اگر بخواهیم صادق باشیم، بیشتر اوقات کابینت زیر سینک یکی از نامرتب‌ترین قسمت‌های آشپزخانه است. یکی از دلایل این موضوع این است که خود سینک و لوله‌کشی آن فضای زیادی اشغال می‌کنند و ما باقی وسایل را در گوشه کنار آن قرار می‌دهیم. گاهی اوقات هر چیزی را که فعلاً لازم نداریم زیر سینک می‌گذاریم تا شاید روزی به کارمان بیاید و این باعث بی‌نظمی می‌شود. اگر شما هم با نظم دادن به کابینت زیر سینک مشکل دارید، وقت آن رسیده تا با ترفندهای جدید و وسایل نظم‌دهنده ضروری برای کابینت زیر سینک آشنا شوید.

نظم دهنده

سرویس خواب بالسا

کابینت زیر سینک برای چه وسایلی مناسب است؟

برای اینکه کابینت زیر سینک منظمی داشته باشید قبل از هر چیز باید تعیین کنید که چه چیزهایی قرار است در این کابینت قرار بگیرد و جای چه وسایلی اینجا نیست.

هرچقدر هم دقیق باشید باز هم ممکن است سینک شما نشتی پیدا کند. پس بهتر است چیزهایی که بر اثر رطوبت و گرما خراب می‌شوند، مانند خوراکی‌ها و دستمال توالت را در این محل قرار ندهید از طرف دیگر وسایل برقی و چیزهای قابل‌ اشتعال هم در زیر سینک چندان امن نیستند. در صورتی که در خانه فرزند کوچک، فردی که آلزایمر دارد و یا حیوان خانگی دارید، به یاد داشته باشید مواد شیمیایی و خطرناک در زیر سینک کاملاً در دسترس هستند، پس شاید بد نباشد جای آنها را عوض کنید.

از طرف دیگر سطل زباله، وسایل بازیافتی مانند بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی، تمیزکننده‌های طبیعی مانند سرکه و سطل و برس در زیر سینک بسیار امن خواهند بود.

سبدهای نظم‌دهنده پلاستیکی قیمت زیادی ندارند، اما تأثیر چشمگیری در نظم‌بخشی به کابینت شما خواهند داشت. می‌توانید شوینده‌های خود را در یک سبد بچینید و برای قرص‌های ماشین ظرف‌شویی و دستمال‌های گردگیری یک سبد دیگر داشته باشید.

می‌توانید از قبل کابینت را اندازه بزنید و اندازه سبدها را با توجه به مقدار وسایل خود و فضایی که در اختیار دارید انتخاب کنید. سبد نظم‌دهنده بیرگل یک بسته دو عددی سبد نظم‌دهنده جمع‌وجور است که می‌تواند کمک خوبی برای چیدن وسایل زیر سینک باشد.

۲. به کار بردن آویز کابینتی

یکی دیگر از وسایل نظم‌بخشی بسیار کاربردی، آویزهایی است که پشت در کابینت آویزان می‌شوند. این آویزها انواع و اقسام مختلفی دارند. کافی است به مدل‌های مختلف نگاهی بیندازید و با توجه به وسایل خود بهترین را انتخاب کنید.

آویز کابینتی زمرد یک مدل فلزی است که پنج آویز برای اتصال وسایل مختلف دارد. می‌توانید از این وسیله برای سروسامان دادن به حوله‌های دستی، دستمال‌های گردگیری گرفته و برس‌های تمیزکاری استفاده کنید.

نظم دهنده

۳. ترکیب سبد آشپزخانه و میله آویز

اگر در دنیای وسایل نظم‌بخشی به کابینت گشت بزنید با طیف وسیعی از ابزارها و وسایل کاربردی آشنا خواهید شد. کاربرد سبدها در خانه شما خصوصا آشپزخانه و میله لوکسینه یکی از این وسایل است. از آنجایی که فاصله بین آویزهای این وسیله قابل‌تنظیم است، امکان استفاده برای وسایل مختلف با اندازه‌های گوناگون را در اختیار شما قرار می‌دهد. به‌علاوه می‌توانید وسایلی که ممکن نیست آویزان کنید را به‌راحتی روی سبد بچینید و یک کابینت منظم و زیبا داشته باشید.

