getty کار با یک CMO کسری میتواند عملیات بازاریابی شرکت شما را به سطح بالاتری برساند، اما موفقیت آنها بستگی به این دارد که چگونه صحنه را به خوبی تنظیم کنید. با ارائه اهداف روشن، ادغام آنها در تیم خود و اطمینان از دسترسی آنها به منابع کلیدی، می توانید تأثیر این استخدام استراتژیک را به حداکثر برسانید.
برای این منظور، 19 عضو شورای ارتباطات فوربس توضیح می دهند که چگونه CMO کسری خود را برای موفقیت تنظیم کنید. توصیه های آنها را دنبال کنید تا تلاش های بازاریابی خود را با اهداف تجاری خود هماهنگ کنید و به بهترین نتایج ممکن دست یابید.
1. ایجاد یک برنامه 30-60-90 روزه نقشه راه با یک برنامه 30-60-90 روزه هنگام استخدام یک CMO کسری ضروری است. به آنها جهت روشنی در مورد آنچه که می توان و نمی توان انجام داد، می دهد، و همچنین وظایف اولویت را بهتر تعریف می کند. از استراتژی تا اجرا، همه جنبه ها نیاز به برنامه ریزی دارند. همچنین، نظارت بر معیارهای نتایج برای تنظیم آنها برای موفقیت بسیار مهم است. این راهاندازی همچنین به شما امکان میدهد برای اولویتهای کلیدی، قابلیتهای خاص را استخدام کنید. – نامیتا تیواری، نامیتا تیواری
2. عوامل شهرت را در جاهای دیگر مدیریت کنید مدیران ارشد مدیران ارشد میدانند که یک برند آن چیزی نیست که به مردم میگویند، بلکه چیزی است که مردم به یکدیگر میگویند. از آنجایی که یک CMO کسری ذاتاً زمان و تأثیر کمتری بر عوامل اعتباری که به یک برند موفق کمک میکنند خواهد داشت، تأیید کنید که این عناصر، مانند نحوه رفتار شرکت با کارکنان، مشتریان و فروشندگان، یا اینکه چگونه شرکت کیفیت را تضمین میکند. در جای دیگری رسیدگی می شود. – استفانی بانل، فناوری های آکی
3. تعیین یک ستاره شمالی برای CMO برای دنبال کردن مجموعه و توافق بر روی مجموعه خاصی از اهداف قابل اندازه گیری برای CMO کسری. کسب و کار پویا است و نیازهای یک سازمان به سرعت تغییر می کند، بنابراین بسیار مهم است که یک ستاره شمالی برای CMO داشته باشیم و در عین حال برای موارد غیرمنتظره نیز انعطاف پذیری داشته باشیم. – احمد داهر، انویجو
اطلاعات بیشتر از FORMFORBES ADVISORبهترین حساب های پس انداز پربازده سال 2024ByKevin PayneContributorبهترین حساب های پس انداز سود 5 درصدی 2024ByCassidy HortonContributor4. با CMO خود به عنوان یک خودی رفتار کنید هنگام استخدام یک CMO کسری، ضروری است که آنها را در مورد اجزای حیاتی کسب و کار آموزش دهید و اطمینان حاصل کنید که در داخل در معرض بازیگران مهم قرار دارند. با آنها به عنوان یک خودی رفتار کنید تا اعتماد و همکاری را تقویت کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که KPIهای مورد توافق دوجانبه با در نظر گرفتن زمینه کسب و کار و اشتباهات گذشته برای ایجاد اهداف واقع بینانه و دست یافتنی تنظیم شده اند. – مایا بارکای، EverC
5. به آنها کمک کنید تا یک برنامه بازاریابی بنیادی را اجرا کنند شرکت های مرحله اولیه اغلب زمانی که برای یک رهبر بازاریابی تمام وقت آماده نیستند، CMOهای کسری را استخدام می کنند. اطمینان حاصل کنید که CMO کسری می تواند یک برنامه بازاریابی اساسی با پیام رسانی قوی، محتوای ضروری و طرح موتور تقاضا برای تبدیل سرنخ ها به خط لوله و فروش اجرا کند. – دانیل راسکین، امپراتیو
6. ارتباطات و همکاری موثر را اولویت بندی کنیدCMO نه تنها شخصیت عمومی برند را رهبری می کند، بلکه برای برند و فرهنگ داخلی آن نیز حیاتی است. برای یک CMO کسری بسیار مهم است که با تیم موجود برای درک ارزش ها و فرهنگ شرکت ادغام شود. اولویتبندی ارتباطات مؤثر و فعالیتهای همکاری قوی باعث ایجاد اعتماد با اعضای تیم موجود و سایر ذینفعان خواهد شد. – Clay Tuten، KeyMark Inc.
