مراقبت از آیفون تصویری در طول عمر و ماندگاری آن تأثیر بسزایی داشته و استفاده درست و اصولی باعث می‌شود سالیان طولانی بدون هیچ مشکلی به عملکرد خود ادامه دهد؛ به همین دلیل نگهداری و سرویس دوره‌ای به عنوان یک استراتژی پیشگیرانه از خرابی‌های ناگهانی عمل می‌کند.

به گزارش اخبار ساختمان، حتماً می‌دانید که این روزها آیفون تصویری تاثیر زیادی در امنیت ساختمان‌های مسکونی و اداری دارد به همین دلیل تبدیل به جزئی جدا نشدنی از خانه‌ها شده است. گفتنی است که مراقبت از آیفون تصویری در طول عمر و ماندگاری آن تأثیر بسزایی داشته و استفاده درست و اصولی باعث می‌شود سالیان طولانی بدون هیچ مشکلی به عملکرد خود ادامه دهد؛ به همین دلیل نگهداری و سرویس دوره‌ای به عنوان یک استراتژی پیشگیرانه از خرابی‌های ناگهانی عمل می‌کند. این رویکرد نه تنها هزینه‌های نگهداری و تعمیر آیفون تصویری را کاهش داده بلکه با کم کردن زمان خرابی، بهره‌وری کلی سیستم آیفون تصویری را افزایش می‌دهد. مدیریت نگهداری و سرویس تجهیزات، کارایی آنها را بهبود و هزینه‌های تعمیرات را کم می‌کند. در ادامه مزایای نگهداری و سرویس دوره‌ای آیفون تصویری را بیان می‌کنیم : 

نگهداری و سرویس دوره‌ای، خرابی آیفون تصویری را کاهش میدهد :

لازم به ذکر است که نگهداری و مراقبت‌های دوره‌ای کمک می‌کنند مشکلات کوچک را شناسایی کرده و قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ رفع شوند این رویکرد پیشگیرانه همچنین خرابی‌های ناگهانی و پیش‌بینی نشده را نیز کاهش می‌دهد. سرویس منظم و تعمیرات جزئی کمک می‌کنند آیفون تصویری در شرایط بهینه کار کرده و از ایجاد وقفه و به دنبال آن نا امنی منزل پیشگیری می‌شود.

 

نگهداری و سرویس دوره‌ای، خرابی آیفون تصویری را کاهش می دهد

 

باعث کاهش هزینه‌های سنگین تعمیرات می‌شود :

شاید فکر کنید که هزینه‌های اولیه‌ای که جهت اجرای نگهداری و سرویس‌های دوره‌ای خرج می‌کنید بالا باشد اما این هزینه‌ها در طولانی ‌مدت جبران می‌شود. زیرا جلوگیری از خرابی‌های بزرگ و تعمیرات اساسی آیفون تصویری می‌تواند به طور قابل توجهی منجر به کاهش هزینه‌های کلی نگهداری شود. از سوی دیگر نگهداری صحیح و سرویس منظم هزینه‌های تعویض قطعات را نیز کم کرده و به استفاده بهینه از وسایل کمک می‌کند.

باعث افزایش عمر آیفون تصویری می‌شود :

توجه داشته باشید که نگهداری و سرویس دوره‌ای آیفون تصویری از فرسایش بیش از حد قطعات و به طور کلی سیستم جلوگیری کرده و  عمر مفید آن را افزایش می‌دهد. این رویکرد باعث می‌شود که آیفون یا هر کدام  از تجهیزات منزل،  با حداقل نقص‌ها و خرابی‌ها به کار خود ادامه دهند؛ در نتیجه نه تنها بهره‌وری کلی از  وسایل را افزایش می‌دهد بلکه از هزینه‌های مجدد و خرید دوباره آیفون نیز پیشگیری می‌کند.  

ایمنی شما و منزل بهبود یافته و ریسک کاهش می‌یابد :

لازم است بدانید که یکی از فواید مهم و اصلی نگهداری و سرویس دوره‌ای آیفون تصویری ارتقاء ایمنی منزل و محیط کار است. همانطور که می‌دانید تجهیزات سالم و بهینه خطرات ناشی از وقوع حوادث و آسیب‌های ناشی از خرابی‌ها را به حداقل می‌رسانند. این امر علاوه بر افزایش ایمنی و رضایت شما از محل کار یا خانه، شما را درگیر خطرات قانونی و بیمه‌ای نیز نمی‌کند.

 

نگهداری و سرویس دوره‌ای آیفون تصویری چه مزایایی دارد؟

 

از تداخل زنگ و ایجاد مزاحمت پیشگیری می‌شود : 

حتماً برای شما هم پیش آمده با فشردن زنگ یک واحد، زنگ دیگر واحدها نیز به صدا در بیاید این مشکل معمولاً به دلیل خرابی برد شاسی پنل بیرون درب یا خرابی سوئیچر پنل آیفون تصویری است که وظیفه کنترل انتقال زنگ را در ساختمان‌های با تعداد واحد بالا به عهده دارد. اکثر اوقات این اتفاق باعث اعتراض همسایه‌ها و بعضاً ایجاد اختلافات متعدد می‌شود. یکی از مزایای سرویس‌های دوره‌ای جلوگیری از چنین پیشامدهایی است وقتی شما علاوه بر نگهداری اصولی پنل داخلی و خارجی، سوئیچر و دیگر قطعات آیفون را مرتباً بررسی کرده و ایرادات کوچک را برطرف می‌کنید درگیر چنین مشکلاتی نخواهید شد.

