خدمات سئو سایت
این روزها جریان ارزش لینک چگونه کار می کند و چگونه می توانید از پتانسیل آن برای کمک به بهبود رتبه خود استفاده کنید؟ چه نیاز به تجدید نظر داشته باشید و چه همیشه می‌خواهید درک محکم‌تری از مفهوم داشته باشید، تماشای جمعه تخته سفید این هفته الزامی است. رند اصول اولیه ارزش پیوند را پوشش می‌دهد، مسائل رایج جریان را که ممکن است سایت شما با آن مواجه شود را تشریح می‌کند، و مجموعه‌ای از موارد اقدام را برای اطمینان از اینکه سایت شما از جریان‌های مناسب استفاده می‌کند، ارائه می‌کند.

روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!

رونویسی ویدیو سلام، طرفداران Moz، و به نسخه دیگری از وایت برد جمعه خوش آمدید. این هفته قصد داریم در مورد درک و استفاده از جریان سهام لینک، در درجه اول جریان سهام لینک داخلی، صحبت کنیم تا بتوانید رتبه بندی بهتری کسب کنید و در سئوی خود اجرا کنید. یک تشکر بزرگ از ویلیام چو، @WChouWMX در توییتر، برای پیشنهاد این موضوع. اگر موضوع یا چیزی دارید که می‌خواهید جمعه در تخته سفید ببینید، در من توییت کنید. ما آن را به لیست اضافه می کنیم.

اصول ارزش پیوند پس قبل از اینکه به چند نمونه بپردازیم ابتدا باید برخی از اصول ارزش پیوند را بدانیم.

1. پیوندهای خارجی به طور کلی ارزش رتبه بندی و افزایش بالقوه رتبه بیشتری نسبت به پیوندهای داخلی دارند.
البته این بدان معنا نیست که لینک‌های داخلی هیچ ارزش لینکی ارائه نمی‌کنند، و در واقع، بسیاری از صفحاتی که لینک‌های خارجی کمی به دست می‌آورند یا هیچ لینک خارجی دریافت نمی‌کنند، همچنان می‌توانند رتبه خوبی داشته باشند، اگر خود دامنه به خوبی به آن لینک شده باشد و آن صفحه در آن سایت باشد و دارای لینک باشد. پیوندهایی از سایر صفحات خوب و مهم در دامنه. اما اگر صفحه ای یتیم باشد یا دامنه ای اصلاً لینک نداشته باشد، رتبه بندی بسیار دشوار است.

2. صفحاتی که به خوبی پیوند دارند، چه داخلی و چه خارجی، ارزش لینک بیشتری را نسبت به صفحاتی که لینک ضعیفی دارند، منتقل می کنند.
من فکر می کنم این برای همه ما که مفهوم PageRank را در طول سال ها درک کرده ایم، منطقی است. اساساً، اگر یک صفحه لینک‌های زیادی به‌خصوص از سایر صفحات مهم جمع‌آوری کند، توانایی آن صفحه برای انتقال ارزش لینک خود به صفحات دیگر، افزایش توانایی رتبه‌بندی قوی‌تر از زمانی است که یک صفحه لینک بسیار ضعیفی داشته باشد یا به آن پیوند داده نشده باشد. همه

3. صفحاتی که لینک های کمتری دارند نسبت به صفحاتی که لینک های بیشتری دارند، ارزش بیشتری را به اهداف خود منتقل می کنند.
مجدداً، اگر از مفهوم قدیمی PageRank خارج شویم، اگر صفحه‌ای با صدها یا هزاران پیوند در آن داشته باشید، هر یک از آن‌ها مقدار بسیار جزئی‌تر و کمتری از ارزش پیوند را دریافت می‌کنند که می‌تواند به آن منتقل شود. صفحه ای که فقط چند لینک در آن وجود دارد. این به طور کلی نیست… خوب، فقط می‌خواهم بگویم که این مقیاس کامل نیست. بنابراین اینطور نیست که اگر بخواهید صفحات درآمد بالای لینک خود را به داشتن تنها یک لینک کاهش دهید و به این صفحه خاص در سایت خود اشاره کنید، ناگهان سود بسیار بیشتری نسبت به زمانی که پیمایش عادی خود را در آن صفحه داشته باشید و شما به صفحه اصلی و صفحه درباره و صفحه محصولات خود پیوند می دهید. واقعا اینطور نیست. اما اگر صفحه‌ای داشتید که صدها پیوند پشت سر هم داشت و به جای آن، آن صفحه را تنها چند لینک به مهم‌ترین و با ارزش‌ترین مکان‌ها داشتید، ارزش بیشتری از آن کسب خواهید کرد و توانایی افزایش رتبه بیشتری را خواهید داشت.

