سید مرتضی محمودی نماینده مجلس، در گفت‌وگو با ساختمان آنلاین به اهمیت حوزه مسکن در توسعه و رفاه عمومی اشاره کرد و گفت: «مسکن یکی از مولفه‌های اصلی توسعه کشور است که دولت باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد. تاکنون برنامه مشخصی از سوی دولت در این زمینه مشاهده نکرده‌ایم. برنامه‌هایی که وزیر محترم راه و شهرسازی به مجلس ارائه داده‌اند، بیشتر به توسعه و ادامه روند ساخت مسکن اشاره دارند.»

محمودی تأکید کرد که باید از وزیر راه و شهرسازی یک بسته سیاستی دقیق و مشوقانه برای حل معضل مسکن، به ویژه در زمینه اجاره‌بها و خانه‌دار شدن مردم، درخواست شود. وی به مشکلات اجاره‌نشینی و قوانین تصویب‌شده در مجلس یازدهم اشاره کرد و افزود:«قوانینی که در این زمینه تصویب شده‌اند می‌توانند کارگشا باشند، اما لازم است دولت اقداماتی شفاف و عملی در قالب یک بسته پیشنهادی ارائه دهد تا بتوانیم ارزیابی دقیقی داشته باشیم.»

نماینده مجلس همچنین به تلاش‌های دولت سیزدهم در این حوزه اشاره کرد و گفت: «اتفاقات خوبی در حوزه مسکن به واسطه همت شهید رئیسی و حضور مستمر او در جلسات شورای عالی مسکن به وقوع پیوسته است. اگر این روند ادامه یابد، شاهد پیشرفت‌های بیشتری خواهیم بود.»

محمودی در پایان خاطرنشان کرد که حضور دغدغه‌مند رئیس‌جمهور در جلسات شورای عالی مسکن و همکاری تمامی دستگاه‌ها از ضروریات حل معضل مسکن است.

به این مطلب امتیاز دهید

source

توسط chidanet.ir