دکوراسیون اتاق خواب 4 متری

طراحی دکوراسیون اتاق چهار متری ممکن است فضایی کوچک را در ذهن تداعی کند که چیدمان آن شبیه به حل یک پازل دشوار، گیج کننده به نظر برسد و حس کنید که اگر هر وسیله‌ای را در آن قرار دهید شبیه به یک کمد شلوغ در حال ترکیدن باشد. اما، نکته مهم این است که اگر تمرکز کافی و برنامه‌ریزی درست داشته باشید و دقیقا بدانید که چه وسایلی را قرار است در این اتاق کوچک بگنجانید، به راحتی می‌توانید دکور اتاق خواب کوچک 4 متری خود را تزیین کنید. در دکوراسیون اتاق خواب 4 متری می‌توانید با تقسیم‌بندی اتاق به بخش‌های اساسی، بهترین چیدمان را داشته باشید.

فیلم نت

روش‌های مختلف در دکوراسیون اتاق 4 متری

دکوراسیون اتاق 4 متری به دلیل ابعاد کوچکی که دارد باید فکر شده طراحی شود تا بزرگتر به نظر برسد و دلگیر نباشد. انتخاب وسایل کاربردی نیز اقدام مهمی در تزیین چیدمان اتاق خواب 4 متری است که نبادی آن را دست کم بگیرید. هر گونه انتخاب اشتباه در چیدمان، فضا را شلوغ می‌کند و حس می‌کنید نمی‌توانید در این اتاق نفس بکشید. بنابراین، انتخاب بهترین و کاربردی‌ترین وسایل می‌تواند همیشه راه حل مناسبی در دکوراسیون اتاق کوچک باشد.

اهمیت چیدمان کف اتاق خواب کوچک

 نکته‌ای که مهم‌تر از چیدمان وسایل ضروری در اتاق خوابی با ابعاد کوچک وجود دارد، مهیا کردن فضایی برای رفت‌وآمد در آن اتاق است. بنابراین، توجه به تمیز و مرتب بودن کف اتاق اهمیت ویژه‌ای دارد. پس، سعی کنید برای تزیین مناسب دکور اتاق خواب کوچک، از قرار دادن وسایل مختلف در کف اتاق و در مسیر ورودی اتاق جلوگیری کنید.

توجه به چیدمان کف در اتاق خواب 4 متری

بنابراین، استفاده از طبقات کاربردی و دراور کنار تخت می‌تواند به طبقه‌بندی وسایل کمک بیشتری کرده و حتی می‌توانید از فضای زیر آن نیز به درستی استفاده کنید. به این طریق، کف اتاق را از وسایل اضافه که مانند سدی بر مسیر رفت‌وآمد قرار می‌گیرد خالی می‌کنید تا جلوه بهتری به اتاق بدهید. حتی می‌توانید برای روشن‌تر کردن کف اتاق لامپ‌های دیوارکوب یا چراغ‌های دیواری را به کار ببرید تا به این طریق هم دیزاین اتاق 4 متری خود را شیک‌تر کنید و هم استفاده کاربردی از فضا را برای این اتاق کوچک در نظر بگیرید.

تخت یا میز تاشو در دکوراسیون اتاق خواب 4 متری

اگر ابعاد خانه شما کوچک است و فضای مجزایی برای مطالعه ندارید، می‌توانید دکوراسیون اتاق خواب 4 متری خود را با استفاده از تخت و میز تاشو تزیین کنید. این وسایل تاشو فضاسازی خوب و مفیدی را برای شما مهیا می‌کنند که هنگام استراحت روی تخت یا هنکام مطالعه می‌توانید تخت یا میز را از روی دیوار به حالت اصلی خود باز گردانید و بعد از استفاده دوباره به دیوار بچسبانید. با استفاده از تخت تاشو فضای کف اتاق را در طول روز خالی نگاه می‌دارید و به این طریق اتاق کوچک شما مرتب‌تر به نظر می‌رسد.

دکوراسیون اتاق 4 متری

از طرفی  استفاده از میز تاشو باعث می‌شود بخشی از اتاق به صورت ثابت و همیشگی اشغال نشود. برای اینکه بتوانید وسایلی که روی میز قرار می‌دهید را در جای خوبی بگنجانید، می‌توانید قسمت پشت میز تاشو را با یک قفسه پر کنید تا وسایل بعد از استفاده در آنجا قرار بگیرند. البته، استفاده از تخت تاشو تنها برای اتاق‌های کوچک ساخته نشده است؛ شما می‌توانید برای دکوراسیون اتاق 12 متری خود نیز از این تخت‌ها استفاده کنید و اگر از فضای اتاق استفاده کاربردی دارید و در آن خیاطی یا فرش بافی می‌کنید، فضای بیشتری برای مانور داشته باشید.

نورپردازی المانی مهم در تزیین فضایی با ابعاد کوچک

نورپردازی در اتاق کوچک

توجه به نورپردازی در دکوراسیون اتاق خواب 4 متری را دست کم نگیرید! چرا که هرچه فضا کوچکتر باشد، دلگیرتر می‌شود و اگر پنجره‌ای نیز در آن وجود نداشته باشد، میزان نور طبیعی ورودی کمتر شده و اتاق کاملا تاریک می‌شود و نورپردازی فضای اتاق کوچک را تخت تاثیر قرار می‌دهد. اگر برایتان مقدور بود از نور طبیعی استفاده کنید. اما، اگر مقدور نبود، می‌توانید از لامپ‌هایی که نوری نزدیک به نور طبیعی خلق می‌کنند استفاده کنید. می‌توانید نورپردازی مخفی در سقف یا دیوارها را نیز مد نظر قرار دهید تا به طور ناملموسی به زیبایی ظاهری فضا کمک بیشتری کنید. نورپردازی مخفی به ویژه در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه که معمولا با کنسول بازی و استیکرهای بزرگ تزیین شده است بسیار کاربردی است.

