همشهری آنلاین: عنوان رسمی «شهید سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان بود، اما جایگاه واقعی آن شهید، فرماندهی بر دل میلیون‌های آزاده جهان بود. آزادگانی که دل در گرو آزادی قدس شریف از اشغال نکبت بار صهیونیست دارند و اکنون شهادت سید نصرالله برای همه آن‌ها سخت جانگداز است:

هند: شهروندان هندی در شهر «حیدرآباد» با هدف محکومیت ترور سید حسن نصرالله تجمع گسترده‌ای برگزار کردند.

فلسطین – کرانه باختری: در شهر جنین و برخی دیگر از شهرهای کرانه باختری فلسطین بازارها و کسب و کارها در اعتراض به ترور دبیرکل حزب الله لبنان دست به اعتصاب زدند. همچنین ساکنان رام الله و نابلس در محکومیت جنایات علیه غزه و لبنان و ترور سید حسن نصرالله دست به تظاهرات زدند.

فلسطین – نوار غزه: ساکنان مناطق شمالی نوار غزه با برپایی تجمعی، ضمن تقدیر از جبهه‌های مقاومت حامی و مدافع غزه، ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

نروژ: در شهر کریستیان‌ساند، شهروندان نروژی تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از غزه و لبنان برگزار کردند.

عراق: شهروندان عراقی در بغداد، پایتخت این کشور با برپایی تظاهراتی گسترده، ترور سید حسن نصرالله و جنایات دشمن صهیونیستی علیه لبنان و غزه را محکوم کردند. معترضان همچنین در اعتراض به حمایت آمریکا از اسرائیل به سفارتخانه آمریکا یورش بردند. در کاظمین و بصره نیز اعتراضات مشابهی برگزار شد.

آلمان: پلیس آلمان با تظاهرات همبستگی با غزه و لبنان و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برخورد کرد و تظاهرات معترضان در برلین را ناتمام گذاشت.

ترکیه: روز گذشته گروهی از مردم ترکیه در محکومیت ترور سید حسن نصرالله در برابر کنسولگری رژیم صهیونیستی در استانبول تجمع کردند.

بحرین: تظاهرات بحرینی‌ها در محکومیت اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان با مداخله نیروهای امنیتی مواجه شد و درپی تلاش آنها برای سرکوب معترضان درگیری‌هایی میان آنها شکل گرفت.

پاکستان: در پی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان، مردم شمال پاکستان در منطقه بلتستان تظاهراتی گسترده علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

اردن: شهروندان اردنی یک راهپیمایی گسترده در پایتخت این کشور برگزار کرده و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ضاحیه جنوبی بیروت و ترور دبیرکل حزب الله را محکوم کردند.

استرالیا: تصاویری هم از تجمع حمایت از مردم لبنان و فلسطین در مقبل جنایات صهیونیست ها در سیدنی استرالیا منتشر شده است.

source

توسط chidanet.ir