احتمالا بارها به فکر دیوار کردن املاک خود افتاده  باشید و یا از دیگران شنیده باشید که بخاطر هزینه بالا یا هدر رفتن درصدی از زمین تان برای دیوارکشی از انجام آن منصرف شده باشید ولی باز هم به دلیل نفوذ ناپذیر شدن زمین یا ملک خود نسبت به ورود  غریبه ها و یاحیوانات که امکان دارد به محصولات یا باغ شما ضرر بزنند مجبور به ساخت دیوار محافظتی باشید. دراین میان توری باغی می تواند گزینه درست و مناسبی برای شما باشد که می خواهیم در ادامه مزایا و معایب آن را بررسی کنیم.

فنس دور زمین

توری باغی (فنس) چیست؟

“فنس” یا به زبان عامیانه “توری باغی” نوعی توری است که از مفتول آهنی با روکش گالوانیزه یا غیره و با استفاده از دستگاههای صنعتی مخصوص یا به صورت دستی ساخته می شود که شکل ظاهری آن به صورت توری مشبک لوزی شکل است که در ادامه در رابطه با ساختارآن اطلاعات بیشتری در اختیار شما می گذاریم.

مطالعه بیشتر: قیمت فنس در امروز ( پاییز ۱۴۰۳)

مزایا استفاده از توری باغی (فنس)

استفاده از توری باغی (فنس) به جای دیوار مزایای زیادی دارد از جمله:

  • هزینه پایین و مقرون به صرفه بودن آن: هزینه خرید توری باغی کمتر از دیوارکشی است. همچنین چون نصب آن آسان است هزینه نصب پایینی دارد. همچنین یکی از مزایای آن، این است که زمانی که بخواهید بعد از سالها دیوار توری خود را جمع آوری کنید باز هم می توانید آن را به قیمت روز بفروشید.
  • نصب سریع و آسان: یکی از مزایای توری باغی نصب راحت آن نسبت به دیوارکشی است به این صورت که پایه های نگهدارنده را ابتدا نصب کرده و بعد به سرعت و راحتی می توان توری های باغی را به پایه ها نصب کرد که در ادامه شیوه نصب آن را کامل توضیح می دهیم.
  • نگهداری و تعمیر راحت: این توری ها به دلیل گالوانیزه بودن دارای مقاومت بالایی هستند و در برابر شرایط محیط و آب و هوایی به راحتی تخریب نمی شود و نیاز به نگهداری زیادی ندارند و در صورتی که قسمتی از آن آسیب ببیند به راحتی می توان قسمت های آسیب دیده آن تعویض و تعمیر کرد.
  • امنیت: با نصب توری باغی در اطراف زمین، باغ یا ملک خود می توانید از ورود مزاحمین یا حیوانات اهلی و وحشی که قصد آسیب به باغ یا ملک شما را دارند جلوگیری کنید.
  • قابلیت جابجایی: در صورت نیاز به جابجایی و استفاده مجدد در مکانی دیگر برای حصارکشی توری باغی قابلیت جمع آوری و نصب مجدد با هزینه زمانی و  کاری مقرون به صرفه را دارا است.

گالوانیزه در فنس چیست؟ 

برای جلوگیری از خورده شدن و زنگ زدگی فلز آهن یا فولاد طی عملیات گالوانیزاسیون آن را به وسیله فلز “روی (Zn)” پوشش دهی می کنند که در این  شیوه با ایجاد لایه ی محافظتی از آهن و فولاد و محصولاتی همچون فنس در مقابل اکسید شدن و پوسته شدن و … محافظت می کند.

دو نوع گالوانیزه وجود دارد:

  • گالوانیزه گرم: اگر گالوانیزاسیون با استفاده حوضچه های روی مذاب و با کمک حرارت  صورت بگیرد گالوانیزه گرم می باشد.
  • گالوانیزه سرد: اگر گالوانیزاسیون با استفاده از الکترولیز باشد گالوانیزه سرد می باشد.

  *گالوانیزه سرد به اندازه گالوانیزه گرم دوام ندارد. 

فاکتورهای مهم توری باغی

  • سایز مفتول: هرچه سایز قطر مفتول بیشتر باشد مقاومت آن بیشتر است همچنین وزن توری در متر مربع بالاتر است.
  • چشمه: توری باغی بر اساس شیوه بافت اشکال لوزی مانندی را تشکیل می دهد که به آن چشمه می گویند.  هرچه چشمه ها سایز کوچکتری داشته باشند استحکام و وزن بالاتری دارند و هرچه چشمه ها بزرگتر شوند وزن توری در متر مربع پایین تر می آید.

