دیدن فضای داخلی منزل یا اتاق کار نویسندگان مشهور برای بسیاری جالب است. اینکه بدانیم نویسنده مورد علاقه‌مان در چه فضا و با چه حس و حالی، آثار مهم خود را خلق کرده است. در واقع با دیدن فضای داخلی منزل و اتاق کارشان، سبک دکوراسیونی، نوع اکسسوری‌ها و چیدمان وسایل می‌توان بیشتر با زوایای شخصیتی نویسندۀ مورد علاقه خود آشنا شویم. البته بیشتر اوقات، منزل یا اتاق کار افراد مشهور بسیار متفاوت‌تر چیزی است که در ذهنمان داشته‌ایم؛ شاید بدون هر گونه تجمل، ساده و منظم یا برعکس.

کاغذدیواری آیدی

در ادامه با هم تصاویری از اتاق کار او داستایوفسکی نویسنده معروف روسی را ببینیم:

اینجا اتاق کار فیودور داستایوفسکی، نویسنده‌ی روسی، فضایی مهم برای خلق آثار ادبی او بود. او در همین اتاق، روی مبل آخرین لحظات زندگی‌اش را گذرانده است و عقربه‌های ساعت هم روی زمان مرگ او ثابت مانده است.

موزه یادبود داستایوفسکی، خانه ای به سبک قرن نوزده در دل روسیه

داستایوفسکی در این اتاق، با تمام تنش‌ها و احساساتش، آثاری ماندگار مثل “جرم و جنایت”، “برادران کارامازوف” و “زیر زمین” را نوشت. اتاق کار او با میزی ساده، صندلی‌های چوبی، کتاب‌ها و مدادها و نوشته‌ها و یادداشت‌هایی پر از افکار و احساسات او مزین بود.

Dostoyevsky's study
این اتاق، جایی بود که داستایوفسکی با مسائل اجتماعی، روان‌شناسی، انسانیت مبارزه می‌کرد و از آنجا که خودش نیز با مشکلات روحی دست و پنجه نرم می‌کرد، به نوعی محلی برای تجربه‌ی او از زندگی و انسانیت بود

source

توسط chidanet.ir