به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهدی فراهانی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان فراهان با اشاره به فعالیت‌های ۴ ماهه سال جاری در حوزه راه‌های شهرستان فراهان اظهار کرد: در راستای ایمن‌سازی نقاط مستعد حادثه و افزایش ضریب بخشندگی حاشیه راه‌ها، عملیات شانه سازی، رفع نقاط پرتگاهی و احداث شیب شیروانی در محور آهنگران – ساروق به طول ۵ کیلومتر با حجم خاکی ۸۳۰۰ مترمکعب اجرایی شد.

وی افزود: همچنین در همین راستا عملیات تنظیم شیب شیروانی در محور فرمهین – تفرش و فرمهین – اراک به طول ۷ کیلومتر و شانه سازی و احداث شیب شیروانی در محور فرمهین – تفرش به طول یک کیلومتر با حجم عملیات خاکی ۱۶۰۰ مترمکعب نیز صورت گرفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان با بیان اینکه به منظور تسهیل در رفت و آمد کاربران جاده‌ای محورهای خاکی شهرستان نیز به طول ۴۰ کیلومتر تسطیح و رگلاژ شده است، ادامه داد: برای افزایش کیفی سطح جاده‌ها نیز لکه‌گیری با آسفالت گرم و سرد به میزان ۵۰ تن در محورهای مواصلاتی شهرستان انجام شده است.

فراهانی اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در راستای رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار صورت می‌گیرد، آسفالت راه‌های روستایی با اولویت روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که در همین راستا زیرسازی و آسفالت محور ماستر –گونه به طول ۵ کیلومتر بعد از ۱۰ سال تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای ارتقای ایمنی راه‌های شهرستان عملیات خط‌کشی محورها به طول ۵۰ کیلومتر اجرایی شد؛ همچنین به همین منظور عملیات نصب، تعمیر و به‌روزرسانی ۷ دستگاه چراغ چشمک‌زن و پلیسی، ساخت راه دسترسی در تقاطع آهنگران و ایمن‌سازی محوطه کارگاهی، رنگ‌آمیزی سرعت‌کاه‌ها، ریزش برداری و تعریض در محور کلاً – هفتان و… نیز صورت گرفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان یادآور شد: همچنین برای افزایش سطح ایمنی در جاده‌های فراهان، عملیات تعویض تابلوهای آسیب دیده و فاقد بازتاب و اصلاح تعویض شبرنگ تابلو اطلاعاتی در محور فرمهین – اراک و فرمهین-آقازیارت و اصلاح، نصب، تعویض و شستشوی ۲۰۰ عدد انواع تابلو و علائم در محورهای حوزه استحفاظی نیز اجرایی شد.

فراهانی بازدید مستمر و دوره‌ای از شرکت مسافربری، بازدید از مجتمع خدماتی و رفاهی توسط کارشناس واحد حمل و نقل اداره فراهان، تشکیل تیم مشترک با پلیس راه اراک – فرمهین به منظور کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل و پایش حداکثری و نظارت و کنترل و اعمال جریمه بر اضافه تناژ حمل بار در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان فراهان با همکاری گشت‌های پلیس راه آهنگران را از دیگر اقدامات انجام شده طی این مدت برشمرد.

source

توسط chidanet.ir