ورزشگاه سانتیاگو برنابئو یکی از معروفترین ورزشگاه‌های جهان است که در سال 1947 برای باشگاه رئال مادرید ساخته شد. این ورزشگاه در مادرید اسپانیا واقع شده است. ورزشگاه سانتیاگو از زمان ساخت تا به امروز چندین مرتبه مرمت و بازسازی شده است. در این مطلب ویدئویی از جدیدترین شکل این ورزشگاه نمایش داده شده است.

نوژا دیزاین

کاغذدیواری آیدی

بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

در سال 2019 موضوع بازسازی ورزشگاه سانتیاگو مطرح شد. در این طرح ایده‌های افزایش گنجایش سکوهای ورزشگاه، ساخت رستوران، بار، کافی شاپ و مرکز خرید مد نظر بود. بسیاری از کارشناسان با توجه به فشرده بودن بازی‌های باشگاه؛ در مورد آن امکان بازسازی آن تردید داشتند ولی با شیوع بیماری کووید 19 فرصت بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو ایجاد شد.

مطلب پیشنهادی:  تکنولوژی خیره کننده زمین چمن در ورزشگاه رئال مادرید! + فیلم

برندهای معتبر در این حوزه

امکانات ورزشگاه سانتیاگو برنابئو پس از بازسازی

ورشگاه سانتیاگو قرار است یک ورزشگاه مدرن و پیشگام باشد که از جدیدترین تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های زیست پایداری برخوردار است. در این ورزشگاه چیزی بیش از تغییر ظاهر ورزشگاه انجام شده است. هدف از این بازسازی، ایجاد فضایی برای سرگرمی و تفریحات در کل سال است. از جمله ویژگی‌های آن عبارتند از:

  • سقف جمع شونده: این سقف مدرن امکان برگزاری فوتبال در هر شرایط آب و هوایی را فراهم می‌کند و هوای داخل استادیوم را تنظیم می‌کند. سقف جمع شونده این ورزشگاه در طی 15 دقیقه باز یا بسته می‌شود.
  • نمایشگرهای 360 درجه: جزو بزرگترین نمایشگرهای استادیومی در جهان هستند که یک تجربه بی‌نظیر برای تماشاگران است. در این نمایشگرها نتایج بازی‌ها و بازپخش صحنه‌ها امکان‌پذیر شده است.
  • افزایش گنجایش ورزشگاه و فضای وی‌آی‌پی: میزان گنجایش این ورزشگاه افزایش می‌یابد تا هواداران بیشتری در آن جای بگیرند. همچنین جایگاه‌های ویژه ارتقا خواهند داشت. همچنین سوئیت‌های لوکس و جایگاه‌های استراحت خصوصی به آن اضافه شده است.
  • زیست پایداری و دسترس پذیری: این ورزشگاه به شکل دوستدار محیط زیست طراحی شده است. فضاهای سبز، سیستم‌های با بازدهی انرژی بالا و کاهش اثرات مخرب محیط زیستی از ویژگی‌های بازسازی آن است. و همچنین دسترسی به این ورزشگاه برای همه هواداران امکان پذیر شده است.

علاوه بر این توجه به تاریخ ورزشگاه از دیگر ویژگی‌های روند بازسازی این استادیوم است. قرار است این ورزشگاه به مکانی برای رویدادهای فرهنگی و تفریحی و برگزاری کنسرت و نمایشگاه در کل سال باشد . آن را به مکانی چند منظوره تبدیل می‌کند. امکانات رفاهی، امنیت بیشتر و فناوری پیشرفته‌تر از ویژگی‌های ورزشگاه جدید است که تماشای فوتبال را لدت بخش تر می‌کند. همچنین در این ورزشگاه یک موزه ایجاد می‌شود.

مطلب پیشنهادی: گشتی در ورزشگاه‌ المپیک مونیخ و سایه‌بان‌های منحصر به فردش

source

توسط chidanet.ir