نقشه ساختمان ۴ طبقه با پارکینگ بسته به متراژ و تراکم ساخت می تواند به صورت دو خوابه یا سه خوابه و بیشتر طراحی شود. در این بخش به معرفی پلان سه خوابه ای می پردازیم که بدون پرتی فضا و در نظر گرفتن حریم خصوصی و عمومی طراحی شده است.

بررسی پلان معماری:

نقشه ساختمان ۴ طبقه بر روی پیلوت طراحی شده است. تمام امکانات مورد نیاز برای این ساختمان در نظر گرفته شده و در پلان تیپ طبقات شامل عرصه بندی هایی از جمله ، اتاق خواب مستر ، اتاق خواب فرزندان، نورگیر، لابی ورودی ، لابی خصوصی ، سرویس توالت و حمام، آشپزخانه ، مطبخ ، لاندری ، تراس و سالن نشیمن و پذیرایی می باشد.

پلان سه خوابه

در تصویر زیر پلان پیلوت را مشاهده می نمایید. با توجه به تعداد طبقات، چهار انباری و فضای مناسب جهت پارک چهار پارک خودرو بدون مزاحمت تامین شده است. در طراحی پلان پیلوت فضای سواره از پیاده در قالب لابی انتظار تفکیک شده و به دین ترتیب شاهد یک پلان بی عیب و نقص هستیم. نکته جالب در طراحی این پلان دسترسی ساده به فضای انباری هاست که هیچ گونه تداخلی با فضای عبور و مرور خودروها در پارکینگ ندارند.

نقشه ساختمان 4 طبقه با پارکینگ

نمای پیشنهادی برای نقشه ساختمان ۴ طبقه

برای این پلان سه خوابه ، نمای مدرن پیشنهاد می شود. هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای کلاسیک ، نئوکلاسیک و … نیز طراحی گردد.

طراحی پلان ساختمان

نظر شما در مورد نقشه ساختمان ۴ طبقه چیست ؟ ایا طراحی پلان سه خوابه مورد توجه شما قرآر گرفت؟

تحریریه خانه طرح
منبع : khanetarh

source

توسط chidanet.ir