7. وقت خود را با The CMO Weekly بگذرانید اطمینان حاصل کنید که بیانیه کار شما به وضوح نوشته شده است، اهداف از پیش تعریف شده اند و انتظارات قبل از شروع آنها تعیین شده است. برای حمایت بهتر از آنها، مطمئن شوید که به صورت هفتگی با آنها وقت می گذرانید. یک خارجی که وارد می شود، چیزها را بسیار متفاوت می بیند – انگیزه ها نیز کاملاً متفاوت هستند. یادگیری ها می توانند با سرعت بیشتری جمع آوری شوند زیرا آنها عینی تر هستند. – جنیفر شاه
شورای ارتباطات فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟
8. گزارشات و عملیات خود را سخت تر کنید ما در دنیایی پویا زندگی می کنیم و همه چیز در یک استارت آپ به ویژه برای بازاریابی همیشه در حال تغییر است. یک CMO کسری باید بتواند واقعیت بازار را به سرعت درک کند، به این معنی که آنها به داده هایی در مورد آنچه کار می کند و آنچه را که باید اصلاح کنند نیاز دارند. با سفت کردن لایه گزارش و عملیات خود از آنها حمایت کنید. – برایان دما، وزارت رشد
9. شرکت CMO در یک تور مشتری پس از جلسات توجیهی داخلی، از CRO بخواهید مدیر مدیر عامل را در یک تور چند روزه مشتری (زنده، نه مجازی) شرکت دهد. پیوند CRO/CMO زمینه را برای یک رابطه کاری عالی فراهم می کند. و شنیدن از مشتریان دنیای واقعی سریعترین راه برای یک CMO برای یادگیری آنچه در بازاریابی اهمیت دارد است. – Colleen Edwards، NextGen Healthcare
10. تعامل فعال و سریع برای ایجاد شتاب هنگامی که شخصی به عنوان یک مدیر ارشد اجرایی کسری کار می کند، یکی از بزرگترین موانع موفقیت آنها فقدان حرکت است. اطمینان حاصل کنید که تیم شما آماده تعامل فعال با CMO و پاسخ سریع است، بنابراین آنها می توانند از این زمان محدود به طور موثر استفاده کنند. تأخیر در دریافت دادهها، تأییدیهها یا ورودی ایدهها، آنها را کند میکند و توانایی آنها را برای ایجاد حرکت برای استراتژی بازاریابی خود تضعیف میکند. – تام ترنور، Snipp Interactive
11. ارائه پشتیبانی از تیم تمام وقت خود برای تنظیم CMO کسری برای موفقیت، پشتیبانی کافی را از تیم تمام وقت ارائه دهید. یک CMO پاره وقت فقط ساعات زیادی در ماه برای تمرکز بر شرکت شما دارد و آنها معمولاً استراتژیست هستند تا انجام دهنده. برای اجرای استراتژیهای آنها، به افرادی در تیم خود نیاز دارید که اجرای تاکتیکی را مدیریت کنند. این به CMO اجازه می دهد تا به بزرگترین اهداف استراتژیک شما بپردازد و به تیم شما برای مدیریت مسدود کردن و مقابله تکیه کند. – تام وزنیاک، OPTIZMO Technologies، LLC
12. اطمینان حاصل کنید که C-Suite Buy-In با ایفای نقش های بازاریابی قراردادی، یاد گرفتم که خرید جمعی مدیر عامل و تیم رهبری C-suite و حمایت از CMO پاره وقت و مأموریت بازاریابی، کلید موفقیت هستند. حصول اطمینان از هماهنگی مناسب و توافقشده برای تحویل و جدولهای زمانی بین CMO کسری و مدیرعامل، تیم اجرایی و هیئت مدیره شرکت بسیار مهم است. – توبی وانگ، مشاوره توبی وانگ
13. تعریف کنید که موفقیت به چه معناست و چه چیزی شبیه به نظر می رسد ابتدا، به وضوح تعریف کنید که موفقیت برای مدیر عامل و شرکت چه معنایی دارد. مدیر عامل، مدیر عامل و سایر ذینفعان کلیدی باید همسویی با انتظارات CMO را بررسی و تأیید کنند. اولویت های تجاری که CMO مسئول آن خواهد بود چیست؟ CMO چقدر استقلال دارد؟ بودجه چقدر است؟ منابع چیست؟ استراتژی ها و ابتکارات بلند مدت در مقابل کوتاه مدت چگونه اندازه گیری می شوند؟ – کری کوران، مشاوران بازاریابی مبتنی بر درآمد