4. هک ها و ترفندهایی مانند “nofollow” اغلب در شکل دادن به جریان ارزش لینک بی اثر هستند.
استفاده از rel=”no follow” یا جاسازی یک فایل جاوا اسکریپت قابل اجرا از راه دور که باعث می شود مرورگرها بتوانند پیوندها را ببینند و بازدیدکنندگان می توانند، اما بعید است که گوگل آن پیوندها را ببیند یا دنبال کند، برای شکل دادن به جریان ارزش لینک شما به طور کلی ( الف) استفاده نادرست از زمان خود، زیرا تأثیر چندانی روی چیزها ندارد. الگوریتم پیج رنک قدیمی دیگر چندان مهم نیست. و (ب) گوگل اغلب در تفسیر و تخفیف این موارد بسیار خوب است. بنابراین به هیچ وجه ارزش وقت شما را ندارد.

5. تغییر مسیرها و متعارف سازی مقدار کمی از ارزش لینک را از دست می دهند. موارد غیر ایده آل مانند 302s، تغییر مسیرهای JS و غیره ممکن است بیش از 301، rel=canonical و غیره را از دست بدهند.
بنابراین اگر من یک 301 یا یک rel=canonical از یک صفحه به صفحه دیگر داشته باشم، آن ها مقدار بسیار کمی از ارزش لینک را از دست می دهند یا برای شما هزینه خواهند داشت. اما بالقوه پرهزینه تر، استفاده از انواع غیر ایده آل ریدایرکت ها یا روش های متعارف، مانند تغییر مسیر مبتنی بر جاوا اسکریپت یا 302 یا 307 به جای 301 خواهد بود. اگر می خواهید تغییر مسیر را انجام دهید canonicalization را انجام دهید، 301s یا rel=canonicals راهی برای رفتن هستند.

بنابراین با در نظر گرفتن این اصول، بیایید از طریق سه مورد از رایج ترین مسائل مربوط به جریان سهام لینک که وب سایت ها با آن مواجه هستند صحبت کنیم.

مسائل مربوط به جریان حقوق صاحبان سهام مشترک A. چند صفحه در یک سایت بزرگ همه پیوندهای خارجی را دریافت می کنند:

شما یک سایت نسبتا بزرگ دارید، فرض کنید هزاران تا ده ها هزار، شاید حتی صدها هزار صفحه، و تنها تعداد کمی از آن صفحات مقدار قابل توجهی لینک خارجی به دست می آورند. من آنها را با رنگ صورتی برجسته کرده ام. بنابراین این صفحات به این صفحات صورتی اشاره می کنند. اما در این وب سایت صفحات دیگری دارید، صفحاتی مانند صفحات بنفش، که اساساً می خواهید در آنها ارزش پیوند کسب کنید، زیرا می دانید که باید برای این شرایط و صفحاتی که این صفحات بنفش هدف قرار می دهند رتبه بندی کنید، اما اینطور نیست. دریافت لینک های خارجی که این صفحات صورتی هستند. در این موارد، مهم است که چند چیز را امتحان کنید.

* ما می خواهیم مهمترین صفحات کسب درآمد غیر لینک، این صفحات بنفش را شناسایی کنیم. ما باید بفهمیم که اینها واقعاً چه هستند. صفحاتی که دوست دارید رتبه بندی کنند و هنوز برای اصطلاحات و عبارات مورد نظر خود رتبه بندی نشده اند کدامند؟

* ما می خواهیم پیوندهای داخلی خود را از این صفحات صورتی به این صفحات بنفش بهینه کنیم. بنابراین در یک دنیای ایده آل، ما می گوییم، “آها، این صفحات بسیار قوی هستند. آنها ارزش لینک زیادی را به دست آورده اند.” می توانید از Open Site Explorer استفاده کنید و به Top Pages، یا Ahrefs یا هر یک از رقبای دیگر ما نگاه کنید و به صفحات خود نگاه کنید، صفحاتی که بیشترین لینک و ارزش لینک را به دست آورده اند. سپس می‌توانید بگویید، “هی، آیا می‌توانم بین این دو یا چند داستان کاربر ارتباط پیدا کنم که در آن شخصی که به این صفحه می‌رسد به چیزی در اینجا نیاز دارد، و بنابراین من می‌خواهم پیوندی به آن و از آنجا ایجاد کنم؟” این یک راه عالی برای عبور از سهام است.

