معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خبر داد:

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان گیلان گفت: ۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در این استان مقاوم سازی شده است و گیلان در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری (۵۴ درصد) قرار دارد.

به گزارش اخبار ساختمان، مجید جودی در حاشیه بازدید از پروژه های مسکن روستایی گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقاوم سازی مسکن به کاهش آسیب ها و خسارات ناشی از زلزله و سایر حوادث طبیعی و به بهبود کیفیت زندگی روستائیان کمک می کند.

وی به افزایش سهمیه تسهیلات ویژه مسکن روستایی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: سهمیه تسهیلات ویژه مسکن روستایی در سال ۱۴۰۲ گیلان، ۱۱ هزار واحد بود که با تلاش همکاران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و همکاری خوب بانک های عامل با افزایش هزار واحد سهمیه استان به ۱۲ هزار واحد رسید.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: با توجه به سهمیه ابلاغی استان، بیش از ۸۰ درصد از متقاضیان موفق به عقد قرارداد با بانک های عامل شده اند و برخی از آنها نیز مراحل دریافت تسهیلات را پشت سر گذاشته اند. این آمار نشان دهنده موفقیت در جذب تسهیلات و حمایت از متقاضیان مسکن روستایی است؛ این اقدام می تواند به تسریع در پروژه های مقاوم سازی و بهبود وضعیت مسکن در روستاها کمک کند.

جودی بر پیشتازی گیلان در مقاوم سازی مسکن روستایی تاکید کرد و افزود: این استان در مسیر تبدیل شدن به نخستین استان فاقد واحدهای نامقاوم و بی دوام قرار دارد؛ این هدف بزرگ نه تنها می تواند به افزایش ایمنی و پایداری مسکن در برابر بلایای طبیعی کمک کند، بلکه به بهبود کیفیت زندگی روستائیان نیز می انجامد.

وی اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده و همکاری های مؤثر، گیلان می تواند الگویی برای سایر استان ها در زمینه مقاوم سازی مسکن باشد.

جودی گفت: همچنین با تلاش های صورت گرفته از ۷۰۰ واحد مسکن محرومان، عملیات اجرایی ۵۰ درصد از آنها آغاز شده و در حال پیشرفت است.

وی بیان کرد: استان گیلان در طرح نهضت ملی مسکن روستایی سهمیه ای معادل ۲۱ هزار واحد داشت که به بانک های عامل معرفی شده‌ و تسهیلات لازم را دریافت کرده اند. از این تعداد، پنج هزار و ۷۲۲ واحد نیز به بهره برداری رسیدند.

ایرنا

source

توسط chidanet.ir