مفتول فنس

چشمه فنس

تعیین قیمت توری

قیمت توری به وزن توری بستگی دارد همانطور که در پاراگراف قبل گفته شد وزن توری به سایز مفتول و چشمه بستگی دارد. هرچه چشمه ها سایز کوچکتری داشته باشند و مفتول قطر بیشتری داشته باشد توری متراکم تر بوده و در مترمربع وزن بالاتری دارد  در نتیجه هزینه تمام شده بالاتر است و هرچه چشمه ها بزرگتر شوند  و قطر مفتول کمتر باشد از تراکم توری کاسته شده و وزن توری در متر مربع پایین تر می آید در نتیجه هزینه تمام شده پایین تر است.

راهنمایی جهت انتخاب توری باغی

ابتدا شما باید به نسبت شرایط آب و هوایی منطقه خود تصمیم به انتخاب بگیرید  مثلا اگر در مناطق مرطوب زندگی می کنید گالوانیزه گرم انتخاب مناسب تری برای شما  است. همچنین اگر قصد جلوگیری از ورود حیوانات اهلی و  وحشی مثل گاو ، اسب یا گراز به باغ خود را دارید توری مورد نظر شما باید دارای مفتول ضخیم تر و همچنین چشمه های ریزتر باشد که با فشاری که این حیوانات وارد می کنند به آن آسیبی وارد نشود.

همچنین بودجه موردنظر شما نیز تاثیری زیادی در انتخاب توری دارد زیرا هرچه مفتول ضخیم تر و چشمه ریزتر باشد هزینه تمام شده برای شما به نسبت بیشتر می شود در نتیجه بهتر است برای انتخاب توری مقرون به صرفه از مفتول نازک تر و چشمه بزرگتر استفاده شود.

روش‌های نصب توری باغی 

ابتدا  پایه فنس که شامل “پایه فنس آهنی” و “پایه فنس بتونی”  می باشد به نسبت نیاز خود تهیه می کنید  سپس  در فواصل مناسب در زمین گودال های برای نصب پایه فنس ها حفر می کنیم که این حفره ها می توانند به نسبت نیاز فاصله ۲ یا ۳ متری داشته باشند و بعد از نصب پایه فنس ها در حفره ها، توری ها را بر روی پایه ها توسط مفتول ثابت می کنیم.

مطالعه بیشتر: قیمت پایه فنس ارزان در تهران و خرید ارزان در انواع مختلف

لیست قیمت توری باغی

نام محصول چشمه مفتول قیمت مترمربع
توری باغی cm 5 ۲ ۴۵.۱۹۴
توری باغی cm 5.5 ۲ ۴۱.۰۸۵
توری باغی cm 6 ۲ ۳۷.۶۶۱
توری باغی cm 6.5 ۲ ۳۴.۷۶۴
توری باغی cm 7 ۲ ۳۲.۲۸۱
توری باغی cm 7.5 ۲ ۳۰.۱۲۹
توری باغی cm 5 ۲.۵ ۶۲.۵۴۶
توری باغی cm 5.5 ۲.۵ ۵۶.۸۶۰
توری باغی cm 6 ۲.۵ ۵۲.۱۲۲
توری باغی cm 6.5 ۲.۵ ۴۸.۱۱۳
توری باغی cm 7 ۲.۵ ۴۴.۶۷۶
توری باغی cm 7.5 ۲.۵ ۴۱.۶۹۸
توری باغی cm 5 ۳ ۹۲.۶۹۶
توری باغی cm 5.5 ۳ ۸۴.۲۶۹
توری باغی cm 6 ۳ ۷۷.۲۴۷
توری باغی cm 6.5 ۳ ۷۱.۳۰۵
توری باغی cm 7 ۳ ۶۶.۲۱۲
توری باغی cm 7.5 ۳ ۶۱.۷۹۷

 نتیجه گیری:
در نهایت، استفاده از توری باغی یا فنس به‌عنوان جایگزینی برای دیوارکشی می‌تواند گزینه‌ای اقتصادی و مناسب باشد. این محصول نه‌تنها با هزینه‌ی کمتر و نصب آسان همراه است، بلکه نگهداری و تعمیرات راحت‌تری دارد. توری باغی همچنین قابلیت جابجایی دارد و می‌تواند در صورت نیاز مجدداً نصب شود. اگر به دنبال روشی مطمئن و کارآمد برای محافظت از املاک، باغ یا زمین خود هستید، توصیه می‌کنیم به سایت فنس باف با آدرس اینترنتی www.fansbaf.com مراجعه نمایید تا با محصولات و خدمات متنوع آن بیشتر آشنا شوید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و پرشین سازه در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

source

توسط chidanet.ir