صدور مجوز ساختمانی در اصفهان حدود ۲۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش اخبار ساختمان، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: در سه ماهه امسال هزار و ۴۷۴ مجوز ساختمانی به مساحت یک میلیون متر مربع در کلانشهر اصفهان صادر شد، که این میزان در مقایسه با هزار و ۱۶۷ پروانه سال گذشته حدود ۲۶ درصد رشد داشته است.

سید مرتضی حسام‌نژاد افزود: در این مدت ۵۳۶ پروانه واحد مسکونی در بافت فرسوده نیز صادر و ۹ هزار و ۵۸۷ استعلام پاسخ داده شد.

وی گفت: منطقه هفت شهرداری اصفهان با صدور ۱۱۰ پروانه ساختمانی رتبه نخست را در این مدت در اختیار دارد و پس از آن منطقه ۱۰ با ۱۰۶ پروانه بیشترین تعداد را داراست.

سید مرتضی حسام‌نژاد افزود: با توجه به درخواست شهروندان به منظور تسریع در پاسخ شهرداری به انواع استعلام ها و تحقق شعار «در خانه پروانه بگیرید»، روان سازی فرآیند‌ها در حوزه شهرسازی، کاهش زمان انتظار و خدمات الکترونیک به طور جدی و فراگیر در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد که امسال آمار صدور پروانه روز به روز افزایش پیدا کند تا شهرداری اصفهان در ارائه خدمات مناسب به شهروندان موفق تر از قبل پیش برود.

مساحت بافت ناکارآمد و فرسوده شهری در استان اصفهان ۱۴ هزار هکتار است که بیشترین حجم آن مربوط به مرکز استان و پس از آن شهر‌های کاشان، خمینی‌شهر و نجف‌آباد است.

صدا و سیما

source

توسط chidanet.ir