فیلم سینمایی قیف روایت ماجراهایی عاشقانه بین چند انسان و غیرانسان است که مدام در معرض خطر قرار می‌گیرد. در خلال این موقعیت‌ها، موضعی انتقادی هم به وضعیت جامعه دارد. قیف مخفف اسم شخصیت رضا عطاران است؛ کسی که از سیاره‌ای به نام هیرکانی به زمین آمده عاشق شده و سر سفر عقد نشسته این موجود فرازمینی اما گرفتار دشمنان قبیله خود هیرکینی ها میشود و نزدیک است که به شکل گربه درآید.

قیف
امروز در چیدانه به بررسی معماری و دکوراسیون چند صحنه از فیلم قیف می‌پردازیم.

سرویس خواب بالسا

خلاقیتِ تمام در عین سادگی

قیف

قیف

به نظر می‌رسد این صحنه مربوط به سیاره هیرکانی است. امیرملک پور و محمد شهریاری به خوبی با خلاقیت تمام، استفاده از رنگ‌های سفید و طرح‌های عجیب و حتی شاید یک قیف ساده که در نگاه اول علامت تعجب بزرگی برای مخاطب ایجاد می‌کند، توجه همگی را جلب کردند و احساس عجیب یک سیاره دیگر را در مخاطب زنده می‌کنند.

خانه دهه شصتی، پای ثابت فیلم‌های عطاران

قیف

آن روزها خاطرتان هست؟ کاشی‌های لوزی لوزی حمام و سرویس‌بهداشتی که معمولا هم رنگ آبی و سبز داشتند. دیوارهای آجر سه سانت، بالکن های بزرگ و سراسری همه و همه احساس دهه شصت و یک خانه قدیمی را به مخاطب منتقل می‌کنند.

صحنه لاکچری فیلم، سیاره هیرکانی

قیف

شاید این دکور بیشتر به نظر به سبک لاکچری نزدیک باشد شاید هم طراح صحنه به قصد چینش و طراحی سبک گوتیک این صندلی‌های بلند و پر پیچ و خم را انتخاب کرده است. اما بیشتر از همه رنگ طلایی جلب توجه می‌کند و با توجه به ستون بلند پشت سر عطاران بنظر میرسد این صحنه در یک کاخ لاکچری ضبط و تهیه شده است.

صحنه حمام، عکسی که قیف با آن معروف شد

قیف

طرحی که برای ساخت حمام ها از آن استفاده میشد، چهارایوانی و گنبد اصلی بود این نوع بناها به دلیل بسته بودن محیطشان ارتباط چندانی با فضای بیرونی نداشتند و به همین دلیل نقش عواملی مانند باد و آفتاب و شرایط جغرافیایی در ایجاد بنا و فضاهای داخلی آن بسیار کمرنگ بود و در ساخت آن ها، الگوهای نسبتا مشابهی به کار می‌رفت.شاید بخاطر همین شباهت‌ها در معماری است که با دیدن این تصویر متولدین دهه 50 و 60 بیشتر ترغیب به تماشای این فیلم شدند.

 

source

توسط chidanet.ir