پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

توضیح سپاه درباره صدای انفجار در اصفهان
روابط عمومی سپاه صاحب الزمان اصفهان اعلام کرد: صدای انفجار نیمه شب گذشته به علت مشاهده یک شی‌ء نورانی و فعالیت آزمایشی سامانه پدافندی بود و هیچ اتفاق خاص دیگری اعم از رزمایش یا تجاوز دشمن صحت ندارد. محمدرضا شفیعی معاون روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان(عج)  استان اصفهان هم با بیان اینکه این رخداد در خارج از شهر به وقوع پیوست‌، افزود: این واقعه عادی و نشان از آمادگی پدافند نیروهای مسلح دارد و در اوج آمادگی همه‌جانبه برای دفاع از کشورمان قرار داریم.

ادعای رئیس سیا: ایران یک هفته با بمب هسته‌ای فاصله دارد
ان‌بی‌سی به نقل از ویلیام برنز، رئیس سیا نوشت که ایران به تولید بمب هسته‌ای بسیار نزدیک‌تر شده است. برنز گفت: ایران ممکن است تنها به یک هفته زمان برای تولید یک بمب هسته‌ای نیاز داشته باشد و خطرات در حال افزایش است. او در عین حال تصریح کرد: ما امروز هیچ مدرکی دال بر اینکه ایران تصمیمی برای ساخت بمب هسته‌ای گرفته باشد، نمی‌بینیم.برنز گفت: با وجود اینکه ایران و اسرائیل خواهان درگیری تمام‌عیار نیستند، با خطر تشدید اوضاع در خاورمیانه روبرو هستیم.

۴۰۰ هزار نفر از لبنان به سوریه پناه برده‌اند
دولت لبنان می‌گوید که بیش از ۴۰۰ هزار نفر برای فرار از حملات اسرائیل به سوریه گریخته‌اند. گفته می‌شود که بیش از سه چهارم از این تعداد، اهالی سوریه‌ هستند که اغلب از جنگ داخلی در کشور خود به لبنان پناه برده بودند. 

محروم شدن فوتبال ایران از میزبانی در مقدماتی جام جهانی
کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که دیدار ایران و قطر باید در کشور ثالث برگزار شود. این دیدار قرار بود ۲۴ مهر در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شود. ایران هم ضمن اعتراض به این اقدام سه شهر تاشکند، دبی و دوحه را برای این دیدار پیشنهاد داده است.

نتانیاهو سفر وزیر دفاع اسرائیل به آمریکا را لغو کرد
یک رسانه اسرائیلی از لغو سفر وزیر دفاع اسرائیل به آمریکا توسط نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خبر داد. راوید خبرنگار اکسیوس نیز در واکنش به این خبر نوشت: به گفته یک منبع آگاه، تا زمانی که نتانیاهو موفق به تماس تلفنی با رئیس‌جمهور بایدن شود و همچنین کابینه اسرائیل پاسخ به حمله موشکی ایران را تصویب کند، نخست‌وزیر اسرائیل، از صدور تاییدیه سفر وزیر دفاع به واشنگتن که برای امشب برنامه‌ریزی شده است، خودداری می‌کند. 

فارس: تغییر سیاست‌های هسته‌ای ایران، کذب است
خبرگزاری فارس نوشت: برخی رسانه‌ها به نقل از جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه اعلام کردند در شرایطی خاص احتمال تغییر سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که بر اساس پیگیری‌ها ایشان هیچ موضعی در این خصوص اتخاذ نکرده است. 

ادامه حضور حجاب‌بان‌ها در گیت‌های ورودی دانشگاه تهران 
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران گفت: در دانشگاه تهران حجاب‌بان‌ها همچنان در گیت‌های ورودی مستقر هستند؛ امیدواریم هرچه سریع‌تر این مسئله که باعث رنجش و تحقیر دانشجویان می‌شود مرتفع شود. 

معمای ۲۰۰ میلیارد تومانی زاکانی
سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر گفت: سهم ۶۳۰ دستگاه ون شهرداری از دولت با وجود پرداخت صددرصدی به طور کامل محقق نشده و تنها ۲۵۲ دستگاه به شهرداری تحویل داده شده و شهرداری در این مورد ۲۰۰ میلیارد تومان مازاد پرداخت نیز داشته. امانی دیگر عضو شورا هم گفت: خودرو‌های ون به یک شرکت منحل شده واگذار شده. کاشانی هم گفت: شهرداری خودرو می‌خرد، اما به یک شرکت صوری می‌دهد؛ این شرکت صوری دوباره خودرو‌ها را  به شرکتی که تحت نظر خود شهرداری است، کرایه می‌دهد!

ادعای نتانیاهو درباره ترور سید هاشم صفی‌الدین
«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل رسما مدعی به شهادت رساندن «سید هاشم صفی‌الدین»، رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان در حمله چندی پیش به ضاحیه جنوبی بیروت شد. نتانیاهو در سخنانی ادعا کرد: «ما توانمندی حزب‌الله را مورد هدف قرار دادیم و نصرالله، جانشین نصرالله و جانشینِ جانشین وی را هم از میان برداشتیم.» 

صداوسیما: سردار فلاح‌زاده در محل حملهٔ دمشق نبود
خبرنگار صداوسیما گفت: برخلاف شایعات، سردار فلاح‌زاده یا زیاد النخاله در محل حملهٔ دمشق نبوده‌اند.

source

توسط chidanet.ir