یک فعال در حوزه اقتصاد مسکن گفت: قیمت مسکن در مشهد از برخی کلانشهر‌ها پایین تر است. در نتیجه شهر مشهد فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاران دارد.

به گزارش اخبار ساختمان، علیرضا قرایی درباره وضعیت ساخت و ساز در بازار مسکن تصریح کرد: اگر در یک پروسه پنج سال منتهی به سال ۱۴۰۱ شهر‌ها را از لحاظ پروانه صادره مقایسه کنیم مثلا مشهد را با شیراز، کرج و اصفهان مقایسه کنیم مشهد بیشترین تولید مسکن را در پنج سال نسبت به کلانشهر‌های دیگر داشته است، اما مشکلی که وجود دارد اینکه از لحاظ قیمت از همه این کلان شهر‌ها که اسم بردم قیمت مسکن در شهر مشهد پایین تر است.

به گفته وی، شاید برای مصرف کنندگان این جای تعجب باشد که قیمت مسکن در مشهد از کرج، شیراز، اصفهان و تهران خیلی پایین تر است در نتیجه شهر مشهد فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاران دارد.

دبیر انجمن شرکت های فنی مهندسی و مشاوره ای خراسان رضوی ادامه داد: اما مشکلی که وجود دارد اینکه، چون بروکراسی اداری در شهر مشهد اعم از فرایند صدور پروانه و شروع عملیات ساخت زیاد است در نتیجه سود آوری سازندگان با این قیمت های پایین توجیهی ندارد و بر این اساس در چند سال گذشته رکود در صنعت ساختمان مشهد مشهود بوده است.

وی افرود: در نتیجه هم اکنون مشکلی که داریم پروژه های کمتری نسبت به گذشته شروع به فعالیت کرده است که این یک زنگ خطری را برای مدیران شهری و استانی به صدا در می آورد که احتمال جهش قیمت مسکن در مشهد نسبت به سایر کلانشهر‌ها بیشتر شود.

این فعال در حوزه صنعت مسکن ادامه داد: همانطور که شاهد هستید با همین قیمت پایینی که در شهر مشهد حاکم است، مسکن از دسترس مردم و شهروندان خارج است. خانه اولی ها صاحب خانه نمی توانند بشوند در نتیجه این یک دقت و برنامه ریزی بیشتری را می طلبد که متاسفانه یک مدیریت واحد در استان و در شهر نداریم و این مسائل دست به دست هم داده است که سرمایه گذاران صنعت ساختمان بایک دلزدگی زیادی بر فعالین ساختمان حاکم شود.

شهرآرا نیوز

source

توسط chidanet.ir