تفاوت تخت کینگ و کویین چیست؟

خواب خوب شبانه برای شروع یک روز جدید با نشاط ضروری است. انتخاب اندازه تخت مناسب می‌تواند تضمین کننده خوابی خوب و راحت باشد. تخت‌های کینگ و کویین از انواع سایزهای متداول و محبوب تخت‌خواب دونفره هستند. این تخت‌ها ویژگی‌‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند که با بررسی آن‌ها به تفاوت تخت کینگ و کویین پی خواهید برد. هر یک از این سایزها به‌طور منحصربه‌فرد برای رفع نیازها و ترجیحات خاصی طراحی شده‌‌اند.

سرویس خواب بالسا

در این مطلب از چیدانه هر یک از تخت‌های کینگ و کویین معرفی شده و ویژگی‌‌های منحصربه‌فرد و فرق تخت کویین و کینگ بررسی می‌شود تا بتوانید تصمیمی آگاهانه در مورد اندازه تخت مناسب خود بگیرید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

فرق تخت کویین و کینگ بررسی

تخت‌‌خواب کینگ

تخت کینگ پهن‌ترین اندازه تخت‌خواب دونفره استاندارد موجود است. که 180 سانتی‌متر عرض و 190 سانتی‌متر طول دارد. این تخت مجلل و جادار، فضای زیادی برای زوج‌ها فراهم می‌کند تا به‌راحتی در آن قرار گیرند. البته این مدل برای افراد مجردی که دوست دارند در طول خواب، فضای کافی برای حرکت داشته باشند هم، مناسب است.

مطلب پیشنهادی: تخت خواب دو نفره جدید

تخت‌‌خواب کینگ

مزایای تخت کینگ

  • فضای زیاد: زوج‌ها می‌توانند از حرکات کششی روی تخت کینگ لذت ببرند. یا در صورت چرخش در طول شب، نگرانی در مورد اختلال در خواب شریک زندگی‌شان نداشته باشند.
  • ایده‌آل برای افراد بلندقد: ابعاد این تخت‌ها برای افراد قد بلند یا با استخوان‌بندی بزرگ که به فضای بیشتری نیاز دارند، مناسب است.
  • ایده‌آل برای خانواده‌ها: تخت‌های کینگ برای خانواده‌هایی که کودک خردسال دارند یا حیوان خانگی‌شان روی تخت‌شان می‌خوابد مناسب است.
  • ایجاد فضای مجلل: تخت کینگ به دکوراسیون اتاق خواب حس زیبایی می‌بخشد و فضایی مجلل و لوکس ایجاد می‌کند.
  • بهبود کیفیت خواب: با وجود فضای بیشتر برای حرکت در خواب، احساس محدودیت کمتری وجود دارد که موجب خواب شبانه آرام‌تر می‌شود.

مزایای تخت کینگ

معایب تخت کینگ

  • نیاز به فضای زیاد: تخت‌های کینگ بزرگ هستند و به اتاق‌خواب بزرگی نیاز دارند. تا بدون اینکه اتاق تنگ و کوچک به نظر برسد، به‌راحتی جا شوند.
  • جابه‌جایی دشوار: اندازه و وزن بالای تخت کینگ حمل‌‌ونقل آن را دشوار می‌کند. اگر قصد جابه‌جایی مکرر خانه‌ را دارید، این تخت‌ها می‌توانند دردسرساز شوند.
  • قیمت بالاتر: تخت‌ کینگ به‌دلیل ابعاد بزرگ‌تر معمولا گران‌تر از تخت‌ کویین است. همچنین به لوازم جانبی مانند ملحفه، لحاف، چارچوب تخت و تشک خوشخواب بزرگ‌تری نیاز دارند که گران‌تر هستند.

تخت‌خواب کویین

عرض تخت کویین 150 سانتی‌متر و طول آن 190 سانتی‌متر و به‌طور کلی 40 سانتی‌مترمربع باریک‌تر از کینگ است. اما همچنان فضای کافی برای خواب راحت زوج‌ها فراهم می‌کند.

تخت‌خواب کویین

مزایای تخت کویین

  • تطبیق پذیری با فضا: تخت‌های کویین، بین فضا و کاربردی بودن، تعادل مناسبی برقرار می‌کنند و برای اکثر اتاق خواب‌ها، از اتاق‌های‌ بزرگگرفته تا اتاق‌خواب کوچک‌، مناسب هستند.
  • قیمت مقرون به صرفه: تخت کویین در مقایسه با تخت کینگ، معمولا مقرون به صرفه‌تر است و لوازم جانبی آن مانند ملحفه و خوشخواب نیز کوچک‌تر و طبیعتا ارزان‌تر هستند.
  • جابه‌جایی آسان: تخت‌های کویین به‌دلیل ابعاد کوچک‌تر و وزن کم‌‌تر راحت‌تر جابه‌جا و حمل می‌شوند و برای افرادی که مرتب جابه‌جا می‌شوند، انتخاب بهتری هستند.
  • فضای کافی برای زوج‌ها: برای بسیاری از زوج‌ها، تخت کوئین فضای کافی برای خواب راحت و بدون احساس تنگی و اشغال فضای زیاد فراهم می‌کند.

