به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۲ آبان نشست مدیران مشمول با نمایندگان اداره کل رسیدگی به دارایی مقامات ، مسئولان و کارگزاران  با عنوان الزام به ثبت اموال و دارایی‌های مدیران مشمول در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی با حضور همت‌علی شاه‌نظری سرپرست مرکز نوسازی و توسعه منابع انسانی وزارتخانه، و نمایندگان اداره کل رسیدگی به دارایی‌ مقامات، مسئولان و کارگزاران قوه قضاییه و همچنین مدیران کل و معاونان وزیر راه و شهرسازی و دیگر کارگزاران برگزار شد.

بر اساس قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران، مشمولان این قانون و تمامی مدیران مجموعه وزارت راه و شهرسازی مکلف هستند تا طبق قانون نسبت به ثبت دارایی‌های خود اقدامات لازم را انجام دهند. مشمولان باید با مراجعه به  درگاه خدمات قضایی به نشانی adliran. ir و انتخاب سامانه ثبت دارایی مسئولان نسبت به اعلام  دارایی‌های خود ،همسر و فرزندان تحت تکفل اقدام کنند.  

همت‌علی شاه‌نظری سرپرست دفتر نوسازی و توسعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه این قانون از سنوات گذشته مصوب و در سایر وزارتخانه‌ها و سازمان ها  انجام شده است، گفت: تمامی مدیران و مشمولان مجموعه وزارت راه و شهرسازی باید برای ثبت و تکمیل دارایی‌های خود در سامانه اقدام کنند. این تکلیف الزام قانونی است و همه مقامات و مشمولان این قانون موظف هستند تا نسبت به این امر اقدام لازم را به عمل آورند.

وی اظهار امیدواری کرد تا تمامی مدیران نسبت به ثبت و به روز رسانی اطلاعات خود تسریع کنند.

مسعود امینی معاون اداره کل رسیدگی به دارایی‌های مقامات، مسئولان و کارگزاران قوه قضاییه در حاشیه این نشست ضمن اعلام اینکه به دلیل اهمیت این موضوع، خانم فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی بعد از انتخاب، اطلاعات اموال و دارایی‌های خود را به قوه قضاییه اعلام کرده‌اند، گفت: این نشست به منظور اجرای قانون مذکور مربوط به  مدیران وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

امینی تصریح کرد: حسب قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مدیران مشمول در وزارت راه و شهرسازی مکلف هستند تا نسبت به ثبت دارایی های خود در سامانه مربوطه اقدام کنند.

وی ادامه داد: مشمولان این قانون می توانند از شنبه تا چهارشنبه در ساعات اداری به نشانی adliran.ir که متعلق به مرکز آمار قوه قضاییه است مراجعه و در خصوص ثبت اموال خود اقدام کنند. مشمولان باید در بخش سامانه ثبت  دارایی مسئولان رفته و نسبت به ثبت دارایی ها اقدام کنند. در این بخش همچنین فیلم آموزشی برای آموزش مشمولان پیش بینی شده است که  بخش عمده ای از سوالات مدیران در  ثبت اطلاعات پاسخ داده خواهد شد.

گفتنی است، مرکز پشتیبانی قوه قضاییه به شماره ۱۴۷۰ از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۱ شب در روزهای کاری پاسخگوی سوالات مدیران در این بخش برای ثبت دارایی‌ها خواهدبود.

source

توسط chidanet.ir