آیا می‌توان طول عمر پکیج دیواری را افزایش داد؟ در این مقاله با 6 ترفند ساده به شما آموزش می‌دهیم که به راحتی طول عمر پکیج منزل‌تان را تا چندین سال افزایش دهید.

به گزارش اخبار ساختمان،خراب شدن پکیج دیواری در روند زندگی روتین مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. در واقع دسترسی نداشتن به آب گرم، هزینه‌های تعویض دستگاه و مشکلات نصب و راه‌اندازی آن آزاردهنده است. به همین دلیل بهتر است با رعایت نکات و ترفندهای ساده به افزایش طول عمر پکیج منزل‌تان کمک کنید. رعایت نکاتی که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم بسیار ساده ولی کاربردی هستند. 

عمر مفید پکیج چقدر است؟

این پرسش برای مصرف‌کنندگان اهمیت زیادی داشته و معمولا هنگام خرید یک پکیج جدید، به دنبال تهیه وسیله‌ای با طول عمر بالا می‌گردند. طبق گزارشات موجود، معمولا هر پکیج در ایران بین 7 تا 10 سال عمر مفید دارد. البته باید به یک نکته توجه کنید و آن اینکه شرایط نگهداری و استفاده از این وسیله تاثیر مستقیمی روی عمر آن خواهد داشت.

بسیاری از تعمیرکاران هنگامی که به منازل مراجعه می‌کنند، شاهد خرابی‌هایی هستند که به خاطر عدم استفاده صحیح از آن رخ داده است. اگر پکیج شما نیز خراب شده یا نیز به سرویس دارد، پیشنهاد می‌کنیم قیمت اتحادیه تعمیرات پکیج را ببینید.

همچنین برای افزایش طول عمر پکیج باید به چند عامل مهم توجه کنید:

  • کیفیت ساخت: توجه به برند پکیج و مرغوبیت کالا.
  • شرایط نگهداری: میزان رطوبت، درجه حرارت هوا و مکان نصب.
  • نحوه استفاده: میزان استفاده روزانه، درجه کارکرد پکیج، سرویس‌های دوره‌ای.

با رعایت تمامی این موارد و کمک گرفتن از نیروهای متخصص برای بررسی وضعیت پکیج و تعویض قطعات معیوب، می‌توانید تا میزان زیادی باعث افزایش طول عمر پکیج شد. البته نمی‌توان انتظار داشت که یک پکیج بیش از 15 سال برای شما کار کند. اما در صورت عدم رعایت این نکات، ممکن است لازم شود تا طی چند ماه اول به فکر تعویض پکیج خود باشید.

ترفندهای ساده برای افزایش طول عمر پکیج

نگهداری صحیح از پکیج کار چندان پیچیده و سختی نیست. نیازی نیست هزینه‌های زیادی صرف کرده و راه‌های مختلفی را امتحان کنید. به نقل از منبع معتبر ActionPlumbingandHeating، این ترفندهای ساده، باعث افزایش طول عمر پکیج می‌شوند:

  1. انجام سرویس سالانه را فراموش نکنید
  2. خرابی‌ها را سریع تعمیر کنید
  3. از پکیج بیش از حد کار نکشید
  4. به تعمیرکاران متخصص مراجعه کنید
  5. از تمیزکننده‌ها استفاده کنید
  6. از فیلترهای مغناطیسی استفاده کنید

انجام سرویس سالانه را فراموش نکنید

یکی از ساده‌ و کاربردی‌ترین راه‌ها برای افزایش طول عمر پکیج، سرویس سالانه است. در صورتی که چند سال از نصب پکیج گذشته و از آن استفاده زیادی کرده‌اید، باید سرویس سالانه را بیشتر جدی بگیرید. 

انجام تست‌های ایمنی و اطمینان از کارایی صحیح دستگاه باید توسط تعمیرکار حرفه‌ای انجام شود. در صورتی که هرگونه نشتی یا مشکلی در پکیج وجود داشته باشد، با سرویس سالانه به سرعت برطرف می‌شود.

اگر تصور می‌کنید که هزینه سرویس سالانه زیاد بوده، حتما نگاهی به هزینه‌های خرید پکیج جدید بیندازید. در این صورت مطمئن می‌شوید که بررسی سالانه تعمیرکار چقدر مقرون به‌صرفه است.