* مقاوم سازی و بازنشر. بنابراین منظور من از این اساساً این است که من این صفحات را می‌گیرم، این صفحات بنفش را که می‌خواهم لینک‌هایی به دست بیاورند، که هنوز به خوبی کار نمی‌کنند، و در نظر بگیرم محتوای آنها را دوباره کار کنم و درس‌هایی را که از آن‌ها آموخته‌ام، در نظر بگیرم. صفحات صورتی، صفحاتی که ارزش لینک را به دست آورده اند، که لینک های خارجی به دست آورده اند و می گویند: “این افراد چه کاری را درست انجام دادند که ما در مورد این افراد درست انجام نداده ایم، و چه کاری می توانیم انجام دهیم تا آن وضعیت را برطرف کنیم؟” سپس من قصد دارم یک بازاریابی، یک کمپین لینک بیلدینگ را بازنشر کنم و دوباره راه اندازی کنم تا آن لینک ها را بدست بیاورم.
ب. فقط صفحه اصلی یک سایت کوچکتر پیوندهای خارجی را دریافت می کند.

این بار با یک سایت کوچک سروکار داریم، یک سایت بسیار بسیار کوچک، 5 صفحه، 10 صفحه، شاید حتی تا 50 صفحه، اما به طور کلی یک سایت بسیار کوچک. اغلب بسیاری از کسب و کارهای کوچک، بسیاری از مشاغل محلی این نوع حضور را دارند و فقط صفحه اصلی هر لینکی را دریافت می کند. پس در این موارد چه کنیم؟ چیز زیادی برای پخش کردن وجود ندارد. صفحه اصلی فقط می تواند به مکان های زیادی پیوند دهد. ابتدا باید به کاربران خدمات رسانی کنیم. اگر این کار را نکنیم، قطعا در رتبه بندی موتورهای جستجو سقوط خواهیم کرد.

بنابراین در این مورد، جایی که لینک دهنده صورتی صفحه اصلی است، دو کار می توانیم انجام دهیم:

* مطمئن شوید که صفحه اصلی هدف قرار می گیرد و به مهم ترین اهداف کلیدواژه ارائه می شود. بنابراین ما چند هدف کلیدواژه داریم که می‌دانیم می‌خواهیم دنبالشان برویم. اگر یک عبارت خاص وجود داشته باشد که بسیار مهم است، به جای اینکه صفحه اصلی برند ما را هدف قرار دهد، می‌توانیم آن جستجوی خاص را هدف قرار دهیم. بسیاری از اوقات مشاغل کوچک و وب سایت های کوچک این اشتباه را مرتکب می شوند که می گویند: “اوه، مهمترین کلمه کلیدی ما، ما آن صفحه را می سازیم. سعی می کنیم آن را رتبه بندی کنیم. از صفحه اصلی به آن لینک می دهیم.” این معمولاً به اندازه ایجاد یک صفحه اصلی که قصد جستجوگر را هدف قرار می دهد مؤثر نیست. اگر می تواند با سفر کاربر نیز مطابقت داشته باشد، این یکی از بهترین راه هایی است که می توانید انجام دهید.

* برخی از صفحات جدید را برای محتوا در نظر بگیرید، مثلاً بگویید: “هی، من می دانم که این صفحات دیگر، ممکن است درباره و شرایط خدمات من و برخی از محصولات و خدمات من و هر چیز دیگری باشند، و فقط آن پیوند نیستند. آنها لایق پیوندها نیستند. بنابراین ممکن است لازم باشد دو یا سه نوع صفحه یا صفحه را که می‌توانیم تولید کنیم، محتوایی که می‌تواند آن لینک‌ها را به دست بیاورد، در نظر بگیریم و به این روش فکر کنیم. شما می دانید افرادی که قبلاً به شما لینک می دهند چه کسانی هستند. این مردم هستند من به تازگی برخی از دامنه ها را در اینجا ایجاد کرده ام. اما افرادی که در حال حاضر به صفحه اصلی شما لینک می دهند، احتمالاً افرادی هستند که به صفحات داخلی شما نیز لینک می دهند. بنابراین من در مورد آنها به عنوان اهداف پیوند فکر می کنم و می گویم: “اگر فقط می دانستند که در وب سایت ما وجود دارد، من کاملاً مطمئن هستم که آنها به چه چیزی پیوند می دهند؟” این به شما موفقیت زیادی می دهد. سپس برخی از بخش‌های پیوند بیلدینگ خود را در اینجا در جمعه سفید و در سراسر وبلاگ Moz برای نکات بیشتر بررسی می‌کنم.
ج. صفحات هدف گذاری KW با دم دراز توسط Nav/IA سایت پنهان یا به حداقل می رسد.

