ردپای هوش مصنوعی و تاثیرات آن در معماری در طی سال‌های اخیر کاملا محسوس است. ایده پردازی و ارائه طرح‌های سه بعدی بخشی از کارهایی است که می‌توان با هوش مصنوعی آنها را پیش برد. قبلا در مورد برخی از ابزارهای هوش مصنوعی و کاربردهای آن در معماری صحبت کرده‌ایم. در این مطلب می‌خواهیم با هوش مصنوعی gendo آشنا شویم.

کاغذدیواری آیدی

هوش مصنوعی Gendo چیست؟

Gendo یک برنامه مبتنی بر مرورگر است که از ترکیبی جدید از مدل‌های هوش مصنوعی و ML برای کمک به طراحان در کارشان استفاده می‌کند. این هوش مصنوعی در اواخر سال 2022 توسط جورج پراود و ویل جونز تاسیس شد. آنها در حال تغییر جریان‌های کاری معماری از طریق ابزار مبتنی بر فضای ابری و هوش مصنوعی هستند.

 

تفاوت هوش مصنوعی gendo با ابزارهای هوش مصنوعی

اغلب ابزارهای هوش مصنوعی، امکان تهیه ایده‌های کلی را طراحان می‌دهند. اما هوش مصنوعی Gendo این مشکل را برطرف کرده است و علاوه بر ایجاد طرح کلی فضایی، امکان ویرایش طرح‌ها و رندرگیری تخصصی را هم فراهم می‌کند. جورج پراود، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت گندو درباره این هوش مصنوعی می‌گوید: در کار ما دقت و جزئیات همه چیز است. این ابزار برای حرفه‌ای‌ها طراحی شده است. این پلتفرم کار طراحی را سریعتر می‌کند و ابزاری برای شکوفایی خلاقیت است. یکی از اهداف gendo حذف فرآیندهای سنگین طراحی چند بعدی است.

مطلب پیشنهادی: معماری شگفت انگیز با هوش مصنوعی + معرفی ابزارها

 

قابلیت‌های هوش مصنوعی Gendo

ابزارهای هوش مصنوعی در معماری، از طریق روش‌های مختلفی طرح و ایده ایجاد می‌کنند. هوش مصنوعی Gendo قابلیت‌های مختلفی دارد که آن را به ابزاری جذاب و کاربردی برای معماران تبدیل می‌کند.

تبدیل طراحی به تصویر

طرح های خود را (PNG یا JPG) آپلود کنید و تصاویر زیبا و دقیقی از کار خود ایجاد کنید. هوش مصنوعی gendo به طرح شما پایبند است ولی می‌تواند ویژگی‌هایی مانند نورپردازی، متریال و جزئیات را به طرح شما اضافه ‌کند.

ویرایش بخشی از طرح

با استفاده از تقسیم‌بندی هوشمند، می‌توانید به سرعت هر بخشی از تصویر خود را انتخاب و ویرایش کنید. این به معنای ویرایش بی نهایت است. تغییر رنگ و متریال، طراحی محوطه‌سازی و انتخاب گونه‌های گیاهی متنوع برخی از این قابلیت‌هاست.

طراحی در سبک‌های مختلف

هوش مصنوعی Gendo امکان ایجاد خروجی‌های تصویر به سبک‌های مختلف مانند حالت آبرنگی، سیاه و سفید و یا تبدیل تصویر به طرح و فرم‌های مختلف را به شما می‌دهد. می‌توانید به راحتی بین مدل‌ها و سبک‌های مختلف تصویر انتخاب کنید و یا از یک تصویر چند مدل داشته باشید.

تبدیل متن به تصویر

با gendo می‌توانید نوشته را به تصویر تبدیل کنید. این امکان برای طرح‌های مفهومی بسیار کاربردی هستند. با این قابلیت می‌توانید حس و نوشته مورد نظر خود را به طرح تبدیل کنید. این قابلیت برای مشترکین حرفه‌ای رایگان است.

حساب کاربری تیمی

اگر به شکل تیمی در حال کار کردن هستید، این هوش مصنوعی امکان ایجاد حساب کاربری تیمی را ایجاد می‌کند. همکاران شما می‌توانند به این هوش مصنوعی به صورت مشترک دسترسی داشته باشند.

source

توسط chidanet.ir