10 مدل کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی

مدل کاغذدیواری پذیرایی باید کاربردی و مطابق با سلیقه کل اعضای خانواده باشد. کاربردی یعنی قابل شستشو و نگهداری آن راحت باشد. از طرفی اتاق نشیمن یا پذیرایی محلی است که همه اعضای خانواده در آن دور هم جمع می‌شوند پس بهتر است مدل کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی مطابق با سلیقه همه باشد. کاغذدیواری تاریخچه نسبتا طولانی دارد و طی سال‌ها محبوبیت خود را حفظ کرده است. اما امروز افراد شجاعت و جسارت بیشتری در انتخاب کاغذدیواری از خود نشان می‌دهند. شما هم می‌توانید بر اساس سلیقه شخصی خود از بین طرح‌های گوناگون پوستر دیواری جدید از گل‌های سنتی و مدرن، الگوهای هندسی یا نقوش هنری و گرافیکی رنگارنگ، طرح مورد علاقه خود را برای دکوراسیون سالن پذیرایی انتخاب کنید.

سرویس خواب بالسا

در این مطلب 10 مدل کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی بر اساس طرح‌ها و جنس‌هایشان معرفی می‌شوند. همچنین نکات کاربردی دکوراسیونی که در استفاده از این پوسترهای دیواری به کارتان می‌آید بررسی می‌شود. پس در ادامه با چیدانه همراه باشید.

10 مدل کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی

انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی

اگر قصد بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود را دارید، هیچ چیز بهتر از یک کاغذدیواری جدید خصوصا در سالن پذیرایی برای شادابی مجدد حال و هوای خانه نیست. پوسترهای دیواری جدید، طیف گسترده‌ای از سبک، طرح، رنگ و بافت‌های جذاب دارند که باید متناسب با دیزاین دکوراسیون پذیرایی خود طرح، رنگ و مدل آن را انتخاب کرد. بهتر است متناسب با چیدمان و ترکیب رنگ وسایل منزلتان، کاغذدیواری پذیرایی جدید را انتخاب کنید.

انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی

1- طرح کاغذ دیواری جدید سه‌بعدی برای پذیرایی

کاغذ دیواری سه بعدی یا چاپی، از طرح‌های کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی است که طرفداران زیادی دارد و بسته به نوع طرح می‌تواند حس سرزندگی یا ابهام ایجاد کند. این کاغذ دیواری‌ها یک نقاشی یا چاپ دو بعدی هستند که توهم سه بعدی بودن را ایجاد می‌کنند. کاغذ دیواری سه بعدی طرح یا بافت تکراری ندارد، بلکه کل آن یک نقاشی یا یک طرح خاص است. این ویژگی جذاب کاغذ دیواری سه بعدی باعث شده افراد بتوانند طرح‌های مورد علاقه خود را هر روز روی دیوار خانه مشاهده کنند.

از کاغذدیواری سه بعدی یا پوستر سه بعدی، معمولا برای یکی از دیوارها استفاده می‌شود. اما این روزها پوشاندن همه دیوارهای پذیرایی با کاغذدیواری سه بعدی نیز تبدیل به ترند شده است. در تمام سبک‌های دکوراسیون داخلی از مدرن گرفته تا کلاسیک می‌توان از طرح سه‌بعدی استفاده کرد. این طرح‌ها حتی برای منازل کوچک نیز پیشنهاد می‌شوند، چراکه فضا را بزرگ‌تر از آن‌چه هست نمایش می‌دهند. به این نوع از دیوارپوش، کاغذ دیواری نیز می گویند.

طرح کاغذ دیواری جدید سه‌بعدی برای پذیرایی

2- مدل کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی با رنگ‌های روشن و شاد

همیشه به دنبال طرح‌های ساده، سفید رنگ یا کرم نباشید، اهل ریسک باشید. برای مثال اگر رنگ مورد علاقه شما نارنجی روشن است با خیالی آسوده آن را برای دیوار پذیرایی انتخاب کنید. رنگ‌های گرم و جذابی مانند آجری، خردلی و طلایی، باعث ایجاد سبک جدید و منحصربه‌فردی در دکوراسیون داخلی خانه شما خواهند شد. رنگ‌های روشن، طرح‌های هندسی زنده و الگوهای شاداب از طرحهای جدید کاغذ دیواری برای پذیرایی هستند.