بنابراین اساساً اینجا جایی است که من یک سایت بزرگ دارم و صفحاتی دارم که کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند که حجم زیادی ندارند، اما هنوز هم مهم هستند. آنها واقعاً می توانند ارزشی را که ما از وب سایت خود دریافت می کنیم افزایش دهند، زیرا آنها مشتریان خوبی را برای ما هدف قرار داده اند. در این مورد، یکی از چالش ها این است که آنها توسط معماری اطلاعات شما پنهان شده اند. بنابراین ناوبری سطح بالای شما و شاید حتی ناوبری سطح ثانویه شما به آنها پیوند نمی خورد. بنابراین آنها فقط در اعماق وب سایت، زیر مجموعه ای از چیزهای دیگر مدفون شده اند. در این موارد، راه حل های واقعا خوبی وجود دارد.

* روابط معنایی و هدف کاربر را پیدا کنید. بنابراین معنایی است که این کلمات در آن صفحات ظاهر می شود. فرض کنید یکی از این صفحات در اینجا کلمه “خمیر دندان” را هدف قرار می دهد، و من متوجه شدم که، اوه، می دانید چه چیزی، این صفحه در اینجا، که در پیمایش ما به خوبی به آن پیوند دارد، کلمه “خمیر دندان” را ذکر کرده است. اما هنوز به اینجا پیوند داده نشده است. من قصد دارم آن لینک ها را ایجاد کنم. این یک رابطه معنایی است. یک رابطه قصد کاربر این است، هی، این صفحه اینجا در مورد سلامت دهان صحبت می کند. خوب، سلامت دهان و خمیر دندان در واقع بسیار مرتبط هستند. اجازه دهید مطمئن شوم که می‌توانم آن سفر کاربر را ایجاد کنم، زیرا می‌دانم افرادی که در وب‌سایت ما درباره سلامت دهان مطالعه کرده‌اند، احتمالاً بعداً می‌خواهند در مورد خمیر دندان مطالعه کنند، حداقل برخی از آنها. پس بیایید آن رابطه را بین آن دو صفحه نیز برقرار کنیم. این یک نوع رابطه با هدف کاربر خواهد بود. شما در حال پیدا کردن آنهایی هستید که بین صفحات خارجی بسیار پیوند خورده و صفحات داخلی با پیوند خوب و این صفحات دنباله بلندی که می خواهید هدف قرار دهید. سپس می خواهید آن پیوندهای جدید را ایجاد کنید.

* سعی کنید و از صفحات دسته بندی سطح بالایی که قبلاً دارید استفاده کنید. اگر یک ناوبری سطح بالا دارید و به هر چیزی که باشد پیوند می‌دهد – خانه، محصولات، خدمات، درباره ما، تماس، انواع معمولی چیزها – این صفحاتی هستند که به خوبی از قبل به صورت داخلی پیوند دارند و می‌توانید محتوا اضافه کنید. به آن صفحات طولانی پیوند می دهد و به طور بالقوه سود می برد.

* صفحات جدید سطح بالا یا سطح دوم را در نظر بگیرید. اگر در افزودن آنها به این صفحات با مشکل مواجه هستید، پیوندهای آنها در حال حاضر بسیار زیاد است، هیچ داستان کاربری وجود ندارد که منطقی در اینجا ایجاد کند، بسیار عجیب است که آنها را درگیر کنید، شاید مهندسی یا تیم توسعه دهنده وب شما فکر می کنند که امتحان کردن آن مضحک است. و آن‌هایی را که در آنجا هستند، ایجاد کنید، صفحات سطح بالای جدیدی ایجاد کنید. بنابراین اساساً می‌گوییم: “هی، من می‌خواهم صفحه‌ای را به پیمایش سطح بالای خود اضافه کنم که هر چه که باشد، منابع اضافی یا منابع برای کنجکاوها یا هر چیز دیگری نامیده می‌شود.” در این مورد در مثال بهداشت دهان و دندان من، به طور بالقوه من یک صفحه بهداشت دهان را می خواهم که از ناوبری سطح بالا به آن پیوند داده شده باشد. سپس می‌توانید از آن صفحه سطح بالای جدید برای پیوند دادن استفاده کنید و ارزش پیوند را به همه این صفحات مختلف که به آنها اهمیت می‌دهید و در حال حاضر در سیستم ناوبری شما مدفون هستند، منتقل کنید.
باشه همه امیدواریم از این نسخه جمعه تخته سفید لذت برده باشید. نکات خود را در نظرات در مورد نحوه مشاهده جریان سهام لینک، مزایا یا معایبی که مشاهده کرده اید برای کنترل و بهینه سازی آن جریان به ما ارائه دهید. هفته آینده برای نسخه دیگری از وایت برد جمعه دوباره خواهیم دید. مراقب باشید. رونویسی ویدیو توسط Speechpad.com

توسط chidanet