عربستان طی چند وقت اخیر خود را به عنوان قطبی برای طراحی جهانی و پیشرفت های معماری مطرح کرده و بر همین اساس موجی از پروژه های بزرگ جاه‌طلبانه در حال تغییر شکل منظره شهری این کشور هستند.

فیلم نت

از شهرهای آینده‌نگر با گرانش صفر مجهز به هوش مصنوعی تا مراکز فرهنگی شگفت‌آور، تفریحگاه های لوکس در میان اماکن باستانی و سامانه های حمل و نقل گسترده، به نظر می رسد عربستان طراحی پیشرفته و معماری رویایی را برای آغاز عصر جدیدی از پیشرفت و نوآوری به کار گرفته است.

برج های آسمان خراش «کدی» که عربستان قصد احداث آن در مکه مکرمه را دارد، گفته شده هزینه این برج‌ها که بزرگ ترین هتل در جهان است به 3.5 میلیارد دلار معادل 13 میلیارد ریال سعودی می‌رسد.داشتن مساحت بزرگ تنها مشخصه برج‌های کدی نیست بلکه این ساختمان شامل 12 برج است که 10 برج آن به هتل‌های چهار ستاره و 2 برج دیگر به هتل‌های پنج ستاره اختصاص خواهد داشت.

مسئول اجرای این پروژه است از طراحی ابتکاری این برج ها که قرار است همانند یک قلعه بزرگ در صحرا باشد، خبر داده است.

این برج ها همچنین دارای باندهای فرود هلی کوپتر در پشت بام هتل و نیز اتاق‌های تشریفاتی برای استقبال از پادشاهان و خانواده‌های آنها و نیز چندین پاساژ و سالن کنفرانس بزرگ خواهد بود.

برج‌های کدی قرار است در مساحتی بالغ بر 1.2 میلیون متر مربع ساخته شود و برج های 12 گانه هر کدام حاوی 44 طبقه و مجموع اتاق های آن به 10 هزار اتاق خواهد رسید و همین مسئله باعث می شود که برج های کدی به بزرگ ترین هتل در جهان تبدیل شود به طوریکه یکی از سه هتل بزرگ جهان در حال حاضر شامل دستکم 9 هزار اتاق است و این ساختمان همچنین شامل 70 رستوران خواهد بود.

 

source

توسط chidanet.ir