همشهری آنلاین-یکتا فراهانی : کارشناسان می گویند هواپیمای فضایی مخفی چین احتمالا در حال آزمایش فناوری «دوکاره» است. فضاپیمای سایه دار و بدون خدمه چین که از بالای یک تقویت کننده موشک پرتاب می شود و در یک فرودگاه نظامی مخفی فرود می آید، به احتمال زیاد در حال آزمایش فناوری است. اما می تواند برای دستکاری یا بازیابی ماهواره ها نیز استفاده شود.

سومین مأموریت اژدهای الهی

مانور موشک چینی

این فضاپیمای چینی در سومین مأموریت خود در ماه ژوئن مشاهده شده است که یک شیء را رها می‌کند، چندین کیلومتر دورتر می‌شود و سپس در چندصدمتری آن مانور می‌دهد.
درحالی‌که این هواپیمای فضایی مرموز چینی در اوایل ماه جاری در یک باند فرود توقف کامل کرد، اطلاعات کمی در مورد این فضاپیما وجود دارد.

این موشک در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۳ بر فراز موشک Long March ۲F از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غربی چین به مدار پرتاب شد.

هواپیمای فضایی مرموز

به گزارش سایت space این فضاپیما هر چه هست و هر کاری انجام می‌دهد پس از ۲۶۸ روز عملیات در مدار زمین در ششم سپتامبر ۲۰۲۴ فرود آمد. به نظر می‌رسد تصاویر گرفته شده توسط ردیاب فضاپیما، هواپیمای فضایی مرموز چین را با طراحی بال دلتا نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید :

رهاسازی یک شیء مرموز در مدار زمین توسط هواپیمای فضایی چین | انتشار سیگنال‌های عجیب توسط اشیای عجیب

آزمایش نسل جدید لباس فضایی در بی‌وزنی شبیه‌سازی‌شده

بلوغ درحال‌رشد

شبکه تلویزیونی جهانی چین (CGTN) می‌گوید: مأموریت فضاپیمای چینی انجام تأیید فناوری قابل‌استفاده مجدد و آزمایش‌های علمی فضایی برای ارائه پشتیبانی فنی برای استفاده صلح‌آمیز از فضا بود.
این دستاورد بر بلوغ فزاینده فناوری فضاپیماهای قابل‌استفاده مجدد چین تأکید و راه را برای سفرهای فضایی راحت‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر برای اهداف صلح‌آمیز در آینده هموار می‌کند.

سومین مأموریت اژدهای الهی

فضاپیمای آزمایشی قابل‌استفاده مجدد

CGTN همچنین خاطرنشان کرد که چین فضا پیمای آزمایشی قابل استفاده مجدد را در سپتامبر ۲۰۲۰ و آگوست ۲۰۲۲ به فضا پرتاب کرده بود که به ترتیب دو روز و ۲۷۶ روز را در مدار «قبل از بازگشت به مکان های فرود تعیین شده خود» سپری کردند.

طراحی بال دلتا

درحالی‌که پرواز اخیر هواپیمای فضایی در حال انجام بود، فلیکس شوفبانکر، کهنه‌کار ناظر فضایی در اتریش علیا از این فضاپیما عکس گرفت.

شوفبانکر در پست اخیر خود نوشته بود دهم آگوست از هواپیمای فضایی چینی عکس گرفته است که طراحی بال دلتا را نشان می‌دهد، زمانی که سفینه ۱۸۰ درجه پس از مشاهده قبلی که در ۳۰ جولای انجام داد، ثبت شده است. او پیشنهاد می‌کند نقطه تاریک‌بین بال‌ها احتمالاً می‌تواند خلیج بار باشد.

همچنین نیروی فضایی ایالات متحده X-۳۷B هنوز دور زمین در حال چرخش است. این هواپیما از زمان پرتاب در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ در سفری به همان اندازه اسرارآمیز بوده است و البته اکنون ۲۶۷ روز از مأموریت سری او می‌گذرد.

source

توسط chidanet.ir