چیدمان گلدان طبیعی در منزل و دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی همانطور که گفته شد میتواند نقش به سزایی در زیبایی منزل داشته باشد.در زیر با ادامه ایده برای چیدمان گلدان گیاهان در منزل یا همان دکوراسیون گیاهی با ما همره باشید:

گلدان

سرویس خواب بالسا

ترکیب اکسسوری با گیاه آپارتمانی

یکی از روش هایی که برای جذاب کردن خانه های کوچک می‌توانید از آن استفاده کنید ترکیب کردن اکسسوری های داخل منزل با گیاهان آپارتمانی است؛ با انجام این کار نه تنها می‌توانید دکور بسیار جذابی در خانه خود داشته باشید بلکه جای کمتری را برای نگهداری از گیاهان در خانه خود اشغال می‌کنید که همین امر از اهمیت بسیار بالایی برخوردا می‌باشد.

چیدمان گیاه

قرار دادن گلدان در محل مناسب

انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن گلدان گل و گیاه یکی دیگر از موارد مهم و قابل اهمیت است، بهترین مکانی که می‌توانید در خانه های کوچک به نگهداری از گیاهان آپارتمانی خود بپردازید در راه پله، کنار مبل و کاناپه،  روی دیوار و قفسه است.

چیدمان گیاه

باید توجه داشته باشید که گیاهان سمی و یا کاکتوس ها را در دسترس حیوانات خانگی و یا کودکان قرار ندهید، نحوه چیدمان کاکتوس در خانه نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

استفاده از چرخ دستی برای گیاهان

چرخ دستی های کوچک فضای بسیار کمی از خانه شما را اشغال می‌کنند اما می‌توانند نمای جذاب و دلنشینی را برای افراد به وجود آورند. مکانی که چرخ دستی را در آن قرار می‌دهید نیز بسیار قابل اهمیت است و بهتر است در میان مبل ها و یا راه رو خانه خود آن را قرار دهید.

چیدمان گیاه

ایجاد باغچه های آویزان در خانه

حتما تا کنون باغچه های آویزان را مشاهده کرده اید، اگر شما دارای خانه کوچکی می‌باشید چرا که از این باغچه ها برای زیبایی خانه خود استفاده نکنید! درست کردن آویز های نگهدارنده گیاهان آپارتمانی کار بسیار آسانی است و می‌توانید با ایجاد آن به راحتی انواع گل و گیاه را در خانه خود نگهداری کنید.

چیدمان گیاه

انواع قفسه مناسب برای گل و گیاه

استفاده از قفسه های دیواری نیز یکی از بهترین گزینه ها برای چیدمان گل در خانه های کوچکاست، اکثرا این نوع قفسه ها را در بالای مبلمان، تخت خواب و یا فضاهای خلوت و خالی خانه مشاهده می‌کنید. به طور کلی این قفسه ها از زیبای بسیار زیادی برخوردار می‌باشند که می‌توانند توجه هر فردی را به خود جلب کنند.

چیدمان گیاه

بهترین گیاه برای نگهداری و چیدمان گل در خانه کوچک چه می باشد؟

بهترین گیاهان برای دکوراسیون خانه های کوچک گیاهان آویزان و بلند می‌باشند، این گیاهان نه تنها فضای کمی را اشغال می‌کنند بلکه فضای بسیار زیبایی را ایجاد می‌کنند؛ در ادامه مناسب ترین گل های آپارتمانی برای خانه های کوچک را به شما عزیزان معرفی کرده ایم:

  • گیاه فیتونیا
  • گل ارکیده
  • پرومیا
  • گیاه آلوکازیا
  • شبدر زینتی
  • گیاه آپارتمانی پتوس
  • پامچال
  • کاکتوس غوره ای
  • برگ انجیری
  • تاج خروس
  • گل شمشاد

چیدمان گل در خانه کوچک چه اهمیتی دارد؟

شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که آیا چیدمان کاکتوس در محل زندگی از اهمیت برخوردار می‌باشد یا خیر؟ بهتر است بدانید که نگهداری کردن از انواع گیاهان آپارتمانی در خانه های کوچک نه تنها می‌تواند به زیبایی و دکوراسیون خانه کمک کند بلکه در روحیه افراد نیز تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

با چیدمان کاکتوس در خانه کوچک می‌توانید حس تازگی و طراوت را در خانه خود ایجاد نمایید و فضای مناسبی برای افزایش تمرکز خود و افراد خانواده فراهم کنید.

شاید شما نیز از آن دسته افرادی باشید که در خانه های کوچک و نقلی زندگی می‌کنید و به دلیل نداشتن فضای کافی از نگهداری کردن انواع گل و گیاه خود داری می‌نمایید، بهتر است بدانید که چیدمان گل در خانه کوچک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد زیرا با انجام آن کار می‌توانید به افزایش اعتماد به نفس خود  ایجاد حس خوشحالی و شادی کمک بسیار زیادی کنید.

source

توسط chidanet.ir