مطلب پیشنهادی: آشپزخانه بدون اپن

مدل کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی با رنگ‌های روشن و شاد

3- کاغذ دیواری جدید برای سالن پذیرایی، وینیل  

پوستر دیواری وینیل (Vinyl wallpaper) یا پی وی سی، از ترکیب وینیل یا کاغذ چاپی تولید می‌شود. این نوع از مدل‌های جدید کاغذ دیواری برای پذیرایی نسبت به خش مقاوم، با قابلیت نصب آسان و قابل شستشو هستند. به‌طوری که با یک اسفنج مرطوب به راحتی تمیز می‌شوند. کاغذدیواری‌‌های وینیل برای تمام قسمت‌های خانه، حتی مناطق مرطوب کاربردی هستند.

مطلب پیشنهادی: تمیز کردن کاغذ دیواری

کاغذ دیواری جدید برای سالن پذیرایی، وینیل

4- مدل کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی با طرح علفزار

کاغذدیواری الیاف طبیعی طرح علفزار (GRASSCLOTH) معمولا از چوب پیکان، کنف، چوب پنبه، نی و چمن ساخته می‌شود. الیاف چمن به کمک یک آسیاب درون ترکیب کاغذدیواری قرار می‌گیرد. نصب این مدلهای جدید کاغذ دیواری برای پذیرایی نسبت به دیگر مدل‌ها مشکل‌‌تر بوده و آسیب‌پذیرتر است، به همین دلیل برای فضاهای پر تردد مناسب نیست، اما برای سالن پذیرایی، بسیار جذاب و زیباست.

مدل کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی با طرح علفزار

5- مدل کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی با بافت برجسته

پوستر دیواری بافت برجسته، از طرح‌های کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی است که طرح و نقش‌های برآمده دارد. این مدل از باقی‌مانده پارچه‌های پشمی و مخمل خرد شده تهیه می‌شود. البته امروز این طرح کاغذدیواری با پلی‌استر، نایلون یا ابریشم نیز ساخته می‌شود. زمان نصب این بافت طرح‌دار باید نهایت دقت را داشته باشید، چون به سادگی روی آن لک می‌شود.

مدل کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی با بافت برجسته

6- طرح کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی قابل رنگ‌آمیزی

کاغذدیواری‌های قابل رنگ آمیزی  (Paintable wallpaper) از مدل‌های جدید کاغذ دیواری ساده و شیک برای پذیرایی هستند. این کاغذدیواری‌ها به شما کمک می‌کنند به دیوارهای سالن بافت اضافه کنید و میزان رنگ آن را کنترل کنید. بافت این نوع کاغذ از وینیل است. می‌توان این نوع پوستر دیواری را با رنگ براق یا مات رنگ‌آمیزی کرد.

طرح کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی قابل رنگ‌آمیزی

7- کاغذ دیواری جدید برای سالن پذیرایی با طرح چوب

امروزه اغلب مردم تمایل دارند گرما و عمق رنگ‌ها، طرح‌ها و مواد طبیعی را به محل زندگی خود اضافه کنند تا خانه خود را به محیطی راحت، امن و آرامش‌بخش تبدیل کنند. البته معمولا افراد تصور می‌کنند کاغذدیواری طرح چوب را تنها می‌توان برای اتاق خواب یا دکوراسیون آشپزخانه استفاده کرد. اما امروز دیگر محدودیت خاصی برای طراحی دکوراسیون داخلی وجود ندارد. پس اگر به طرح چوب علاقه دارید از آن در اتاق پذیرایی یا نشیمن خانه خود هم می‌توانید استفاده کنید.

کاغذ دیواری جدید برای سالن پذیرایی با طرح چوب

8- کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی با طرح‌های افقی

کاغذدیواری با طرح‌های افقی از کاغذ دیواری‌های جدید برای پذیرایی است. در صورتی که سالن پذیرایی کوچک باشد، می‌توان از طرح‌های افقی استفاده کرد، چراکه این طرح‌ها سالن را وسیع‌تر نشان می‌دهند.

کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی با طرح‌های افقی

9- مدل کاغذ دیواری پذیرایی با طرح‌های عمودی

مدل‌های مختلف کاغذ دیواری‌های جدید پذیرایی با خطوط عمودی، کمک می‌کنند سقف سالن پذیرایی بلندتر دیده شود. این طرح کاغددیواری برای فضاهایی با سقف‌های کم ارتفاع مناسب هستند.

مدل کاغذ دیواری جدید پذیرایی با طرح‌های عمودی

10- مدل کاغذ دیواری پذیرایی با الهام از طبیعت

کاغذدیواری گل‌دار از طرح‌هایی است که از گذشته وجود داشته و هیچ‌وقت از مد نیفتاده است. طرح گل با هر سبک و فضایی هماهنگ است. تمام فضاهای مدرن و کلاسیک یا فضای بزرگ یا کوچک! البته توجه داشته باشید که گل‌های بزرگتر را برای فضای بزرگ‌تر و گل و شکوفه‌های کوچک‌تر را برای اتاق‌های کوچک‌تر استفاده کنید. طرح‌های گل، برگ و شکوفه حس نرمی و شادابی را به اتاق پذیرایی می‌بخشند. طرح‌های الهام گرفته از طبیعت ساده‌ترین راه برای ایجاد حال و هوای طبیعت به سالن پذیرایی است. از گل‌های رز سنتی گرفته تا گل داماسک و انواع برگ درختان! طرح گل را نمی‌توان به عنوان مدل کاغذ دیواری پذیرایی جدید در نظر گرفت چراکه از گذشته طرفداران خاص خود را داشته است.

مدل کاغذ دیواری پذیرایی با الهام از طبیعت

سبک‌های کاغذ دیواری پذیرایی

سبک و رنگ کاغذ دیواری را طوری انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون داخلی سالن و دیگر وسایل موجود در آن همخوانی داشته باشد. اگر پذیرایی منزل شما دکوراسیون مدرن دارد، سعی کنید از کاغذ دیواری‌های جدید و مدرن‌تر و اگر سبک دکوراسیون منزل‌تان کلاسیک است از کاغذ دیواری‌های این سبک استفاده کنید.

سبک‌های کاغذ دیواری پذیرایی

کاغذدیواری پذیرایی کلاسیک

کاغذ دیواری کلاسیک معمولا برای فضاهای رسمی و سبک دکوراسیون کلاسیک به‌کار می‌رود. اگر سالن پذیرایی خانه با مبلمان سلطنتی و اشیای عتیقه پر زرق‌وبرق تزیین شده، بهتر است از کاغذ دیواری‌های ساده به عنوان پس زمینه استفاده کنید. چراکه جلوه و ظرافت مجسمه و دکورهای در زمینه ساده بیشتر دیده می‌شود. کاغذدیواری کلاسیک معمولا به رنگ‌های طیف طلایی یا نقره‌ای انتخاب می‌شود.

کاغذ دیواری پذیرایی کلاسیک

کاغذ دیواری پذیرایی مدرن

کاغذ دیواری مدرن طرح‌های ساده یا هندسی دارند. اما کاغذ دیواری‌های مدرن با طرح‌های هندسی و رگه‌های طلایی و نقره‌ای نیز ترند شده‌اند. قرار گرفتن رگه‌های طلایی در کنار رنگ‌های تیره، زیباترین ظاهر را به دکوراسیون پذیرایی مدرن می‌دهد. البته سبک‌های انتزاعی، گرافیکی و هندسی و طرح‎‌های مدرن گرافیکی کاغذ دیواری نیز مد شده‌اند.

