هنوز تکنولوژی لوازم خانگی آنقدر پیشرفته نکرده است که منتظر تلویزیون‌های بدون سیم و باتری‌خور باشیم. در کنار تلویزیون وسایل برقی دیگری هم از جمله اسپیکر، باند خانگی و … نیز استفاده می‌شوند که سیم‌های آن‌ها در کنار سیم تلویزیون باعث بی‌نظمی می‌شود. به همین دلیل باید به دنبال راهی برای مخفی کردن سیم تلویزیون باشید در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با چند ترفند کاربردی آشنا کنیم.

تلوزیون

فیلم نت

پنهان کردن در داخل دیوار

موثرترین ترفند مخفی کردن سیم تلویزیون در داخل دیوار است. برای این کار باید کابل را در دیوار پشت تلویزیون قرار دهید تا از هر زاویه‌ای نامرئی شود. برای انجام این روش، ابتدا دو سوراخ را روی دیوار علامت بزنید و بعد آن را برش دهید. یکی از سوراخ‌ها در پایین‌ترین قسمت تلویزیون (مقابل خروجی سیم تلویزیون) و دیگر در نزدیکی پریز برق باشد.

حالا باید دو سوراخ با استفاده دریل به همدیگر وصل شوند. در واقع اینجا مسیر حرکت سیم تلویزیون است. سیم تلویزیون باید از سوراخ اول عبور کند و از سوراخ دوم آن را بیرون بکشید. بعد روی شیار ایجاد شده را با خمیر تکسچر بپوشانید تا سیم تلویزیون مخفی شود.

تلوزیون

تهیه کیت کانسیلر کابلی

یکی دیگر از راه‌های پنهان کردن سیم تلویزیون تهیه یک کیت کانسیلر کابلی است که به راحتی می‌توانید آن را روی دیوار نصب کنید. این وسیله به صورت یک روکش از جنس PVC صاف و مسطح تهیه شده است که مستقیم با چسب روی دیوار نصب می‌شود. حالا بدون اینکه روی دیوار سوراخ و شیار ایجاد کنید، می‌توانید کابل تلویزیون را از داخل کیت کانسیلر کابلی رد کرده و به پریز برق متصل کنید.

یکی از راه‌هایی که این وسیله هم مخفی بماند، رنگ‌آمیزی آنست که باید دقیقا شبیه به دیوار آن را رنگ کنید. اگر دیوار کاغذ دیواری شده است، بهتر است روی کیت کانسیلر کابلی هم کاغذ دیواری کافه‌ای مشابه روی دیوار بکشید.

یکی دیگر از راه‌های پنهان کردن سیم تلویزیون تهیه یک کیت کانسیلر کابلی است که به راحتی می‌توانید آن را روی دیوار نصب کنید.

تلوزیون

انتخاب میز تلویزیون با پریز برق

این مورد را شاید به سختی بتوانید در بازار تهیه کنید. هر چند بسیاری از کارگاه‌های تولید لوازم چوبی به همه چیز فکر کرده‌اند و حالا می‌توانید حتی با سفارش دادن یک میز تلویزیون با پریز برق تهیه کنید. در این میزها پریز برق در قسمت پشت و نزدیک به خروجی سیم تلویزیون قرار می‌گیرد. بنابراین وقتی سیم تلویزیون را به پریز میز متصل کنید، دیگر دیده نمی‌شود.

حتی اگر میز تلویزیون شما به پریز برق مجهز نیست می‌توانید خودتان برای آن نصب کنید. برای این کار به وسایل زیر نیاز دارید:

  • پریز روکار
  • سیم برق
  • چسب
  • دوشاخه

یک سر سیم برق را به پریز متصل کنید و بر روی سر دیگر آن دوشاخه بزنید. حالا پریز را در پشت تلویزیون (در راستای سیم تلویزیون) قرار دهید.

دوشاخه را به برق متصل کنید. سپس سیم تلویزیون را به این پریز متصل کنید. برای اینکه سیم پریز جدید مشخص نباشد، بهتر است میز تلویزیون در جایی قرار بگیرد که پریز دیواری درست در قسمت پشت آن باشد. حالا وقتی دوشاخه پریز روکار را به آن متصل کنید، دیده نمی‌شود.

