رعد و برق و رعد و برق، گردهمایی سالانه استارت آپ ترکیه eTohum در آخر هفته گذشته را نشانه گذاری کرد. مناسب است. جماعت کارآفرینان ترک و منطقه ای (از آذربایجان، بلغارستان، مصر، یونان، اردن، لبنان، ازبکستان) به آنتالیا، در سواحل مدیترانه، برای دو روز و نیم در زمین مسابقه و پنل – خلاصه معمول این رویدادها – یورش بردند. چی برداشتم؟ پنج امتیاز. من آنها را در زیر شرح داده ام و در هفته آینده به تفصیل توضیح خواهم داد.

* از سیلیکون خارج شوید (اینجا درج کنید): پس از صحبت با علی چویک 23 ساله ساکن آنکارا، به اهمیت یافتن بازارهای جدید و خارج شدن از مراکز اصلی فناوری پی بردم.
* جف بزوس عرب را ملاقات کردم: او علا سلیمانی است که حرفه مهندسی کامپیوتر را رها کرد تا کتاب هایی را برای جهان عرب روی نوار بگذارد.
* تامین مالی کارآفرینی در بین فرشته و سرمایه گذاری سطح بالایی نیست: این یک فرشته سنگین است. داستان iLab Ventures
* جهان عرب یک کشور نیست
* Broadbandgaria: امید اینترنت جنوب شرقی اروپا؟ استارتاپ ترکیه Take Away شماره 1
از سیلیکون خارج شوید (اینجا وارد کنید):
کارآفرینان از دولت دوری می کنند. بیشتر آنها که از مقررات و مداخله می ترسند، از بوروکرات های کشورشان فاصله می گیرند. علی سیویک یک استثناست. یک دانشجوی مهندسی در “https://uniland.ir/the-uni/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%BE%D9%88%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84/”>دانشگاه مدیپول=دانشگاه مدیپول=”https://uniland.ir/the-uni/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%BE%D9%88%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84/”>دانشگاه مدیپول بیلکنت در پایتخت ترکیه، آنکارا، 23 ساله و یکی از دوستانش، ایمکام، یک شرکت فناوری را تأسیس کردند که از اسکن سه بعدی برای خرده فروشان استفاده می کند. او در جریان راه اندازی ترکیه به من گفت که با فناوری Imcom، مغازه های مبلمان می توانند صندلی قرمز نمایش داده شده را اسکن کنند و به مشتریان بالقوه نشان دهند که چه شکلی است در رنگ های مختلف. او گفت: «ما مشکلی را حل نکردیم. ما فقط با تکنولوژی بازی می کردیم. مفهوم پروژکتور هوشمند برای ما به یک چالش فنی تبدیل شد.
وزارت علوم، صنعت و فناوری ترکیه آن را به اندازه کافی قانع کننده برای تامین مالی دانست. برنامه BizSpark مایکروسافت نیز پشتیبانی کرده است. من آن را با طراوت یافتم: یک استارتاپ ترکیه ای که شبیه سازی تجارت الکترونیک نیست. دور از استانبول، جایی که کلون‌ها و استارت‌آپ‌های فناوری تسلط دارند، علی تشویق شد تا این ایده را دنبال کند که بسیاری آن را به عنوان سخت‌افزار سنگین و در نتیجه وابسته به سرمایه رد می‌کنند. در میان قلب آناتولی که تولیدکنندگان مبلمان به شهرت جهانی رسیدند، شانس فروش اسکنرهای سالم بالاست. این ببرهای آناتولی باید رقابت خود را حفظ کنند.
در صحبت با Cevik به اهمیت جستجوی یک بازار اصلی به اندازه یک ایده اصلی پی بردم. در استانبول شلوغ، دیدن چیزی جز درختان سخت است. از آنکارا، علیرغم اینکه یک شهر دولتی است، علی و کسانی که از او حمایت می کنند، دید خوبی به جنگل دارند. و پسر، سبز است؟
ایمکام امروز در پایتخت ترکیه به مرحله آزمایشی می رسد. تا چند هفته دیگر در شهر غربی چاناکاله آزمایش خواهد شد.
فردا: جف بزوس عرب
المیرا بایراسلی

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط chidanet