مزایای تخت کویین

معایب تخت کویین

  • فضای محدود: تخت کویین در مقایسه با تخت‌ کینگ باریک‌تر است و ممکن است فضای کافی برای افراد قد بلند، بی‌قرار هنگام خواب یا کسانی که در تختخواب با بچه‌ها مشترک هستند یا حیوان خانگی دارند، فراهم نکند.
  • ناراحتی احتمالی: اگر قد بلندتر و اسکلت بدن بزرگتری دارید، ممکن است تخت کوئین کمی بر کیفیت خواب شما تاثیر منفی داشته باشد.

با توجه به تفاوت تخت کینگ و کویین، کدومو بخرم؟

برای انتخاب اندازه تخت مناسب عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. با در نظر گرفتن این عوامل، می‌توان با اطمینان، اندازه تخت مناسب را برای یک خواب راحت و آرام انتخاب کرد.

اندازه اتاق

تختی که برای اتاق بیش از حد بزرگ باشد می‌تواند باعث ایجاد احساس تنگی و بهم ریختگی شود. همچنین تختی که خیلی کوچک است می‌تواند نامتناسب و نامتعادل به‌نظر برسد. بنابراین، اتاق را اندازه‌گیری کنید و تختی انتخاب کنید که مانع حرکت یا قرارگیری دیگر اجزای مبلمان نباشد. برای اطمینان از سهولت حرکت و ایجاد ظاهری زیبا، باید حداقل دو فوت فاصله در اطراف تخت داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: تخت خواب تاشو مدرن

اندازه اتاق تفاوت تخت کینگ و کویین

اندازه و تعداد افراد

در انتخاب ابعاد تخت اندازه کاربر یا کاربرانی که روی تخت می‌خوابند را در نظر بگیرید. برای افراد قد بلندتر تخت کینگ مناسب بوده، اما برای افراد کوچک‌تر تخت کویین راحت‌تر است. زوج‌ها باید تختی را انتخاب کنند که هر دوی آن‌ها راحت باشند. خانواده‌هایی که کودکان یا حیوانات خانگی دارند باید تخت بزرگتر داشته باشند تا بغل کردن و دراز کشیدن همه روی آن راحت باشد.

مطلب پیشنهادی: سرویس خواب مینیمال

اندازه و تعداد افراد تفاوت تخت کینگ و کویین

راحتی و حرکت

انتخاب اندازه تخت مناسب به ترجیحات خواب و سطح راحتی مورد انتظار شما بستگی دارد. اگر خواب راحت‌تر و فضای حرکت بیشتری را ترجیح می‌دهید، تخت بزرگ‌تر انتخاب کنید. اما اگر مرتب مبلمان اتاق را جابه‌جا می‌کنید، تخت کوچک‌تر کاربردی‌تر بوده و راحت‌تر جابه‌جا می‌شود. همچنین نظافت و نگهداری از تخت کوچک آسان‌تر خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: دکور بالای تخت

راحتی و حرکت تفاوت تخت کینگ و کویین

تفاوت تخت کینگ و کویین چیست؟

  • در درجه اول فرق تخت کینگ و کویین در ابعاد آن‌هاست. تخت کویین حدود 40 سانتی‌متر باریک‌تر از کینگ است.
  • تخت کویین برای اتاق‌خواب‌های کوچک‌تر یا اتاق مهمان مناسب است و فضای بیشتری در اتاق فراهم می‌کند. اما تخت‌های کینگ لوکس و مجلل بوده و برای اتاق‌خواب‌های بزرگ مناسب هستند.
  • تخت‌خواب کینگ برای زوج‌هایی که فضای بیشتری برای حرکت می‌خواهند، افراد قد بلند و کسانی که می‌خواهند با حیوانات خانگی یا کودکان خود بخوابند، عالی است. اما تخت‌ کویین فضای کافی برای زوج‌ها بدون اشغال فضای زیادی ارائه می‌دهد.
  • تخت‌‌خواب کویین و لوازم جانبی آن قیمت مناسب‌تری در مقایسه با تخت‌‌های کینگ دارد.

تفاوت تخت کینگ و کویین چیست؟

کلام پایانی

انتخاب بین تخت کینگ و کویین به سلیقه افراد، نیازهای آن‌ها و ابعاد اتاق‌خواب بستگی دارد. با تفاوت تخت کینگ و کویین آشنا شدید. تخت‌خواب کویین گزینه‌ای عالی برای کسانی است که می‌خواهند در فضا صرفه‌جویی کنند و در عین حال از خوابی راحت لذت ببرند. اما تخت کینگ برای اتاق‌های بزرگ‌تر، مجلل‌تر و افرادی با ابعاد بزرگ‌تر که هنگام خواب فضای بیشتری می‌خواهند عالی است. با کمک این مطلب می‌توان از بین این تخت‌ها بهترین گزینه را با توجه به شرایط موجود انتخاب و راحتی و کیفیت خواب خود را تضمین کرد.

برای انتخاب بهترین تخت‌ برای اتاق‌خواب دخترتان مطلب تخت خواب دخترانه را از دست ندهید.

source

توسط chidanet.ir