پیدا کردن فرصت شغلی جدید گاهی می تواند هیجان انگیز باشد، به خصوص اگر سعی دارید یک محیط کاری ناسالم را ترک کنید.

نشانه هایی که حکایت از محل کار سمی دارد!

به گزارش اخبارساخته ها؛ پیدا کردن فرصت شغلی جدید گاهی می‌تواند هیجان‌انگیز باشد، به خصوص اگر سعی دارید یک محیط کاری ناسالم را ترک کنید. اما گاهی اوقات امکان دارد هنگام مصاحبه با کارفرمایان احتمالی، متوجه علائمی که حکایت از محل کاری سمی دارد نشوید و خود را در محیط کاری ناسالم گرفتار کنید.

وقتی در یک محل کار سمی کار می‌کنید، علائم را می‌توانید به‌راحتی تشخیص دهید. فریاد زدن و قلدری کردن، شایعات زیاد، و حجم کاری ناپایدار چند ویژگی متداول از محیط کار سمی هستند. اما شناسایی میزان سمی بودن سازمانی که در حال حاضر در آن کار نمی‌کنید می‌تواند دشوار باشد. در اینجا به سه خط قرمزی اشاره شده است که باید هنگام درخواست کار و یا در زمان انجام مصاحبه برای شغل جدید مراقب آن‌ها باشید تا از گرفتار کردن خودتان در یک محل کار سمی جلوگیری کنید!

فرآیند بدِ مصاحبه

ارتباطات ضعیف از سوی استخدام‌کنندگان، کنسل کردن مصاحبه بدون هیچ توضیحی و مصاحبه‌های بی‌پایان علائمی هستند که نشان می‌دهند ممکن است چیزی در شرکتی که برای آن درخواست می‌دهید درست نباشد. نشانه‌های دیگر عبارتند از؛ انعطاف‌ناپذیر بودن در تاریخ و زمان مصاحبه و تحت فشار قرار دادن کارجویان برای پذیرش پیشنهادهای مطرح شده در روز مصاحبه.

آنچه کارکنان فعلی می‌گویند (و یا نمی‌گویند)

هنگامی که درباره شغل مورد تقاضا، تیم خاصی که قرار است به آن بپیوندید و یا درباره کلیت سازمان سؤال پرسیدید، با دقت به پاسخ‌های کارکنان فعلی گوش دهید. مراقب پاسخ‌های مبهم یا هماهنگ‌شده و البته سؤال‌هایی که از پاسخ به آن طفره‌ می‌روند باشید. از پرسیدن سؤال‌های بیشتر برای شفاف‌تر شدن مسئله ابایی نداشته باشید.

نرخ ترک خدمت بالا

هر چند وجود فرصت‌های شغلی فراوان در یک شرکت می‌تواند نشانه‌ای از رشد بالای آن شرکت باشد، اما همین موضوع می‌تواند نشان دهد که شرکت تلاشی برای حفظ کارکنان خود نمی‌کند. توجه کنید که شرکت برای کدام مشاغل خود و هر چند وقت یکبار آگهی استخدامی منتشر می‌کند. اگر متوجه شدید که برای مشاغل یکسانی مرتباً آگهی استخدامی ارائه می‌شود، این امر می‌تواند نشانه‌ای دیگر از سمی بودن فرهنگ آن شرکت باشد.

در پایان لازم است بگویم اگر بخواهید یک محل‌کار سمی را ترک کنید، اما تلاشی برای ارزیابی کارفرمای آینده خود انجام ندهید، ممکن است به یک محیط کاریِ بد دیگر برگردید.

انتهای پیام/

source

توسط chidanet.ir