کاغذ دیواری پذیرایی مدرن

نکات مهم در انتخاب مدل‌های کاغذدیواری پذیرایی

  • در انتخاب کاغذ دیواری باید توجه داشته باشید که آیا اتاق پذیرایی از نشیمن جداست یا اتاق پذیرایی و نشیمن یکی هستند و برای وقت‌گذرانی اعضای خانواده استفاده می‌شود؟ برای سالن پذیرایی که تنها برای مهمانان استفاده می‌شود باید طرح‌های رسمی‌تری انتخاب کنید.
  • نکته دیگر دوام کاغذ دیواری است. اگر در خانه کودک خردسال یا حیوان خانگی دارید و احتمال آسیب دیدن کاغذ دیواری زیاد است باید از مدل‌های بادوام‌تر کاغذ دیواری پذیرایی جدید استفاده کنید.
  • از انتخاب طرح‌هایی که مدت کوتاهی ترند هستند اجتناب کنید. توجه داشته باشید که طرح انتخابی شما در ۱۰ سال آینده هم خوب به نظر برسد. مگر عادت داشته باشید زود به زود دکوراسیون خانه را تغییر دهید.
  • اگر تابلوهای تزییناتی، هنری و نقاشی زیادی دارید باید کاغذ دیواری انتخاب کنید که جلوه تابلوها را از بین نبرد. البته می‌توان برای هر دیوار یک طرح جدا انتخاب کرد. اگر تنها طرح یک دیوار را متفاوت و طرح‌دار انتخاب کردید، می‌توانید تابلوها را روی دیوارهایی نصب کنید که طرح ساده‌ای دارند.
  • اندازه اتاق در انتخاب مدل کاغذدیواری پذیرایی مهم است. بنابراین علاوه‌بر زیبایی و کاربرد، به این نکته توجه کنید که کاغذ دیواری انتخابی شما، اتاق پذیرایی را کوچکتر از آنچه که هست نشان ندهد.
  • به میزان نور خورشیدی که در طول روز فضای پذیرایی دریافت می‌کند نیز توجه داشته باشید. در این صورت حتی اگر فضای کوچکی دارید ممکن است بتوانید طرح‌های متنوع و تیره‌تر را برای کاغذدیواری پذیرایی انتخاب کنید.
  • هماهنگی کاغذ دیواری با رنگ مبلمان، پرده و کفپوش نیز نکته مهمی است که در انتخاب مدل کاغذدیواری پذیرایی باید در نظر داشت. اگر همه وسایل خانه و مبلمان را از قبل خریداری کرده‌اید، انتخاب طرح کاغذ دیواری برای شما کمی محدودتر می‌شود.

مطلب پیشنهادی: کابینت آشپزخانه کوچک

نکات مهم در انتخاب مدل‌های کاغذ دیواری پذیرایی

از کاغذدیواری پذیرایی، باید برای تمام دیوارها استفاده کرد؟

توجه داشته باشید که در استفاده از کاغذ ‌دیواری خصوصا مدل‌های طرح‌دار و شلوغ افراط نکنید. برای زیباتر به نظر رسیدن فضای پذیرایی، کاغذدیواری طرح‌دار انتخابی را روی بزرگ‌ترین دیوار اتاق به‌عنوان نقطه کانونی نصب کنید و مبلمان و صندلی‌ها را اطراف همان فضا بچینید. دیوارهای دیگر را با رنگ یا کاغذ دیواری‌های ساده بپوشانید.

از کاغذ دیواری پذیرایی، باید برای تمام دیوارها استفاده کرد؟

برای پذیرایی رنگ بهتر است یا کاغذدیواری؟

اگر فردی تنوع طلب هستید، کمتر از کاغذدیواری استفاده کنید. چراکه باید مدام کاغذدیواری منزل خود را تغییر دهید و این کار از نظر اقتصادی به صرفه نیست. اما اگر جزو افرادی هستید، که هر چند سال یک‌بار تغییرات اساسی در دکور منزل ایجاد می‌کنید. مدلهای کاغذدیواری جدید، پذیرایی شما را متحول و جذاب‌تر خواهد کرد.

برای پذیرایی رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟

کلام پایانی

کاغذ دیواری‌های پرطرفدار با طرح‌های جذاب‌شان مدت‌هاست مهمان خانه‌ها هستند. می‌توان به سادگی با استفاده از چند کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی، این فضا را بسیار جذاب‌تر کرد. شما هم اگر به دنبال تغییرات اساسی در دکوراسیون منزل هستید، این محصول می‌تواند گزینه مناسبی برای شما محسوب شود. سبک‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های کاغذ دیواری به تناسب فضایی که می‌خواهند استفاده شوند، متفاوت هستند. آن‌ها باید متناسب با متراژ منزل، چیدمان و رنگ و سبک دیگر وسایل انتخاب شوند. برای مثال برای کاغذ دیواری اتاق خواب بهتر است از طرح‌های ساده و آرامش‌بخش استفاده کرد. اما برای پذیرایی یا نشیمن می‌توان از طرح‌های کاغذدیواری جدید پذیرایی با سبک‌ها و طرح‌های مختلف استفاده کرد.

source

توسط chidanet.ir