در روزهای پایانی شهریور ماه، بیشتر مستاجران در تکاپوی تمدید قرارداد یا یافتن جایی جدید برای زندگی هستند. گرچه بازار خرید و فروش مسکن کاملا راکد است اما بازار اجاره نشینی همچنان داغ است و بسیاری از مستاجران تلاش می کنند که پیش از آغاز پاییز و بازگشایی مدارس، تکلیف مسکن خود را روشن کنند. واقعیت اینجاست که در بسیاری از محله های تهران، چنین وضعیتی حاکم است و دهکده المپیک، به عنوان یکی از غربی ترین مناطق تهران نیز، از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش پرشین سازه ، این محله غربی تهران که در منطقه ۲۲ واقع شده، قیمت های متوسط رو به بالایی دارد و از آن جایی که در یکی از خوش آب و هواترین مناطق پایتخت واقع شده، متقاضیان زیادی را به خود جلب می کند و همیشه بازار اجاره نشینی آن نیز داغ است.

این محله همچنین دسترسی خوبی به نقاط مختلف تهران دارد و فاصله ای تا اتوبان های خرازی، حکیم و…ندارد. به همین جهت، از هر لحاظ جای خوبی برای زندگی مستاجران محسوب می شود. خیابان های عریض و طویل و البته خلوت، یکی دیگر از دلایل محبوبیت دهکده المپیک میان مستاجران است اما سوال اینجاست که بلاخره اجاره یک واحد مسکونی متوسط متراژ در این محله، چقدر هزینه دارد؟!

یک واحد مسکونی یک خوابه ۶۵ متری که در این محله واقع شده و بیش از ۱۸ سال از عمر آن می گذرد، با رهن ۲۵۰ میلیون تومان و اجاره ۱۲ میلیونی آگهی شده است.

البته این واحد یکی از آپارتمان های نسبتاً خوش قیمت دهکده المپیک است و معمولاً قیمت واحدهای این محله بالاتر است. مثلا یک واحد ۷۵ متری که در سال ۸۵ ساخته شده و دارای ۲ اتاق خواب است، با رهن ۵۰۰ میلیون تومان و اجاره ۱۵ میلیونی آگهی شده است.

با کمی جستجو در این محله، می توان واحدهای کوچک متراژ خوش قیمت نیز پیدا کرد. مثلا یک سوئیت ۴۰ متری بدون اتاق خواب که ۲۳ سال قبل ساخته شده با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان رهن و ماهانه ۷ میلیون اجاره آگهی شده است.

یکی دیگر از آگهی های نسبتاً جدید این محله، حاکی از اجاره یک واحد ۷۵ متری است که بیش از ۳۳ سال سن دارد. ودیعه این واحد که رو به روی دانشگاه علامه طباطبایی واقع شده، ۳۵۰ میلیون تومان می باشد و اجاره آن نیز ماهانه ۴.۵ میلیون است.

اگر به دنبال واحدی بزرگ متراژ با رهن کامل هستید، احتمالاً می توانید آن را در محله دهکده المپیک پیدا کنید. مثلا یک واحد ۱۷۰ متری که در سال ۱۴۰۳ ساخته شده و دارای ۳ اتاق خواب است با قیمت ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رهن کامل آگهی شده است.

یک واحد ۱۱۵ متری دیگر نیز که در سال ۱۴۰۲ ساخته شده و دارای ۲ اتاق خواب می باشد، با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان رهن و اجاره ۲۴ میلیونی ارائه شده! واحد بزرگ متراژ دیگری که ۱۲۶ متر مساحت دارد و نوساز می باشد، ۶۵۰ میلیون تومان رهن دارد و مستاجر آن باید ماهانه ۲۸ میلیون اجاره نیز پرداخت کند. این واحد دارای ۲ اتاق خواب است.

واحدهای متوسط متراژ بخش اعظم واحدهای محله دهکده المپیک را تشکیل می دهند. مثلاً یک واحد ۹۵ متری که در سال ۹۳ ساخته شده، ۳۰۰ میلیون تومان رهن و ماهانه ۱۰ میلیون اجاره دارد. این واحد دارای ۲ اتاق خواب می باشد.

واحد دیگری که ۸۵ متری است و در سال ۸۸ ساخته شده، ۲۵۰ میلیون رهن دارد و مستاجر باید ماهانه ۱۸ میلیون تومان هم برای اجاره پرداخت کند. این واحد ۲ خوابه می باشد.

اگر به دنبال واحدهای کوچکتر هستید، یک واحد ۷۵ متری که قبل از سال ۷۰ ساخته شده و دارای ۲ اتاق خواب است با قیمت ۵۰۰ میلیون رهن کامل آگهی شده است. البته موجر، مبلغ اجاره جزئی ۱۰۰ هزار تومانی نیز درخواست کرده است.

همچنین یک واحد ۷۲ متری که در سال ۸۵ ساخته شده با مبلغ رهن کامل ۷۷۰ میلیون آگهی شده است. این واحد نیز دو خوابه می باشد.

از آن جایی که دهکده المپیک، محله ای است که کوچه و خیابان های جدید زیادی به آن الحاق شده، می توان واحدهای نوساز و نسبتاً جدید زیادی در آن پیدا کرد و خانه های قدیمی ساخت کلنگی به سختی در آن پیدا می شوند. بنابراین برای خانواده های طبقه متوسط و زوجینی که به تازگی تشکیل زندگی داده اند، گزینه ای ایده آل محسوب می شود.

تمام قیمت های درج شده در این مطلب از آگهی های آنلاین مسکن استخراج شده اند و نمی توان به شکل قطعی به آن ها استناد کرد و اطمینان حاصل نمود که قیمت این محله بدین شکل است. هر واحدی با توجه به خیابان، متراژ، امکانات و حتی شرایط مالک ممکن است قیمت متفاوتی داشته باشد.

source

توسط chidanet.ir