خرابی‌ها را سریع تعمیر کنید

اگر هرگونه خرابی یا مشکلی در پکیج مشاهده کردید، باید بلافاصله آن را تعمیر کنید. شنیدن هرگونه سروصدای عجیب می‌تواند از نشانه‌‌های خراب شدن دستگاه باشند. بعضی از افراد زمانی که سروصداهای عجیب از پکیج می‌شوند، توجهی به آن نمی‌کنند. با این حال بعضی از خرابی‌ها با وجودی که ساده به نظر می‌رسند، می‌توانند سریعا به بخش‌های اساسی پکیج آسیب وارد کنند. 

در نتیجه هر زمان کوچکترین تغییری در عملکرد پکیج مشاهده کردید، به سرعت برای تعمیر آن اقدام کنید. گاهی نیاز به صرف هزینه‌های بالا برای تعمیر نیست و با یک آچارکشی، مشکل حل می‌شود. پس می‌توانید به راحتی عمر مفید پکیج را افزایش دهید. 

از پکیج بیش از حد کار نکشید

یکی از راه‌های افزایش طول عمر پکیج این است که میزان مصرف خود را کنترل کنید. هر پکیج، یک ظرفیت مشخص دارد. کار کشیدن بیش از ظرفیت آن، باعث سوراخ شدن دیگ دستگاه می‌شود. تصور کنید 24 ساعت شبانه‌روز، حرارت مستقیم با دیگ فلزی در ارتباط است. عجیب نیست اگر بخشی از آن ذوب یا سوراخ شود. 

در صورتی که مصرف زیادی دارید، لازم است تا پکیج خود را تعویض کرده و ظرفیت بالاتری خریداری کنید. در غیر این صورت، حتما میزان مصرف را به خصوص در فصل سرد سال کنترل کنید.

به تعمیرکاران متخصص مراجعه کنید

برای افزایش طول عمر پکیج توصیه می‌کنیم تا به تعمیرکاران متخصص در این زمینه مراجعه کنید. افرادی که تخصص و دانش بالایی ندارند، نه تنها نمی‌توانند عیب و مشکل دستگاه را پیدا کنند؛ بلکه در فرایند تعمیر می‌توانند به آن آسیب بزنند. 

تعمیرکاران باتجربه و حرفه‌ای شاید دستمزد بیشتری دریافت کنند اما نتیجه کار کاملا متفاوت خواهد بود. 

پکیج را همواره تمیز نگه دارید

یکی از مسائلی که باعث کاهش طول عمر پکیج می‌شود، بالا بودن درجه حرارت دستگاه است. معمولا مصرف‌کننده زمانی تنظیمات پکیج را روی دماهای بالاتر قرار می‌دهد که راندمان حرارتی آن کاهش پیدا کرده و آب به خوبی گرم نمی‌شود. یکی از مرسوم‌ترین دلایل بروز این مشکل، گرفتگی سیستم گرمایش مرکزی پکیج است. 

وجود انواع آلودگی و یا جمع شدن رسوب آن داخل مسیرهای پکیج، مانعی در راستای انتقال حرارت صحیح دستگاه خواهد بود. با استفاده از مواد شیمیایی باز کننده لوله‌های پکیج، می‌توان این رسوب‌ها را از بین برد. 

با تمیز شدن قطعات داخل سیستم، آب سریع‌تر داغ شده و دیگر نیازی نیست تا آن را روی درجه حرارت‌های بالا تنظیم کرد. این مواد شیمیایی حالت اسیدی داشته و بهتر است حتما توسط کارشناس و با ابزارآلات مناسب امتحان شود.

از فیلترهای مغناطیسی استفاده کنید

تمامی پکیج‌ها به فیلترهای جداکننده آلودگی‌های موجود در آب لوله‌کشی مجهز هستند. با این حال بخش زیادی از رسوبات داخل پکیج‌ها شامل مواد فلزی است که به ته‌نشین‌ شدن دیگر املاح و خاک داخل آب کمک می‌کند. 

از این رو با استفاده از فیلترهای اضافی مغناطیسی در مسیر آب ورودی به پکیج، می‌توان این‌گونه آلودگی‌ها را کاهش داده و سیستم مرکزی پکیج را تمیز نگه داشت. همین موضوع می‌تواند تا چند سال باعث افزایش طول عمر پکیج شما شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با سده‌ترین روش‌های افزایش طول عمر پکیج آشنا کنیم. اگر سری به سایت‌های فروش پکیج بزنید و قیمت دستگاه‌های نو را بینید، متوجه می‌شوید که انجام این کارهای ساده و افزایش طول عمر پکیج، کاملا منطقی و مفید است.

 

source

توسط chidanet.ir