به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اعلام خبر ساماندهی ۱۴۰ کیلومتر از سیستم روشنایی جاده‌های این استان، بر اهمیت این اقدام در افزایش ایمنی رانندگی تأکید کرد و افزود: روشنایی مناسب در شب و شرایط نامساعد جوی، به طور قابل توجهی خطر وقوع تصادفات را کاهش داده و دید رانندگان را بهبود می‌بخشد.

آهکی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های استان همدان بزرگراه است، ۱۴۰ کیلومتر روشنایی موجود کافی نیست و نیاز به افزایش روشنایی در سایر محورها احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰ کیلومتر از جاده‌های همدان به سیستم روشنایی مجهز شده است، عنوان کرد: همچنان بخش قابل توجهی از راه‌های این استان، به ویژه بزرگراه‌ها، فاقد روشنایی هستند که حداقل ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴.۵ کیلومتر سیستم روشنایی طولی و ۱۱ مورد روشنایی مقطعی در استان اجرا شده که تا پایان سال این تعداد به ۱۶ مورد افزایش می‌یابد و همچنین، عملیات ساماندهی روشنایی تونل ولایت شهرستان تویسرکان با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اجرا است.

source

توسط chidanet.ir