14. تمرکز بر روی تصویر بزرگ شما می توانید یک CMO کسری را برای موفقیت با همسو کردن آنها با اهداف استراتژیک و آنچه می خواهید انجام شده ببینید تعیین کنید. شما می خواهید روی تصویر بزرگ تمرکز کنید و مطمئن شوید که آنها وقت خود را روی چیزهایی متمرکز می کنند که بیشترین تأثیر را خواهند داشت. من دیدهام که برخی از شرکتها میتوانند همه چیز را با استخدام کسری خود کنار بگذارند و اهداف اولیه در طول مسیر گم میشوند. – سارا لرو، A.L. Huber
15. به آنها اجازه دهید نگاهی عمیق به فرهنگ شرکت شما داشته باشند. دسترسی آنها را به اعضای کلیدی تیم، منابع داخلی و داده های تاریخی فراهم کنید. این مهم است زیرا CMO را با درک فوری اخلاق، نقاط قوت و چالش های شرکت برای همسویی استراتژیک بهتر و ابتکارات بازاریابی تاثیرگذار متناسب با هویت منحصر به فرد شرکت مجهز می کند. – لورن پار، RepuGen
16. به CMO کمک کنید تا انتظارات و نتایج را درک کند انتظارات CMO چیست؟ برای کمک به سازماندهی یک ساختار کاملاً جدید؟ برای راه اندازی یک محصول یا برند جدید؟ یا برای کمک به یک کمپین؟ CMO ها اغلب برای شروع درک نمی شوند، بنابراین با این هدف شروع کنید. از آنجا، CMO که با شما مصاحبه می کنید، چارچوبی خواهد داشت که با آن کار می کند، برنامه و خود کار. اینها جدا از هم هستند و برای موفقیت باید درک و توافق شوند. – Mollie Barnett، The SMART Co.
17. اطمینان حاصل کنید که CMO احساس ارزشمندی می کند و شامل می شود. استراتژی ها و تصمیمات آنها نحوه نمایندگی شرکت را شکل می دهد. حتی اگر آنها همیشه آنجا نیستند، باید به عنوان بخشی مساوی از تیم مدیریت با آنها رفتار شود. – جو آریگانلو، MixMode
18. تمرکز CMO بر معیارهای کلیدی عملیاتی CMO کسری ذاتاً ظرفیت محدودی خواهد داشت، بنابراین نکته کلیدی این است که بی وقفه اولویت بندی و بر روی یک تا سه معیار عملیاتی کلیدی که می توانند هدایت شوند، تمرکز کنند. مطمئن شوید که شرایطی را برای اطمینان از اینکه آنها می توانند سوزن را حرکت دهند در مقابل تمرکز بر روی تعدادی از چیزهایی که ممکن است ایجاد شود تنظیم کرده اید. این تضمین می کند که تلاش ها با اهداف استراتژیک هماهنگ هستند و از هدر رفتن انرژی در فعالیت های کمتر مهم جلوگیری می کند. – سوزان هاردی، CDW
19. اعطای دسترسی CMO کسری به جزئیات استراتژی فعلی اطمینان حاصل کنید که CMO به تمام جزئیات استراتژی فعلی دسترسی دارد، بنابراین آنها می توانند بهترین استراتژی را برای آینده طراحی کنند. بهترین روشی که میتوان یک CMO کسری را برای موفقیت راهاندازی کرد این است که اطمینان حاصل شود که آنها نسبت به کمپینها، سیستمها و فرآیندهای بازاریابی فعلی قابل مشاهده هستند. سپس، آنها می توانند از تخصص خود برای تکرار یا ایجاد یک استراتژی موقت که با اهداف برند شما همسو باشد استفاده کنند. – ملیسا کندل، استودیو کلمه کوچک
وب سایت من را بررسی کنید. کارشناسان پنل®ارتباطات، روابط عمومی، امور عمومی و مدیران روابط رسانه ای از شورای ارتباطات فوربس، بینش های دست اول را به اشتراک می گذارند.”>
* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها