به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به مناسبت هفته دولت با حضور در برنامه زنده تلویزیونی “تزه گون” صدا و سیمای مرکز اردبیل به تشریح برنامه ها و عملکرد حوزه راه و شهرسازی پرداخت و اظهار کرد: مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با توجه به حجم بالا و سنگین امورات محوله علاوه بر فعالیت گسترده و مستمر در دو حوزه مسکن و توسعه راهها در چندین حوزه مختلف دیگر و تاثیرگذار در حال خدمت رسانی به مردم عزیز استان اردبیل است.

وی افزود: یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین اقدامات ما در حوزه راه شامل احداث، توسعه و تکمیل پروژه های بزرگراهی و راه‌های اصلی استان اردبیل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه راه بیان کرد: طبق مطالعات جامع انجام شده توسط کارشناسان مجرب در معاونت مهندسی و ساخت اداره کل، استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه است.

حیدری ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته و تلاش همکاران و پیمانکاران، پروژه های توسعه بزرگراه‌های استان به طول ۳۵ کیلومتر به ارزش۱۴۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت آماده افتتاح و بهره برداری است.

وی همچنین تاکید کرد: در صورت تخصیص به موقع بودجه و اعتبارات مصوب و پرداخت مطالبات سنگین پیمانکاران پروژه های مربوط به حوزه راه شتاب خواهند گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه این برنامه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: مطابق سیاست ها و برنامه ابلاغی ۴ ساله وزارت راه و شهرسازی، سهم استان اردبیل ساخت ۷۹ هزار و۱۲۳ واحد در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

وی افزود: با ابلاغ این طرح، بیش از ۱۲۴ هزار نفر در سطح استان اردبیل نسبت به ثبت نام اقدام کردند که از این تعداد ۱۰۲ هزار نفر حائز شرایط شناخته شده و تعداد ۳۷ هزار نفر نسبت به افتتاح حساب اقدام و ۲۹ هزار نفر واریز وجه انجام داده اند.

حیدری در ادامه خاطر نشان کرد: تا به امروز موفق به تامین زمین در بهترین منطقه شهر اردبیل برای بیش از ۲۶ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن شده ایم و برای ۳ هزار متقاضی باقی مانده دیگر هم در حال تامین زمین هستیم.

دبیر شورای مسکن استان در ادامه این برنامه زنده تلویزیونی یادآوری کرد: یکی از دلایل مهم استقبال خوب متقاضیان برای بهره مندی از طرح نهضت ملی مسکن به ویژه در شهرستان اردبیل، مکان یابی و مکان سنجی مناسب برای اجرای این طرح بود، که جا دارد از پیگیری ها و زحمات استاندار اردبیل به عنوان رئیس شورای مسکن قدردانی کنم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در پایان با اشاره به ممنوعیت خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی خاطر نشان کرد: برخی از متقاضیان به صورت وکالتی در دفاتر اسناد و همچنین تنظیم مبایعه نامه های دستی در دفاتر مشاورین املاک اقدام به خرید و فروش و انتقال امتیاز طرح نهضت ملی مسکن و طرح اقدام ملی می کنند که این کار طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها ممنوع بوده و فاقد وجاهت قانونی است.

source

توسط chidanet.ir