استفاده از آینه در چیدمان اتاق خواب 4 متری

استافده از آینه در اتاق خواب 4 متری دخترانه

آینه یکی از المان‌های تزیینی است که به دلیل انعکاس نور و نمایش محیط در خود، به بزرگنمایی فضا کمک می‌کند. در دکوراسیون اتاق خواب 4 متری دخترانه می‌توانید از همان میز تاشو به عنوان میز آرایش استفاده کرده و بر بالای آن یک آینه در ابعاد مناسب و با شکل دلخواه نصب کنید تا هم نور اتاق را منعکس کند و هم با نمایش بخش‌های مختلف درون خود، به بزرگنمایی فضا کمک کند. ازآنجایی‌که در تزیین دکوراسیون اتاق دخترانه بزرگسال، خبری از اسباب بازی نیست و استفاده از میز آرایش، کمد لباس بزرگسال و مانند آن جای خود را به کمد اسباب‌بازی می‌دهد، استفاده از آینه فاکتور مناسبی برای تزیین اتاق به حساب می‌آید.

استفاده از قالیچه یا فرش مناسب در تزیین اتاق خواب 4 متری

چیدمان اتاق خواب 4 متری

فرش یکی از المان‌های مهم در دکوراسیون داخلی است که ابعاد آن نقش مهمی در ابعاد کلی اتاق یا فضای مورد استفاده ایفا می‌کند. به همین جهت، استفاده از فرشی با ابعاد کوچک که تنها در وسط اتاق ژهن شود، می‌تواند فضا را کوچکتر از آنچه هست به نمایش بگذارد. به همین جهت، در چیدمان اتاق خواب 4 متری، به جای انتخاب فرشی کوچک، سعی کنید از کفپوش بزرگتری همچون کف کاملا پوشیده از موکت به همره یک قالیچه کوچک استفاده کنید. به این شیوه ابعاد اتاق کمی بزرگتر دیده خواهند شد و فضا شلوغ و نامرتب به نظر نمی‌رسد.

توجه به انتخاب رنگ وسایل در اتاقی با ابعاد کوچک

استفاده از رنگ‌های روشن و براق فضا را بزرگتر از آنچه هست به نمایش می‌گذارد. سعی کنید رنگ دیوار یا رنگ وسایل دکوراتیو خود را از بین رنگ‌های روشن انتخاب کنید. اما، این به این معنی نیست که نمی‌توانید از رنگ‌های تیره استفاده کنید! برای شکل دادن به دکوراسیون اتاق خواب 4 متری خود اگر به رنگ سبز علاقه دارید، سعی کنید تزیین دکوراسیون اتاق سبز در طیف‌های مختلف را امتحان کنید تا بتوانید تاثیر آن در فضای کوچک را کاملا لمس کنید. رنگ سبز رنگی است که با خود طراوت و انرژی خاصی به همراه می‌آورد که با نگاه کردن به آن می‌توانید این ویژگی و تغییرات مثبت را در خود حس کنید.

انتخاب رنگ مناسب در دکوراسیون اتاق خواب 4 متری

در تایید این ویژگی می‌توان به انرژی و سرزندگی افرادی که در شهرهای شمالی زندگی می‌کنند یا روحیه باغبانان توجه کنید که حسی از شادابی و انرژی را درون خود همیشه به همراه دارند. این انرژی که رنگ سبز با خود به همراه می‌آورد، دلگیر بودن فضای 4 متری اتاق خواب شما را از بین می‌برد و حس خوبی را در آن جایگزین می‌کند. اماريال در حالت کلی، سعی کنید در دکوراسیون اتاق خواب 4 متری خود از یک پالت رنگی استفاده کنید. اگر ختی رنگ‌های تیره را انتخاب می‌کنید، سعی کنید همه وسایل در این طیف قرار بگیرند یا در رابطه با رنگ‌های روشن نیز باید همین کار را کنید.

استفاده بهینه از فضا

دکوراسیون اتاق خواب 4 متری

 

در دکوراسیون اتاق خواب 4 متری، فضای کمی برای قرار دادن وسایل مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد. به همین جهت، باید بهترین و بیشترین استفاده را از هر چیز کنید. می‌توانید از مبل‌های تخت شو استفاده کنید که چند کاربردی هستند. این مبل‌ها به عنوان مبل، تخت و انباری قابل استفده هستند. چرا که معمولا در قسمت زیرین آن کشوهایی برای قرار دادن وسایل مختلف وجود دارد که مثل یک انباری عمل می‌کند. در عین حال، اجازه دهید فضا نفس بکشد. این یعنی، وسایل را طوری انتخاب کنید که همه چیز به صورت فشرده در دل هم قرار نگیرد و فضای خالی کافی در فضای اتاق وجود داشته باشد.

کلام آخر

دکوراسیون اتاق 4 متری شاید دشوار به نظر برسد. اما، با استفاده از ترفندهای چیدمان می‌توانید این فضای کوچک را به صورتی کاربردی تزیین کنید. استافده از وسایل کاربردی، اتخاب رنگ مناسب و چیدمان درست می‌تواند تاثیر بسیار ملموسی بر ابعاد بگذارد و بر آن چیره شود. به‌طوری‌که بتوانید یک اتاق خواب 4 متری را مثل یک اتاق 12 متری یا بزرگتر بچینید و از زیبایی فضایی که خلق کرده‌اید لذت ببرید.

source

توسط chidanet.ir