تلوزیون

استفاده از بست کمربندی و چسب

اگر وسایل زیادی در کنار تلویزیون قرار دارند که برای همه آن‌ها از سه راهی برق (محافظ) استفاده می‌کنید، بهتر است هم سیم‌ها و کابل‌ها را با استفاده بست کمربندی پلاستیکی به یکدیگر متصل کنید تا منظم شوند. سپس آن‌ها را به قسمت پشت میز تلویزیون ببرید.

سه راهی برق را نیز در قسمت پشت تلویزیون بچسبانید و حالا سیم‌های برقی که به این قسمت آمده‌اند به سه راهی متصل کنید. اگر در خانه بست کمربندی ندارید، می‌توانید از چسب برق استفاده کنید و سیم‌ها را به همدیگر متصل کنید.

تلوزیون

قرار دادن گلدان در مقابل سیم تلویزیون

اگر علاوه بر تلویزیون دستگاه‌های دیگری هم در کنار آن قرار دارند و سیم‌های زیادی را باید به سه راهی متصل کنید، بهترین ترفند دکوراسیون میز تی‌وی استفاده از یک گلدان قدی و بلند است. برای این کار ابتدا باید مثل روش قبلی با یک بست کمربندی همه سیم‌ها را به همدیگر متصل کنید و سپس آن‌ها را به سه راهی بزنید.

در قدم بعدی سه راهی را روی دیوار بچسبانید. سپس یک گلدان بزرگ را روی استند قرار دهید و حالا این گلدان را درست در مقابل سه راهی بگذارید؛ به طوری که مانع از دیده شدن آن شود.

جعبه نگهدارنده کابل یکی از ابزارهای کاربردی دیگری است که از آن می‌توانید برای مخفی کردن سیم تلویزیون استفاده کنید. این جعبه‌ها به صورت مستطیلی طراحی می‌شوند و حتی می‌توانید سه راهی برق را در داخل آن قرار دهید.

تلوزیون

استفاده از جعبه کابل

جعبه نگهدارنده کابل یکی از ابزارهای کاربردی دیگری است که از آن می‌توانید برای مخفی کردن سیم تلویزیون استفاده کنید. این جعبه‌ها به صورت مستطیلی طراحی می‌شوند و حتی می‌توانید سه راهی برق را در داخل آن قرار دهید.

برای مخفی ماندن سیم تلویزیون باید ابتدا سه راهی را داخل این جعبه قرار دهید. سپس آن را به پشت تلویزیون متصل کنید. حالا می‌توانید درست در قسمتی که سیم تلویزیون قرار دارد، آن را به جعبه کابل متصل کنید.

جعبه کابل ظاهر نسبتاً بهتری در مقایسه با سه راهی دارد و می‌توانید از آن همزمان برای چند وسیله برقی نیز استفاده کنید.

نصب تلویزیون روی دیوار

یکی دیگر از ترفندهای کاربردی برای مخفی کردن سیم تلویزیون نصب تلویزیون روی دیوار است. به نحوی که تلویزیون پریز برق را نیز بپوشاند. اما اگر سیم برق بلند باشد، با متصل کردن آن به پریز قسمتی از آن به سمت پایین تلویزیون می‌افتد و ظاهر بدی پیدا می‌کند. برای همین بهتر است سیم را با چسب یا قلاب در پشت تلویزیون جمع کنید تا دیده نشود.

 

استفاده از روکش‌های دیواری

از دیگر ترفندهای مخفی کردن سیم تلویزیون باید به نصب دیوارپوش اشاره کنیم. وقتی سیم یا کابل تلویزیون از روی دیوار رد می‌شود تا به پریز برق برسد، می‌توانید همین قسمت را با دیوار پوش (لمینت، روکش چوبی و …) بپوشانید و به آن طرح‌های زیبا بدهید.

تلوزیون

در نهایت باید پیشنهاد دهیم که پریز برق را در پایین دیوار و نزدیک به پشت میز تلویزیون قرار دهید. به نحوی که وقتی سیم به پریز متصل می‌شود، هیچ ردی از آن به چشم نخورد و کاملا مخفی باشد. شاید مخفی کردن سیم تلویزیون چندان روی ذهن راه نرود، اما وقتی تعداد دستگاه‌ها زیاد شود، بهتر است به آن‌ها نظم دهید.

منبع: خوگر

source

توسط chidanet.ir