درباره مفهوم بازسازی ساختمان می توان گفت، بازسازی ساختمان می تواند در زمینه‌های گوناگونی انجام شود و در هر زمینه تیم تخصصی و حرفه ای خود را می طلبد. برای این منظور لازم است ساختمان توسط تیم اجرایی، مورد بررسی دقیق قرار گیرد. در این مرحله تمامی ایرادات ساختاری بنا مورد مطالعه قرار گرفته و فهرست می شوند. سپس تصمیم گرفته می شود، بازسازی جزیی باشد یا کلی. در بازسازی جزیی سرپرست گروه اجرایی تصمیم می گیرد، روند بهبود سازی بنا را تنها در قسمت های محدودی از ساختمان به کار گیرد. به عنوان مثال؛ معمار فقط بخش هایی مانند آشپزخانه و سرویس های بهداشتی و حمام و …را در فهرست تغییر و بازسازی خود ثبت می کند. البته توجه داشته باشید، گاهی این امر تنها برای بهبود استفاده دوباره از بنا نیست؛ بلکه هدف زیباتر شدن فضا نیز می باشد.

بازسازی

فیلم نت

دلایل بازسازی یک بنا چیست؟

دلایل بازسازی یک ساختمان قدیمی و فرسوده عبارتند از:

بازسازی به دلیل فرسودگی ساختمان: دلایل بازسازی ساختمان را می‌توان در چند زمینه بررسی کرد. اما در این متن تنها به چند مورد مهم و برجسته اشاره می شود. یکی از مواردی که بازسازی و مرمت بنا را توجیه می کند، فرسودگی ساختمان است. گاهی اوقات بنا بر اثر عواملی مانند تغییرات جوی و آب و هوایی، گذشت زمان و ساخت و ساز ساختمان های مدرن و شیکی که در مجاورت بنا انجام شده است، صورت می گیرد. ( ساخت و سازهای مدرن می تواند، در نگاه اول ساختمان شما را کهنه و نازیبا جلوه دهند). در چنین شرایطی می توان قسمتی از ساختمان قدیمی و فرسوده را بازسازی کرد. یکی دیگر از دلایلی که مرمت بنا را در دستور کار قرار می دهد، تغییر کاربری ساختمان است. چنانچه صاحب ساختمان بخواهد، کاربری ساختمان را از مسکونی به تجاری یا برعکس تغییر دهد، نیاز است که در بافت بنا تغییراتی انجام دهد.در این شرایط، تیم بازسازی وارد عمل شده و به تغییر و مرمت ساختمان اقدام می کند.

بازسازی به دلیل تغییر دکوراسیون: تغییر دکوراسیون داخلی ساختمان نیز از جمله دلایلی است که بازسازی بنا را توجیه می کند. اگر از زندگی در محیطی یکنواخت و تکراری خسته شده اید و می خواهید المان های داخلی خانه و حتی نمای ساختمان کمی تغییر کند، حتماً از گروه بازسازی ساختمان مشاوره بگیرید. همانطور که می دانید، زندگی در یک محیط یکنواخت و تکراری باعث می شود در روحیه و خلق و خوی افراد تأثیر منفی بگذارد. نیاز به تغییر در محیط هایی چون محیط اداری، محل کار و … باعث می شود تا راندمان کاری بهبود یابد.

در ادامه تصاویری از یک بازسازی فوق‌العاده، تبدیل کارخانه نساجی دوران قاجار به خانه مسکونی مشاهده می‌کنید:

بازسازی

بازسازی

بازسازی

بازسازی

بازسازی

source

توسط chidanet.ir