نظم دهنده

۴. شلف داخل کابینت

تابه‌حال فکر کرده‌اید که اگر کابینت شما یک طبقه بیشتر داشت، چقدر وسایل شما راحت‌تر جا می‌شد. اضافه کردن انواع شلف داخل کابینت زیر سینک به معنای داشتن یک طبقه بیشتر است. به‌ویژه اگر ارتفاع کابینت شما به نسبت زیاد است این شلف‌ها می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای شما باشد.

شلف داخل کابینت تیرداد یک مدل ساده و کاربردی است که می‌تواند یک فضای جدید به کابینت شما اضافه کند. جنس این محصول فلزی است و به همین استحکام بسیار خوبی دارد و می‌تواند برای مدت طولانی کابینت شما را مرتب و زیبا نگه دارد.

نظم دهنده

۵. سطل آشغال و قفسه‌های ریلی

از آنجایی که معمولاً فضای زیر سینک محدود است، استفاده از سطل زباله و قفسه‌های ریلی بسیار کاربردی خواهد بود. به این ترتیب دسترسی شما به عمق کابینت زیاد خواهد شد و می‌توانید خیلی راحت وسایلی را که در انتهای کابینت چیده‌اید ببینید و از آنها استفاده کنید.

نظم دهنده

۶. استفاده از میله یا رگال

نصب یک میله داخل کابینت فضای خوبی به شما می‌دهد تا بطری‌های اسپری را در کنار یکدیگر آویزان کنید. همچنین برخی از دستمال‌ها و دستکش‌های خود را هم می‌توانید همین‌جا آویزان کنید تا همیشه در دسترس شما باشند.  این‌طوری می‌توانید از فضای روی سطح برای لوازم دیگر خود بهره بگیرید.

نظم دهنده

۷. طراحی خاص و کاربردی

اگر در حال نقل مکان به یک خانه جدید هستید یا قصد دارید کابینت‌های خود را عوض کنید، از همین حالا می‌توانید به یک طراحی اختصاصی و کاربردی برای کابینت زیر سینک خود فکر کنید. درهای خلاقانه، طبقه‌هایی که با توجه به وجود لوله‌کشی سینک طراحی می‌شوند و طراحی‌های هوشمندی که قابلیت کمی تغییر را دارند، بسیار کاربردی هستند. می‌توانید با کابینت‌ساز خود مشورت کنید و گزینه‌های پیش روی خود را با وسواس بررسی کنید تا در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نظم دهنده

آشپزخانه مرتب با نظم‌دهنده‌های ضروری برای کابینت زیر سینک

در این مطلب به ۷ نظم‌دهنده ضروری برای کابینت زیر سینک پرداختیم و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود و همچنین فضایی که در اختیار دارید، با خرید نظم‌دهنده‌ها آشپزخانه خود را مرتب و زیبا کنید.

فارغ از تمام موارد بالا، اگر می‌خواهید از سطح کابینت خود استفاده کنید، حتماً از کف‌پوش کابینت استفاده کنید. این کف‌پوش‌ها باعث می‌شوند سطح کابینت از رطوبت، چربی و آلودگی در اما بماند و عمر کابینت شما بیشتر شود. به‌علاوه تمیز کردن این روکش‌ها خیلی راحت‌‍تر است و نظم و زیبایی بیشتری به داخل کابینت زیر سینک می‌بخشند.

برای انتخاب ابزار مورد نظر خود به وسایلی که دارید و کاربردهایی که احتیاج دارید توجه کنید. شاید نظم دادن و مرتب کردن کابینت زیر سینک در ابتدا چالش‌برانگیز به نظر برسد، اما با کمی خلاقیت و استفاده از ابزارهای مناسب می‌توانید یک کابینت تمیز و کاربردی داشته باشید.

منبع: خوگر

source

توسط chidanet.ir