هجدهمین اجلاس سازندگان و طراحان با حضور چهره‌های برجسته ساختمانی، مسئولین دولتی و سرمایه‌گذاران این صنعت در تهران برگزار می‌شود. این اجلاس، رویداد معتبری در زمینه‌ی ساختمان‌سازی و پروژه‌های ساخت و ساز است که موضوعات مختلفی از جمله چالش‌ها را بررسی می‌کنند. هجدهمین اجلاس سازندگان و طراحان ساختمان، همزمان با نمایشگاه تخصصی سازندگان و سرمایه گذاران و توسعه گران کشور (BID5) با حضور شرکت‌‌کنندگان مختلفی در محل نمایشگاه‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود. یکی از شرکت‌کنندگان در این اجلاس و نمایشگاه، شرکت تعاونی توسعه سازه فولاد ایرانیان (تسفا) به عنوان یکی از برترین برندها در زمینه‌ی تامین انواع آهن آلات است. گفتنی است که این شرکت در بخش اجلاس این رویداد،  یک ورکشاپ در مورد سازه‌های فولادی برگزار می‌کند.

معرفی اجمالی نمایشگاه سازندگان، سرمایه‌گذاران و توسعه گران

نمایشگاه سازندگان، سرمایه‌گذاران و توسعه گران کشور این امکان را برای شرکت کنندگان فراهم کرده تا محصولات و خدمات خود را برای بازدیدکنندگان به نمایش بگذارند و برای توسعه کار خود با آن‌‌ها گفتگو کنند. در واقع، شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه می‌توانند با بازیگران جدید و قدیم این صنعت ارتباط سازنده‌ای را برقرار کنند. به علاوه، بازدیدکنندگان در این نمایشگاه می‌توانند از جدیدترین نوآوری‌ها و فناوری‌های این حوزه مطلع شوند. یکی از بخش‌های جذاب این نمایشگاه، فستیوال تجسم است که قرار است ایده‌های طراحی شده با هوش مصنوعی طراحان به نمایش در می‌آید. این فستیوال فرصتی برای ایده‌های افراد دغدغه مند در جهت تعامل هر چه بهتر طراحان و معماران با هوش مصنوعی طراحی شده است.

نخستین تعاونی تولید کنندگان سازه فولادی ایران در بخش نمایشگاهی این رویداد، به معرفی خدمات خود می‌پردازد. از جمله مهم‌ترین خدمات تسفا می‌توان به تامین انواع آهن آلات و ارسال آن به هر نقطه جغرافیایی از کشور اشاره کرد. تسفا توانایی تامین انواع محصولات فولادی را دارد و بازدیدکنندگان با حضور در این نمایشگاه می‌توانند با کارشناسان واحد بازرگانی این مجموعه در مورد خرید محصولات فولادی مذاکره کنند. به طور کلی در نمایشگاه سازندگان، سرمایه‌گذاران و توسعه گران این امکان برای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان فراهم شده تا در مورد خرید و فروش محصولات نشست‌های B2B، برگزار کنند.

ورکشاپ بررسی تاثیرات زیست محیطی سازه‌های فولادی و بتنی

بخش مهمی از این رویداد مربوط به برگزاری ورکشاپ‌ها با محوریت انتقال تجربه است. همزمان با برگزاری نمایشگاه، بیش از ۴۰ ورکشاپ به طور موازی و همزمان در موضوعات کاربردی مانند ساخت و ساز معماری، متریال ساخت، شهرسازی، انرژی و تاسیسات برگزار خواهد شد. این ورکشاپ‌ها توسط متخصصان و صاحب‌نظران هر حوزه برگزار می‌شود که می‌تواند فرصتی مناسب برای انتقال تجربیات باشد.

تسفا هم به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه قصد دارد، یک ورکشاپ با موضوع بررسی زیست محیطی سازه‌های فولادی و بتنی برگزار کند. این ورکشاپ با موضوع تاثیرات مثبت و منفی دو سازه فولادی و بتنی و بر محیط زیست برگزار خواهد شد. امیررضا قیامی آزاد، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و انجمن سازه‌های فولادی، برگزاری این ورکشاپ را بر عهده دارد.

ارائه خدمات نمایشگاهی تسفا

یکی از خدمات مهم تسفا، برگزاری یا حمایت از نمایشگاه‌های مختلف در صنعت سازه‌های فولادی و ساختمان‌سازی است. این تعاونی علاوه بر اینکه به عنوان شرکت‌کننده در نمایشگاه‌های مختلفی حضور دارد، خود نیز اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف می‌کند. نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته با نام تجاری ایران بیلد عنوان آخرین نمایشگاهی است که این مجموعه در بهمن ماه سال گذشته (۱۴۰۲) در شهر آفتاب برگزار کرد. تسفا در این رویداد بزرگ، بزرگترین سازه فولادی نمایشگاهی را به نمایشگاه گذاشت. بزرگترین سازه فولادی تسفا به همکاری انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی و کارخانه‌ی ذوب آهن اصفهان طراحی شد و به اجرا درآمد.

source

توسط chidanet.ir