برای انتخاب پنجره دوجداره مناسب برای منزل باید نکات مهمی را مورد توجه قرار دهید. انتخاب پنجره دوجداره نیاز به مشاوره و دریافت راهنمایی دارد. در این صورت می توانید در انتخاب شیشه پنجره دوجداره به شکل موفق عمل کنید. پنجره های دوجداره از نقش محافظتی خوبی در محیط منزل برخوردار هستند.

پنجره

فیلم نت

کدام پنجره دوجداره مناسب منزل شماست؟

برای انتخاب پنجره دوجداره مناسب برای منزل باید نکات مهمی را مورد توجه قرار دهید. انتخاب پنجره دوجداره نیاز به مشاوره و دریافت راهنمایی دارد. در این صورت می توانید در انتخاب شیشه پنجره دوجداره به شکل موفق عمل کنید. پنجره های دوجداره از نقش محافظتی خوبی در محیط منزل برخوردار هستند.

اهمیت انتخاب پنجره دوجداره مناسب

با نزدیک شدن به فصل سرما اهمیت انتخاب پنجره دوجداره مناسب دوچندان می شود. البته اهمیت پنجره های دوجداره در محیط های آلوده و پر سروصدا بسیار است. در واقع پنجره های دوجداره عایق خوبی برای حذف صداهای مزاحم شهری هستند.

عوامل مهم در انتخاب پنجره دوجداره مناسب

پنجره دوجداره مناسب برای منزل از ساختار و قوانین خاصی تبعیت می کند. به همین خاطر برای محیط منزل بسیار کارایی دارد.

توجه به موقعیت ساختمان

پنجره دوجداره مناسب : موقعیت قرارگیری ساختمان و منطقه سکونت اهمیت زیادی در انتخاب پنجره دوجداره مناسب دارد. به عنوان مثال اگر ساختمان شما در یک خیابان شلوغ، پرتردد و یا آلوده قرار دارد، بهتر از پنجره دوجداره ترکیبی و چند لایه بهره مند شوید. قطعاً برای انتخاب پنجره دوجداره مناسب در محیط های شلوغ نیاز به عایق های صوتی و حرارتی بهتری خواهیم داشت.

پنجره

پنجره های آلومینیومی و pvc با مدل کشویی برای محافظت در برابر گرد و غبار مناسب نیستند. این پنجره ها نمی توانند عایق خوبی در مقابل گرد و غبار باشند.

برای انتخاب پنجره دوجداره مناسب در محیط های گرمسیری باید از رنگ سفید بهره مند شوید. پنجره دوجداره سفید می تواند سبب جذب گرمای کمتری شود. شما می توانید از پنجره های دوجداره با یک جدار لمینت و یک جدار رفلکس نیز استفاده کنید. شیشه های Sun Energy گزینه خوبی برای جلوگیری از ورود گرما به داخل منزل می باشد. از شیشه های سان انرژی برای ساختمان های هوشمند و شیک استفاده می شود.

در مناطق کوهستانی و سردسیر می توانید از شیشه های کنترل کننده انرژی یا شیشه low-e کمک بگیرید. با شیشه ها کنترل انرژی، بیشترین گرمای نور خورشید بدون اشعه ماوراء بنفش به منزل وارد خواهد شد.

نوع نمای ساختمان

نماهای ساختمانی با هم تفاوت زیادی دارند. بنابراین برای انتخاب پنجره دوجداره باید به نوع نمای ساختمانی توجه شود. در واقع این سازگاری و حفظ تطابق در وضعیت ابعاد، رنگ، طرح و شکل ظاهری انجام می شود.

پنجره

نماهای ساختمانی با هم تفاوت زیادی دارند. بنابراین برای انتخاب پنجره دوجداره باید به نوع نمای ساختمانی توجه شود. در واقع این سازگاری و حفظ تطابق در وضعیت ابعاد، رنگ، طرح و شکل ظاهری انجام می شود.

پنجره دوجداره مناسب

پنجره های آلومینیومی دوجداره در سبک های مدرن و ساختمان هایی با نمای روشن بسیار کاربردی و متناسب هستند.
در طراحی سنتی از الگوهای ارسی یا طرح چوب برای پنجره دوجداره استفاده می شود.

پنجره

توجه به ابعاد پنجره

در انتخاب پنجره دوجداره مناسب، ابعاد را مورد توجه قرار دهید. برای پوشش پنجره های بزرگ از پنجره دوجداره آلومینیومی در نوع ترمال بریک بهره مند شوید. پنجره های پی وی سی در پوشش دهی پنجره های بزرگ چندان موفق نیستند.

پنجره های پی وی سی برای پنجره های مرتفع در برج ها و آسمان خراش ها مناسب نیستند.

ضخامت شیشه

ضخامت شیشه در انتخاب پنجره دوجداره اهمیت زیادی دارد. در پنجره های دوجداره باید از ضخامت های متفاوتی برای ۲ شیشه استفاده کرد . اگر دو شیشه با عایق متفاوت در برابر صدا و عوامل بیرونی به کار بسته شوند، باعث بروز اختلال بیشتری در امواج صدا خواهند شد . در نتیجه شیشه های دوجداره کارآمدتر عمل خواهند کرد.

پنجره

منبع:آوان

source

توسط chidanet.ir