مزایای سرویس و نگهداری بخش های داخلی آیفون تصویری :

سرویس دوره‌ای و نگهداری از بخش‌های داخلی دستگاه یعنی اسپیکر، میکروفن‌ها و لنزهای دوربین یکی از اصول اولیه‌ی استفاده‌ی درست از دستگاه بوده و تأثیر زیادی در بهبود کیفیت و کارایی آن دارد. برای نگهداری بهتر دائماً قسمت داخلی آیفون را با یک دستمال تمیز و نرم گردگیری کرده و به طور دوره‌ای سرویس نمایید. توجه داشته باشید که برای تمیز کردن آیفون تصویری، به هیچ وجه نباید از پاک کننده و شوینده‌های قوی استفاده شود.

مزایای حفاظت کردن و سرویس بخش بیرونی آیفون :

شاید دیده باشید که بیشتر افراد به تمیز کردن پنل بیرونی آیفون اهمیت نداده و حتی از سرویس‌های دوره‌ای خارج می‌کنند، اما لازم است بدانید که اگر بخش بیرونی آیفون گرد و غبار بگیرد باعث کاهش کیفیت تصاویر می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً در نگهداری و سرویس بخش بیرونی آیفون نیز کوشا بوده و هر از گاهی آن را تمیز و گردگیری نمایید. حتماً می‌دانید آیفونی که در بیرون نصب می شود به راحتی در معرض باران، باد، آفتاب، گرد و خاک و… قرار می گیرد. از این رو برای نگهداری بهتر از دستگاه خود و دوام بیشتر آن، پوششی روی آیفون قرار دهید و برای نصب دوربین مکانی را در نظر بگیرید که کمترین تماس را با عوامل مخرب و آسیب‌زا داشته باشد در غیر این صورت هر یک از این عوامل به نوبه خود باعث کاهش عمر آیفون می‌شوند.

 

مزایای حفاظت کردن و سرویس بخش بیرونی آیفون

 

سرویس و تعمیرات آیفون تصویری توسط متخصصین این حوزه :

همانطور که گفتیم سرویس دوره‌ای و مراقبت از آیفون تصویری منجر به افزایش ماندگاری و کارایی آن می‌شود اما گاهی به دلیل عوامل محیطی یا استهلاک، آیفون تصویری دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. در این مواقع اگر شما سرویس یا تعمیر دستگاه را به صورت غیر مجاز به افراد کم مهارت بسپارید یا به طور خودسرانه اقدامی کنید ممکن است هزینه‌های بیشتری را متحمل شده و یا دیگر نتوانید از آیفون خود استفاده نمایید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم به محض خراب شدن آیفون تصویری به نمایندگی آن مراجعه کرده و از تعمیرکاران متخصص و مجرب آن کمک بخواهید تا با استفاده از گارانتی و خدمات تخصصی، آیفون شما را تعمیر کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت الکترو تعمیر (https://electrotamir.com/) شوید.

نتیجه‌گیری :

ما در این مقاله سعی کردیم نکات و راهنمایی‌های لازم جهت نگهداری بهتر و همچنین سرویس دوره‌ای آیفون تصویری بیان کنیم تا شما را در افزایش طول عمر دستگاه خودتان یاری کرده و کارایی آن نیز بهتر شود. همه‌ی ما می‌دانیم که این روزها، هزینه تعمیر هیچ دستگاهی پایین نیست و آیفون‌‌های تصویری هم مانند هر وسیله‌ الکتریکی دیگری؛ نیاز به سرویس و نگهداری دارند. با گذشت زمان و بالا رفتن عمر دستگاه طبیعی است که مشکلاتی برای دستگاه پیش آید.

 

سرویس دوره ای آیفون تصویری

 

سؤالات متداول :

1. چرا سرویس دوره‌ای، مراقبت و تمیز کردن آیفون تصویری اهمیت دارد ؟ این کار باعث بهبود عملکرد صحیح آیفون تصویری می‌شود، در‌ حفظ زیبایی ظاهری آن مؤثر است، از خرابی آیفون جلوگیری شده و  باعث افزایش طول عمر مفید آن می‌گردد.
2. آیا محافظت و سرویس پنل بیرونی آیفون هم اهمیت دارد ؟ بله ، آلودگی پنل خارجی آیفون تصویری علاوه بر کوتاه‌تر کردن عمر دستگاه باعث کم شدن کیفیت تصاویر آن شده و عملکرد آن را مختل می‌سازد.
3. آیا می‌توانیم آیفون تصویری را خودمان در منزل سرویس کنیم ؟ خیر، هر گونه دستکاری و اقدامات خودسرانه در بازکردن پنل و یا حتی تنظیمات آیفون توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است شما را متحمل هزینه‌های سنگین کرده و یا حتی آیفون را از کار بیندازد.

source

توسط chidanet.ir