مدیرعامل شرکت عمران پرند با تأکید بر اینکه خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن وجاهت قانونی ندارد و ممنوع است، گفت: پیش‌فروش ساختمان بدون دریافت مجوز یا تنظیم سند رسمی، به محکومیت حبس از ۴۵ روز تا ۶ ماه یا جزای نقدی منجر خواهد شد.

به گزارش اخبار ساختمان، صیادی با اشاره به مقابله با هرگونه اخلال در امر مسکن، گفت: یکی از اهداف اجرای طرح نهضت ملی مسکن، کاهش معضلات تأمین مسکن برای متقاضیان واقعی بدون مسکن است، بنابراین مردم نباید اجازه دهند که فرصت طلبان با خرید و فروش امتیاز در این طرح اخلال ایجاد کنند.

وی با اعلام اینکه برخی افراد به صورت وکالتی اقدام به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی کردند، افزود: بر اساس ماده 13 قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها، هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح های حمایتی مسکن تخلف بوده و وجاهت قانونی ندارد.

مدیرعامل شرکت عمران پرند تأکید کرد: اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی به‌ یش فروش ساختمان یا بدون دریافت مجوز، به درج آگهی اقدام کنند، بر اساس قانون به حبس از 45 روز تا 6 ماه یا جزای نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می شوند.

صیادی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام علاوه بر لغو امتیاز متقاضی، برخورد قانونی از طریق مراجع قضایی با مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند را به همراه دارد.

تسنیم

source

توسط chidanet.ir