رنگ زرشکی یکی از رنگ‌های اصیل و اشرافی هست که در فرهنگ‌های مختلف، به‌ویژه در ایران، جایگاه ویژه‌ای دارد. این رنگ، یادآور دوران‌های تاریخی و معماری کلاسیک ایرانی است و اغلب در ترکیب با رنگ‌های طلایی،کرم ، سبز، و آبی فیروزه‌ای استفاده میشود تا تعادل و زیبایی چشم‌نوازی ایجاد کند.

مبل زرشکی

فیلم نت

در خانه های ایرانی، رنگ زرشکی معمولاً در قالی‌ها، پرده‌ها، و مبلمان به کار میرود. مبلمان ظریف ایتالیایی با این رنگ در کنار نقوش سنتی مانند بته‌جقه و گل‌های اسلیمی، هارمونی بی‌نظیری ایجاد می‌کند که تداعی‌گر هنر و فرهنگ غنی ایرانی هست.

زرشکی با چه رنگ هایی در دکوراسیون خانه ست می شود؟

۱- زرشکی و سیاه

زرشکی در ترکیبش با سیاه و اکسسوری های براق لوکس دیده می شود. این رنگ پرقدرت با سیاه قدرت بیشتری نیز پیدا خواهد کرد. ترکیب این دو رنگ در کنار یکدیگر را برای اتاق کار یا پذیرایی استفاده کنید. با این کار افراد را جذب قدرت خود می کنید.

زرشکی در دکوراسیون

۲- در ترکیب با رنگ های اشباع شده

زرشکی به تنهایی فضای شما را پر جنب و جوش می کند. اما با ترکیب دیگر رنگ های اشباع مثل زیتونی، شرابی و آبی سلطنتی درخشش خود را از دست می دهد. رنگ های اشباع را می توان عمق و شدت رنگ در یک تصویر نامید. رنگ هایی زنده و روشن هستند.

زرشکی در دکوراسیون

۳- زرشکی با ترکیب سفید و طوسی در دکوراسیون

این رنگ در ترکیب با رنگ طوسی یا سفید مدرن می شود. با سفید زرشکی ظریف دیده می شود. با طوسی گرما و قدرت رنگ خود را حفظ می کند.

زرشکی در دکوراسیون

۴- ترکیب با رنگ های ویکتوریایی

در ترکیب با رنگ ویکتوریایی مثل مارون ( زرشکی متمایل به قهوه ای ) یا سبز ظاهر قدیمی و ماندگار ایجاد کنید.

زرشکی در دکوراسیون

۵- زرشکی با کرم

در ترکیب با کرم یا استخوانی کلاسیک و خانوادگی می شود. فضایی صمیمی و گرم ایجاد می کنید.

زرشکی در دکوراسیون

source

توسط chidanet.ir