، بنیانگذار زوم، قبل از مراسم زنگ افتتاحیه نزدک در 18 آوریل 2019 در نیویورک … [+] شهر صحبت می کند.
Getty Images تفکیک امتیازات ما در زیر به همراه اعضای نماینده فوربس 400 برای هر امتیاز نشان داده شده است. هر یک از اعضای صفحه نمایه آنلاین Forbes 400 شامل امتیاز خود ساخته خود می شود.
1: ثروت به ارث بردید اما برای افزایش آن تلاش نکردید: داگمار دالبی و دانیل پریتزکر
2: ثروت به ارث رسیده و در مدیریت آن نقش دارد: گوردون گتی و لورن پاول جابز
3: ثروت به ارث رسیده و کمک به افزایش آن: ابیگیل جانسون و لینسی اسنایدر
4: ثروت به ارث رسیده و افزایش آن به روشی معنادار: دونالد ترامپ و بابا و دن کتی
5: کسب و کار کوچک یا متوسط ​​را به ارث برده و آن را به یک ثروت ده رقمی تبدیل کرده است: ارنست گارسیا سوم و میکی آریسون
6: سرمایه گذار استخدام شده یا دستی که کسب و کار را ایجاد نکرده است: مگ ویتمن و استیو بالمر
7: خود ساخته ای که از والدین ثروتمند و پیشینه پولدار شروع کرد: ویلیام آکمن و رید هستینگز
8: خود ساخته ای که از طبقه متوسط ​​یا طبقه متوسط ​​رو به بالا آمده است: مارک زاکربرگ و جف بزوس
9: خودساخته ای که عمدتاً از طبقه کارگر آمده است. از کم به هیچ رسید: کارل ایکان و پاتریک سون-شیونگ
10: خود ساخته ای که نه تنها فقیر بزرگ شد، بلکه بر موانع مهمی نیز غلبه کرد: جورج سوروس و اپرا وینفری
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. یک نکته ایمن برای من بفرست جاناتان پونچیانو شش سال را به عنوان خبرنگار در فوربس با تمرکز بر بازار و امور مالی سپری کرد. من از دانشگاه مدیپول کارولینای شمالی در چپل هیل فارغ التحصیل شدم، جایی که در رشته روزنامه نگاری تجاری و اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به کار شدم و در عین حال برای دانشکده تجارت کنان-فلاگلر UNC به عنوان دستیار بازاریابی و ارتباطات کار می کردم. قبل از فوربس، تابستانی را در مورد بخش خصوصی لس آنجلس برای کسب و کار ژورنال لس آنجلس گزارش می‌کردم و در مورد شرکت‌های تجاری کارولینای شمالی برای NC Business News Wire نوشتم. به لینکدین متصل شوید و من را در X @Jon_Ponciano دنبال کنید.">

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط chidanet